Baktopic #3

Goeie! Misschien moet ik die de volgende keer maken :slight_smile:

Edit: zijn het de bruine boter pecan koekjes?

Yes, ik denk dat de pecans het grootste verschil zijn.

1 like

Hand for reference… oeps hahahaha… achja!

33 likes

-weg-

Ik moest allemaal kleine stukjes afsnijden en was echt lastig ipv van gewoon normaal een plak haha. Dus echt smeerboeltje op die plaat.

Super leuke middag gehad! Iedereen was enorm enthousiast en de jury vond het ook erg lekker en mooi eruit zien. Heb me zeker vermaakt met alle mooie complimenten.
Helaas niet gewonnen :wink:

91 likes

@evert 26 mensen maar paar waren niet gekomen dus denk 20 ongeveer?

Winnende had ik dus geen idee van, het was blijkbaar een walnotencake. Was mij niet opgevallen. Wel iemand met een hele mooie en lekkere Charlotte russe waarvan ik zeker verwachte dat ze wel top 3 zou zijn maar ook niet.
Niet om vervelend te doen of om te zeggen dat ik had moeten winnen oid, maar iemand in de top 3 had een mega simpele no bake cheesecake waar geen speciale smaak aan zat. Snap die oprecht niet haha. Die van de winnaar heb ik zelf niet op dus geen idee, kennis van ons vond het niks bijzonders. Iemand die ook in top 3 zat had een zwaan gemaakt en die was wel indrukwekkend gemaakt en zeer gegund (maar qua smaak denk niet). Baal wel dat ik die winnende niet op heb.

Doe volgend jaar weer mee met de simpelste taart ever haha wie weet win ik dan.

10 likes

Heb je er al meer uit gemaakt? Ok vind namelijk niet dat alle recepten echt kloppen :frowning:

Slechte foto’s maar mijn taarten:
Passievruchten cheesecake
Pinda chocolade cheesecake(beide uit koffie ende koeck)
En een glutenvrije/vegan safraan kladkakka.

34 likes

Houd je ook ergens bij wat je allemaal maakt? Ik vind dit echt leuk om te zien als iemand alle recepten maakt, en ook wat je ervan vindt.

Hebben jullie misschien nog tips voor baksels en desserts voor iemand met diabetes?

Een familielid van mij heeft net de diagnose gekregen en ik wil nog wel graag lekkere dingen maken voor etentjes enzo. Aangezien ik zelf groot fan ben van boter, suiker en koolhydraten, zijn mijn eigen recepten echt niet geschikt.

Online vind ik lastig, omdat ik hier niet goed bekend mee ben.

Dus mochten jullie goede websites weten of recepten hebben, dan hoor ik dat graag!

1 like

Nogmaals bedankt voor dit recept. Ik heb ze vanochtend gemaakt en ben glad vergeten een foto te maken (niet dat ze de schoonheidsprijs verdienen overigens) maar ze werden zeer enthousiast ontvangen!

1 like

Ik zie net dat je het boek van Enzo (winnaar vorig seizoen hhb) kunt reserveren

6 likes

Zocht het recept van de witte chocola saffraan kladdkaka maar de zoekfunctie lijkt het niet te doen? In de openingspost zag ik een ander recept kladdkaka. Kijk ik nou scheel of staat het idd niet in de openingspost vermeld?

1 like

Hij staat in baktopic #2 en dan onder brownies en blondies in de openingspost! Zocht m laatst ook.

2 likes

Oh ik dacht dat die openingspost meeging altijd. Maar de zoekfunctie bracht geen oude topics naar boven. Ik ga het even dubbelchecken.

Edit; Thanks @Bunnyslippers !

1 like

Geen idee waarom die er niet bij stond, ik dacht dat de openingspost 1 op 1 gekopieerd was maar ik kan er naast zitten. Ik heb het recept nu ook in deze openingspost gezet, onder de brownies inderdaad.

1 like

Heb ik iets verkeerd gedaan? Ik heb het laatst bijgevoegd, omdat ik dat recept ook zocht? Was al zo trots dat ik het zelf ook kon toevoegen, maar heb het mogelijk in het 2e topic gedaan (waar de oorspronkelijke post stond) terwijl de 3e al was gestart. Sorry voor de verwarring iedereen! Thanks voor het rechtzetten!

3 likes

Ik weet het niet, ik kan het ook wel fout gedaan hebben hoor! Maakt ook niet uit, belangrijkste is dat de informatie er nog is. :smiley:

1 like

Ik heb de linker vorm via marktplaats gekocht van een hele lieve vrouw. De rechter heeft ze er gratis bij gedaan omdat ze de communicatie zo fijn vond. Mega lief! De shortcake baskets ga ik met Pasen maken. Voor iedereen eentje en dan bovenop paaseitjes in ieders favoriete smaak.

56 likes

Heel blij dat ‘ie er überhaupt was. :star_struck: een google-sessie bracht mij ook niet verder. Is dit het moment om toch de kladdkaka bakchallenge te organiseren? Dat was niet gebeurd toch? Die wil ik hierbij wel op me nemen.

4 likes

Ik heb springvormen te weinig. Monchoutaart kan ook wel in een ovenschaal, of niet? Bakpapier op de bodem om hem er goed uit te halen, dan moet dat wel lukken, toch?

2 likes

Als je hem niet bakt kan het wel. Ik zou het bakpapier aan alle kanten laten overhangen, verder lijkt het me geen probleem.

2 likes