Voor wie nog een voordelige Nordic Ware vorm wil aanschaffen;
de Nordic Ware Jubilee Loaf pan is nu aantrekkelijk geprijsd bij Amazon.
Oeps, ik heb lees dat laatste pas nu en ik heb ‘m gewoon 25 minuten gebakken haha. Echt een sukkol. Geen idee hoe je bij zo een kladdig taartje kan zien of hij gaar is in het midden? Denk niet dat het zin heeft m nu nog terug te doen na 10 minuten koelen ![]()
Ja! Als je zin heb om naar den haag te komen je bent welkom haha.
Tussen bepaald tijdstip word door Pierre wind(kok) en Manuela (eerder seizoen HHB) geproefd en beoordeeld. En erna mogen dus mensen komen proeven, het kost je 5 euro en je krijg dan aantal consumptie bonnen. Moet morgen ook een handleiding halen hoe het gaat enzo, ben benieuwd. Ook dingen voor kinderen bijvoorbeeld te doen dan (het is in een bieb).
Wauw, wat een beauty! Als er specifiek bij staat loaf pan, is het dan echt alleen geschikt voor brood (aka zou een cake hierin ook kunnen of moet je dan een hele grote cake maken)?
Nee hoor, loaf pans kan je gewoon als cakevorm gebruiken. De meeste recepten die ik ken voor dit soort vormen zijn ook met cakebeslag ipv brooddeeg dus volgens mij zijn ze vooral bedoeld voor cake. ![]()
Haha ja, dat is met een kladdkaka lastig te zien. Ziet er lekker uit in ieder geval!
Ja hoi kun je aub stoppen met mij influencen
. Gelukkig ben ik bijna jarig dus kon mooi een linkje sturen toen iemand vroeg of ik nog wensen heb.
Ooh dit was eigenlijk helemaal niet het antwoord wat ik had willen horen want nu wil ik hem echt heel graag haha. Bedankt voor je uitleg!
Haha dat is het gevaar van dit topic en @FrauHelga’s enthousiaste manier van vertellen. Je hebt altijd nieuwe bakvormen nodig.
Sowieso sta ik altijd met open mond te kijken naar de prachtige dingen die mensen hier maken, en dan kom ik aan met mijn standaard bananenbrood of muffins uit siliconen bakvormen. Het werkt, iedereen vindt het lekker, maar dit ziet er wel meteen honderd keer mooier uit.
Oeh zo tof! Kan ik op je stemmen?
Je maakt mij net zo blij met bananenbrood als met een opgetut gebakje. Uiteindelijk belandt het allemaal toch in mijn maag ![]()
Geen idee haha! Ga vanmiddag dat foldertje ophalen dus zal het laten weten. Ben benieuwd of ik ook echt met schort moet ![]()
De jury gaat het dus echt live proeven om 14.15. Waarbij de proevers dus ook al aanwezig kunnen zijn. Word wel een show een beetje van gemaakt. Waren tot nu toe 26 bakkers!
Die vrouw van de bieb was zo mega enthousiast en ze wist direct mijn naam haha. Heerlijk als mensen zo enthousiast zijn over iets wat georganiseerd word.
Heb ook wat info op mijn bak insta gezet erover ![]()
Ik zie door de roomkazen het bos niet meer, voor de frambozen cheesecake die hier pas genoemd werd (die ik van het weekend ga proberen te maken) heb je roomkaas nodig maar is dit bv. ook de ‘juiste’ roomkaas? Valblanc verse roomkaas voordelig bij ALDI want er zijn 300 verschillende dingen die tevoorschijn komen als ik zoek op ‘roomkaas’ ![]()
Ja hoor die is prima!
Ik wil een vegan witte chocolade kladkakka maken, maar er komt ook iemand die glutenvrij eet(sporen zijn geen probleem) en omdat er zo weinig bloem in gaat dacht ik om het ook glutenvrij te maken. Wat zouden jullie als vervanger gebruiken?
Misschien amandelmeel of rijstmeel? Persoonlijk vind ik amandelmeel heel lekker in cakes, maar omdat er geen bakpoeder of baking soda in gaat kan ik me voorstellen dat je met rijstmeel iets meer de juiste structuur krijgt omdat rijstmeel heel fijn is.
ik zou de Schär Kuchen und kekse nemen. Dit is een heel neutraal meel. Of koopmans basismeel. dit is een kleinere verpakking voor als je niet veel nodig hebt. hier zit alleen wel dextrose in. dat vind ik zo stom!
rijstmeel alleen vind ik altijd een beetje drogig of zo?
en super als je een glutenvrije taart maakt!