Baktopic #3

Heeft iemand ideeën voor baksels per post? Normaal zou ik iets van brownies per post doen, maar nu zijn het iets teveel mensen waarvoor ik iets wil doen dus dacht misschien kan ik het zelf maken en versturen om de kosten een beetje te drukken.

Ik dacht inderdaad ook aan brownies, misschien goede koekjes of een mix. En heeft iemand ideeën qua verpakking? Waar kan ik deze halen die door de brievenbus passen? Gewoon bij een PostNL punt?

1 like

Boterkoek lijkt mij ook stevig genoeg voor de post. En dat vind ik minder werk dan brownies

2 likes

Ik zou een brievenbus doosje kopen en daar vetvrij papier in doen. Volgens mij verkoopt hema/action wel zulke doosjes.

Verder kun je denken aan karamel shortbread, boterkoek, brownies/blondies, kruimelkoek met een laagje fruit en carrot cake. Dat blijft allemaal vrij stevig en kan prima op kamertemperatuur worden verzonden.

7 likes

Wat een goede ideeën allemaal, bedankt @Schaakmat @George @Shadina . Ik wil de maandag eigenlijk wel versturen. Maar ga wel op alie kijken zodat ik een voorraad heb mocht ik ze weer nodig hebben.

1 like

Ik wil deze vandaag nog een keer maken, maar zit er aan te denken om hem in m’n tulband te maken. Kan dat wel? :sweat_smile: @FrauHelga ?

1 like

In een tulband moet je hem echt storten dus op de kop zetten, ik denk niet dat dat hierbij goed gaat.

2 likes

Eens met @PrincessPeach , ik zou dat niet aandurven.
Wat denk ik wel mogelijk is, is om een cheesecake-swirl / vulling door je cakebeslag te doen. Maar puur cheesecakebeslag lijkt me te zacht om mooi uit een tulbandvorm te krijgen.

1 like

Je zou het misschien nog kunnen proberen in een siliconen tulbandvorm als je de cheesecake helemaal laat bevriezen. Maar een gewon tulbandvorm zou ik niet proberen inderdaad.

1 like

Het is een bake cheesecake, geen no-bake. Maar ik zat inderdaad al even verder te kijken om het cheesecake deel als vulling te doen zoals @FrauHelga voorstelt. Thanks! @PrincessPeach ook :relaxed:

4 likes

Ik heb zin in boterkoek, maar geen zin om naar de winkel te gaan. Ik heb nog maar een klein beetje witte basterdsuiker (ongeveer 1/4 van wat nodig is). Waarmee zou ik het het beste aan kunnen vullen, lichte basterdsuiker of kristalsuiker?

1 like

Ik zou lichte basterd gebruiken, lijkt me prima! Je hebt me op ideeen gebracht, ga zo ook een boterkoekje bakken en heb tzelfde probleem dus ga ook lichte basterdsuiker gebruiken!

2 likes

Ik zou ook voor lichte basterd gaan! Gewone kristalsuiker is minder kleverig dan basterdsuiker (dus je krijgt een net ander resultaat), en de kleuren basterdsuiker hebben meer invloed op hoe het er uit komt te zien dan de smaak.

5 likes

Ik heb mn cheesecake/carrotcake in de oven in de tulband en ik denk echt dat het compleet gaat mislukken :joy: we gaan het zien. Nog een klein uurtje in de oven.

7 likes

Waarom denk je dat t mislukt? Keep us posted!

Ik moest creatief zijn met de roomboter voor mijn BOTERkoek want had minder dan ik dacht… dus heb een mix van normale roomboter, gezouten smeerbare roomboter, vegan boter en een klein klompje bakken en braden gebruikt 🫣 het deeg smaakte prima dus zal vast loslopen ghaha

10 likes

Vooral omdat ik veel meer cheesecake beslag had dan puur voor een vulling, haha. Maar wonder boven wonder is hij heel en best mooi uit de vorm gekomen! Ga hem nu afkoelen en dan nog even decoreren.

3 likes

Mijn beslag voor de bruine boter pecan koekjes staat nu in de koelkast, maak ze voor het eerst. Zag in het recept staan dat ze als bolletjes de oven in moeten, of moet ik ze nog wel een beetje plat drukken?
Heb vrij weinig bak ervaring nog

2 likes

Is prima gegaan met de lichte basterdsuiker! Wel de laatste tien minuten aluminiumfolie erover gedaan bij het bakken, hij werd wat snel donker. Maar verder prima!
Nu al zin in Heel Holland Bakt, ik had speciaal gebakken om wat lekkers te hebben bij de finale vanavond.

7 likes

Ik heb ze toevallig gisteren voor het eerst gemaakt. Niet platgedrukt en kwamen er goed uit.

2 likes

Dank! Dan ga ik dat vanmiddag ook doen.

Maak een proefronde vandaag, wil ze volgende week maken als nagerecht met een bolletje kaneelijs erbij. Een likje van het beslag was al heerlijk :drooling_face: :drooling_face:

3 likes

Dit had ik ook! Is denk ik meer kleur dan echt aanbranden, maar zal wellicht komen door de gebruinde suiker inderdaad. Had ik nog niet aan gedacht. Enjoy vanavond!

3 likes