Ooh dit was eigenlijk helemaal niet het antwoord wat ik had willen horen want nu wil ik hem echt heel graag haha. Bedankt voor je uitleg!
Haha dat is het gevaar van dit topic en @FrauHelga’s enthousiaste manier van vertellen. Je hebt altijd nieuwe bakvormen nodig.
Sowieso sta ik altijd met open mond te kijken naar de prachtige dingen die mensen hier maken, en dan kom ik aan met mijn standaard bananenbrood of muffins uit siliconen bakvormen. Het werkt, iedereen vindt het lekker, maar dit ziet er wel meteen honderd keer mooier uit.
Oeh zo tof! Kan ik op je stemmen?
Je maakt mij net zo blij met bananenbrood als met een opgetut gebakje. Uiteindelijk belandt het allemaal toch in mijn maag
Geen idee haha! Ga vanmiddag dat foldertje ophalen dus zal het laten weten. Ben benieuwd of ik ook echt met schort moet
De jury gaat het dus echt live proeven om 14.15. Waarbij de proevers dus ook al aanwezig kunnen zijn. Word wel een show een beetje van gemaakt. Waren tot nu toe 26 bakkers!
Die vrouw van de bieb was zo mega enthousiast en ze wist direct mijn naam haha. Heerlijk als mensen zo enthousiast zijn over iets wat georganiseerd word.
Heb ook wat info op mijn bak insta gezet erover
Ik zie door de roomkazen het bos niet meer, voor de frambozen cheesecake die hier pas genoemd werd (die ik van het weekend ga proberen te maken) heb je roomkaas nodig maar is dit bv. ook de ‘juiste’ roomkaas? Valblanc verse roomkaas voordelig bij ALDI want er zijn 300 verschillende dingen die tevoorschijn komen als ik zoek op ‘roomkaas’
Ja hoor die is prima!
Ik wil een vegan witte chocolade kladkakka maken, maar er komt ook iemand die glutenvrij eet(sporen zijn geen probleem) en omdat er zo weinig bloem in gaat dacht ik om het ook glutenvrij te maken. Wat zouden jullie als vervanger gebruiken?
Misschien amandelmeel of rijstmeel? Persoonlijk vind ik amandelmeel heel lekker in cakes, maar omdat er geen bakpoeder of baking soda in gaat kan ik me voorstellen dat je met rijstmeel iets meer de juiste structuur krijgt omdat rijstmeel heel fijn is.
ik zou de Schär Kuchen und kekse nemen. Dit is een heel neutraal meel. Of koopmans basismeel. dit is een kleinere verpakking voor als je niet veel nodig hebt. hier zit alleen wel dextrose in. dat vind ik zo stom!
rijstmeel alleen vind ik altijd een beetje drogig of zo?
en super als je een glutenvrije taart maakt!
Thanks! Ik ga straks naar jumbo dus zal even kijken.
Ik had dus een normale cake gemaakt, maar dat was helemaal mislukt. De cake was vast en droog. Ik denk dat ik de bloem te lang heb gemixt, want ik was afgeleid. Hij zag er wel leuk uit:
Na bijna een week stond hij er nog, dus nu heb ik hem maar verwerkt in een dessert met slagroom, banketbakkersroom en roomkaas/witte chocola:
Ik ben volgende week jarig dus hét moment om schandalig veel taart te bakken. Ik heb al gintonic-cheesecake en lemon meringue cake gemaakt. Voor volgende week staan Sachertorte, een bijzondere appeltaart en passievrucht cheesecake op m’n wensenlijst.
Wat zijn handige taarten/cakes om mee te nemen, die toch indrukwekkend (qua smaak of vorm, beide mag) zijn? Ik wil wat leuks meenemen naar mn werk, maar het moet meer dan een uur in de auto mee dus wil wel dat het heel en lekker blijft.
Pecan pie. Stevige taart die tegen een stootje kan, maar indrukwekkend om te zien
Wow ik was mezelf vandaag precies dit aan het afvragen voor mijn verjaardag morgen. Maar diegene die geen gluten eet komt nu misschien wel misschien niet… ik vond eerder in dit topic wel een vegan kladdkaka (niet met witte chocola) met boekweitmeel
Omdat ik al eerder goed advies heb gehad probeer ik het nog eens! Mijn zoontje van 7 maanden heeft koemelkeiwitallergie en moet de komende (minstens) 12 maanden koemelkvrij eten. Ik twijfel vooral over brood. Bij mijn bakker zit bijna overal melk in. In de supermarkt schijnt ook vaak melk in het brood te zitten (behalve allison brood). Ik zie het niet echt terug op de ingrediëntenlijst, maar het kan blijkbaar ook in de broodverbeteraars/enzymen zitten? Ik wil nu zelf maar brood gaan bakken. Kennen jullie een broodmix die geschikt is bij deze allergie? Die van Soezy ziet er wel oke uit…
Geen antwoord op je vraag, maar je kan in de AH app filteren op allergenen. Dus wellicht dat je op die manier ook geschikt kant en klaar brood kunt vinden. Anders zou ik brood gaan bakken zonder mix, het is kan super simpel qua ingrediënten en dan weet je zeker dat het goed gaat.