Ik heb gingersnaps en snickerdoodles in de oven staan
De brookies van Dilara zitten in de oven
Ja, een nieuwe bak challenge lijkt me leuk. Ik zou ook graag een nieuwe variant willen testen, misschien deze:
Of
Jaaaa leuk weer een bakchallenge!
Ik ben voor het eerst in (wat voelt als een eeuw) weer aan het bakken want ik ben nog aan het herstellen van een operatie.
Er staat nu een simpele citroencake in de oven; ik had nog wat citroenen die op moesten. De citroen heb ik geraspt met mijn Microplane en elke keer als ik hem gebruik sta ik weer versteld van de kwaliteit. Degene die ik heb is geel en hij glijdt werkelijk over de schil van de citroen heen. En hij raspt alleen het gele , niet de witte laag die er onder zit.
Als bakspray heb ik voor het eerst Pam gebruikt, een Amerikaanse bakspray waar ik andere hobbybakkers vaak over hoor. Ik heb de versie met bloem gebruikt en ik vind het heel wonderlijk spul. Het komt uit de spray als een soort schuim maar dat wordt snel dunner, en vult dan alle hoeken van de bakvorm goed op. Hopelijk werkt Pam echt zo goed als de mensen zeggen, dat weet ik over een goed halfuur als de cake klaar is.
Elke keer als ik ‘Pam’ lees of zeg moet ik wel aan Pam van The Office denken.
Dank!
Daar is het niet meer echt van gekomen, eerst waren we allemaal ziek, toen kwam de operatie onverwachts sneller dan gedacht en toen werd mijn kind weer ziek. Alle kleuterschoolvirussen komen langs hier.
Er zijn nog wat details die ik wil aanpassen in de keuken en dan volgen t.z.t. nog wel wat foto’s. Echt een foto van het geheel vind ik i.v.m. het raam en uitzicht een minder goed idee maar meer detailfoto’s vind ik prima.
Ik vind dit er eigenlijk veel leuker uitzien dan een chiffonvorm!
De Pam-spray werkte heel goed, de cake kwam moeiteloos uit de vorm. Altijd fijn om een zachte plof te horen als je je vorm omdraait.
Wat mij betreft een aanrader.
Ja leuk! Ik heb toevallig vandaag saffraan gekocht voor die kladkakka
Heeft iemand trouwens nog een tip voor een nauwkeurige weegschaal om saffraan af te wegen? Mijn weegschaal doet het pas goed vanaf ongeveer 3 gram
Ik bak de laatste tijd veel wafels, maar ik merk dat mijn wafelijzer het niet goed doet. Sommige stukjes dreigen te verbranden terwijl andere stukjes nog helemaal wit zijn. Hebben jullie tips voor een goed wafelijzer? Ik heb geen meerdere platen nodig.
Ik heb wel eens last van keuzestress, dan heb ik zoveel recepten die ik wil maken dat ik niet kan kiezen. Dus dan bak ik niet of iets waarvan ik weet dat het lekker is of gaat lukken in plaats van een nieuw recept.
Verder lijkt het me heel leuk om weer een bak Challenge te doen!
Ik heb deze laatst gekocht. Heel fijn met de extra bakjes
Diyife Digitale Weegschaal 500g / 0,01g, Keukenweegschaal Precisieweegschaal, Sieradenweegschaal, Hoge Precisie Elektronische Weegschaal, LCD-Display, Tarra- & PCS-Functies, Met 2 Dienblad &Batterijen (Zilver) Amazon.nl
Rutger van Rutger Bakt zit in de laatste ‘Wat schaft de podcast’. Echt een leuk interview!
Ik heb een taart gemaakt voor m’n bday met lavendelbotercreme, twee taartlagen (vanille en beetje citroen), vulling van gecondenseerde melk en citroen. Ik kan alleen voor geen meter botercreme afsmeren dus het ziet er uit als kinderklei. Daarom geen fullpiephoto.
Was het nog gelukt met lavendel aroma dat je zocht?
Yes! Gekocht bij Sligro
Ziet er lekker uit, proef je de lavendel goed?
Ik heb gisteren ook wat gebakken voor mn verjaardag:
Oreo cheesecake
Pina coladacake
M’n moeder had nog een arretjescake gemaakt volgens het recept van mijn oma (haar moeder) maar ik vergat een foto te maken voor we 'm aansneden
Nog gefeliciteerd! Doet je moeder een ganache laag op de arretjescake?
Dankjewel!
Nee dit is gewoon een laag van die soort chocopasta.