Baktopic #3

De pecan koekjes gemaakt, maar wellicht had ik te weinig geduld voor het bruine boter maken :sweat_smile::joy:

En rest van het deeg in de vriezer gegooid;

17 likes

Boehoee, mijn mirror glaze voor op mijn taart is lichtelijk mislukt. En dat is wel jammer want geeft vooral het uiterlijk goed weer. Ik was vorige keer niet tevreden met de mirror glaze (te plakkerig) maar nu bleef het dus amper staan waardoor het een flink doorzichtige mirror glaze is geworden. Het mirror effect is er verder wel. Maar baal wel iets omdat het voor mij vanaf de buitenkant geen wow factor geeft :smiling_face_with_tear: hopelijk als er aangesneden word dat het beter gaat zijn.

De oneffenheden zijn nu ook lekker zichtbaar :stuck_out_tongue_winking_eye:

Had liever dus nu dan maar de plakkerige gehad, haha.

En deze was 1 jaar terug:

Ik ging voor roze trouwens dus de kleur is wel echt anders hier.

28 likes

Heel veel brood is juist wel melkvrij! En de declaratie kan je wel vertrouwen hoor, want melk is een allergeen en dat hoort altijd vermeld te worden! Bij ah is wordt vaak het vegan logo gebruikt, dus dat maakt het misschien makkelijk om te zien wat je wel en niet kan kopen.

Kan je zoon wel tegen sporen?

4 likes

Ondanks dat jij het geen wow-factor vindt hebben, vind ik het alsnog heel tof! Wat is het verder voor taart?

Gisteren heb ik de brownie koeken gemaakt en vandaag soezen. De soezen heb ik in mijn nordic ware bakvorm gebakken en heel tevreden met het resultaat!

54 likes

Ik vind mirror glaze echt heel lastig, maar het ziet er altijd zo leuk uit! Ik hou me aanbevolen voor goede recepten met agar agar :joy:

3 likes

Wauw die zijn mooi! Ik wist niet dat soezendeeg ook in Nordic Ware vormen kon. Heel goed gelukt!

Vandaag heb jk een simpele kleine marmercake gemaakt in de Charlotte-vorm, en omdat ik nog wat Meridian hazelnootpasta had die op moest, heb ik de cake daarmee besmeerd. En nog wat pure XXL hagelslag om het af te maken.
Dit recept heb ik gebruikt:

Ik heb al een bestelling voor deze cake binnengekregen voor een feestje binnenkort. :rofl:

22 likes

Laatst zag ik op de Facebook pagina van ‘Nordic Ware bakt’ dat iemand dit had gedaan. Dus daarvan mijn inspiratie! Ik wist het hiervoor ook niet, maar het werkt precies hetzelfde als met gewone soezen.

Jouw cake ziet er ook heel lekker uit! Leuk om te zien dat iedereen weer aan het bakken is vandaag!

1 like

Ik had nu een recept met oplos gelatine dus mogelijk ook voor agar agar te gebruiken?

Het is natuurlijk een kwestie van proberen net als ik deed haha. Ga binnenkort wel een keer boltaartjes maken en dan verschillende mirror glaze recepten proberen. Het kan ook echt zijn dat mijn kleurstof gewoon ruk was. Maar goed!

Het is verder een witte chocolade mousse met frambozen cremeux, pistache biscuit en een krokantje van pistache. Zal morgen nog wel een foto van de binnenkant laten zien :slight_smile: @Nashville

Tof zo je soezen, zou ik niet op zijn gekomen om daar in te bakken!

4 likes

Bruine boter & walnoot cupcakes met gezouten karamel

44 likes

Dit klinkt echt heerlijk! Heb je hier een recept van?

1 like

Ik heb het amandelmeel en extract vervangen door fijngemalen walnoten

5 likes

Ah balen is dat! Volgens mij kan dat dunne aan de temperatuur liggen, dus dan is je taart niet voldoende bevroren en/of de spiegel nog te warm. Dan kan hij niet direct opstijven als je hem er overheen giet en loopt hij door.

Nee joh, het meeste supermarkt brood is vegan en dus melkvrij. Sommige supermarkten zijn heel voorzichtig in het afgeven van vegan logo ivm kruisbesmetting, maar zolang er geen melk in de ingrediënten zit ben je safe. Voornamelijk bij tijgerbrood is het oppassen. Vrijwel al het AH brood is in ieder geval vegan.

1 like

Ja stom he, ik kom op google allerlei waarschuwingen tegen voor brood icm koemelkallergie maar dat valt dus allemaal wel mee. Ik denk/hoop dat hij wel tegen sporen kan maar dat weet ik niet zeker.
Ik ben sowieso van plan om brood te gaan bakken, dus als iemand nog een lekkere broodmix weet dan hoor ik dat ook graag!

1 like

Ik ben net begonnen met broodbakken, maar ik zou zeker geen broodmix doen. Gewoon bloem of meel kopen, dan weet jij precies wat erin zit. Het is een wonderlijk proces, 4 ingrediënten (meel, zout, gist, water) en voila, je hebt brood. Zie dus het Brood bakken topic!

1 like

Heeft hier iemand een goed recept voor havermoutkoeken (zoals die verse koeken van de AH bijvoorbeeld zijn). Vind die echt superlekker haha

1 like

Ik heb nooit havermout koekjes van de Ah gehad, maar dit recept is hier altijd een succes

2 likes

Dit klinkt als een leuke afwisseling op wat ik normaal maak, maar heb jij toevallig een idee welk vegan alternatief hier goed zou werken als vervanging voor het ei? Appelmoes wellicht qua smaak?

Ik maak nooit vegan baksels, maar rozijnen en appels is een graag geziene combinatie normaliter. Zeker met kaneel

Ik zie hier een vegan recept. Ik heb er zelf geen ervaring mee

1 like

Deze zijn vegan en lekker en makkelijk.

1 like