T/m vrijdag is er 10% korting op alles bij Bouwhuis en gratis verzending vanaf €25. Dus ook op Nordic Ware vormen! Ik zit er zelf aan te denken om de Charlotte vorm te kopen. 10% korting is opzich niet veel, maar de gratis verzending maakt het wel aantrekkelijk.
Ik ben ongeduldig en wil de paasbrownies van brownies per post zelf bakken, maar ik kom er niet achter wat de fondant eitjes zijn die erin zitten. Volgens de site “ gevuld met creme eggs, chocolade paaseitjes en paaskoekjes.” Als ik crème eggs Google kom ik op Cadbury s Cream egg uit maar dat zijn ze volgens mij niet. Iemand een idee?
Als je zoekt op chocolade vogel (of kieviet) eitjes, kun je die gespikkelde variant vinden. Ik zie niet echt 3 varianten in de foto’s, alleen die koekjes en die eitjes. Jij wel?
Is dat niet de Paas creme melange van de AH, dat zijn de paaskoekjes, dacht ik?
Volgens mij zijn dat wel de crème eggs van Cadburry.
Dat lijkt op de koekjes inderdaad, maar dit is echt in chocolade ei vorm. Hoe langer ik erop staar hoe meer ik denk dat het toch de Cream egg van cadbury is maar dan gehalveerd en niet vloeibaar omdat je het meebakt.
Ja toch wel hè. Ik ga kijken waar ik die kan kopen en probeer het
Dit zijn inderdaad de creme eggs vam cadbury! Kan je vaak vinden bij expatwinkels.
Misschien kan iemand me hier helpen. Ik zat eraan te denken om de witte chocolade met saffraan kladkakka te maken. Nu heb ik wel een springvorm, maar dan zo eentje die goed is voor quiche met van die gaatjes in de bodem haha. Geen idee of bakpapier daar goed genoeg voor is dat dat niet gaat lekken. Misschien kan ik het beter in een brownievorm maken? Die zijn volgens mij vaak 20x20. Moet ik dan nog wat aanpassen qua recept of komt dat wel enigszins overeen qua dikte? 10% van een ei gaat natuurlijk lastig
Als ik recepten bak in een andere vorm probeer ik vaak de oppervlakte te berekenen en het recept mee te schalen.
Voorbeeld:
De oppervlakte van een springvorm van Ø 22cm is = 380 cm²
En de oppverlakte van de brownievorm is 400 cm²
In dit geval zou ik wel gewoon dezelfde hoeveelheden gebruiken.
Volgens mij is een standaard springvorm Ø 27 cm, dat is een oppervlakte van 572,5 cm², dus als je dit wilt schalen naar de brownievorm van 20 x 20 cm zou ik ongeveer 3/4e gebruiken van het originele recept en dan goed in de gaten houden of hij in het midden ook ‘gaar’ is.
Ik heb dit principe regelmatig voor stapeltaarten gebruikt zodat alle cakes dezelfde hoogte hebben en daarvoor werkt het prima
Edit: Je kan het taartje ook gewoon iets langer bakken in de kleinere vorm!
Dit is wel een duidelijke en handige tabel om vormen om te rekenen
Ik zou trouwens niet bakken in een springvorm. Ik eb dat wel eens gedaan met een kruimeltaart, dat je vruchten onderin hebt, en toen lekte alles eruit.
Ik heb mijzelf opgegeven voor een heel ‘buurt’ bakt as zondag, ik twijfelde de hele tijd haha. Vind het gewoon zo spannend. Vind het leuk om mee te doen om ook mogelijk hier in de stad wat meer naam te krijgen. Maar spannend haha.
Voor wie nog een voordelige Nordic Ware vorm wil aanschaffen;
de Nordic Ware Jubilee Loaf pan is nu aantrekkelijk geprijsd bij Amazon.
Oeps, ik heb lees dat laatste pas nu en ik heb ‘m gewoon 25 minuten gebakken haha. Echt een sukkol. Geen idee hoe je bij zo een kladdig taartje kan zien of hij gaar is in het midden? Denk niet dat het zin heeft m nu nog terug te doen na 10 minuten koelen
Ja! Als je zin heb om naar den haag te komen je bent welkom haha.
Tussen bepaald tijdstip word door Pierre wind(kok) en Manuela (eerder seizoen HHB) geproefd en beoordeeld. En erna mogen dus mensen komen proeven, het kost je 5 euro en je krijg dan aantal consumptie bonnen. Moet morgen ook een handleiding halen hoe het gaat enzo, ben benieuwd. Ook dingen voor kinderen bijvoorbeeld te doen dan (het is in een bieb).
Wauw, wat een beauty! Als er specifiek bij staat loaf pan, is het dan echt alleen geschikt voor brood (aka zou een cake hierin ook kunnen of moet je dan een hele grote cake maken)?
Nee hoor, loaf pans kan je gewoon als cakevorm gebruiken. De meeste recepten die ik ken voor dit soort vormen zijn ook met cakebeslag ipv brooddeeg dus volgens mij zijn ze vooral bedoeld voor cake.
Haha ja, dat is met een kladdkaka lastig te zien. Ziet er lekker uit in ieder geval!
Ja hoi kun je aub stoppen met mij influencen . Gelukkig ben ik bijna jarig dus kon mooi een linkje sturen toen iemand vroeg of ik nog wensen heb.