Aww
Er zijn veel dingen die me aanspreken, maar als eerste wil ik me storten op de wafels denk ik. Ik weet onvoldoende van de verschillen tussen wafels en daar wil ik wat aan doen.
@Marquez Ja daar heeft het iets van weg, maar ik vind de schrijfstijl van Regula fijner. Minder droog dan die van Gaitri en de liefde voor de baktradities uit Regula’s eigen cultuur weerklinkt in elke zin.
In haar vorige 2 boeken richtte zich op Engeland maar door de pandemie is ze zich juist gaan richten op haar eigen roots. En daar ben ik heel erg blij om want er zijn nog niet zoveel boeken als deze. Het Belgisch bakboek van Stefan Elias is er natuurlijk, en dat is een prachtig, compleet boek qua recepten, maar daar staat een stuk minder over de geschiedenis in.
De link met kunst vind ik ook erg tof, want ik ben wel geïnteresseerd in kunst maar weet niet altijd alles te duiden. Regula geeft uitleg over een schilderij van Pieter Brueghel de oude en dan zie ik details die ik eerst niet zag.
Ik smul echt van dit soort boeken, het bevat een schat aan informatie zonder dat het droog en saai wordt.