Baktopic #3

Nee, hoeft niet gebakken idd. Ga ik dat gewoon doen!
Even inhoud checken, dan komt het wel goed.

2 likes

Ik heb een bakergernis: waarom staat de doorsnede van de springvorm er nooit op? Kan toch gewoon op de onderkant. Misschien bestaat het wel, maar mijn springvormen hebben het niet en ik doe het altijd op de gok, is toch stom.

9 likes

Haha ja herkenbaar. Hoe vaak ik die dingen al niet heb staan opmeten

3 likes

Ik heb inmiddels met watervaste stift de maten op de onderkant geschreven want ik vond dit idd ook meega irritant. Snap niet dat geen enkele fabrikant dat een keer heeft bedacht

3 likes

Superleuk! Zijn er ook Deense dingen die je zou missen (en bakken) als je daar niet meer zou wonen?

2 likes

Hallo ik wil dit!

5 likes

Dit lijkt zo uit het worst-kaas scenario’s topic te komen :joy:

4 likes

Dat haar! :joy:

Maar echt, die zoenen, heerlijk! Je hele post eigenlijk, zin in!

2 likes

Oké ik wil alles. :rofl::rofl::rofl: Wat een superleuke post, ik lees allemaal nieuwe dingen.

4 likes

Idd ik ken het van linzenvlaai, en dat komt van de linzertorte (vlaai met een koekdeeg ipv een gistdeeg, veel langer houdbaar). Als Italiaanse variant heb je nog crostata bijvoorbeeld.

2 likes

Ahhh wat leuk! En zo lief; handgeschreven. Ik sla het recept op! :heart:

1 like

Ik heb een hele doodgewone springvorm (geen fancy merk) en daar staat het wel in de onderkant gedrukt. Dus het bestaat wel! Ik gebruik het ook, want die ene keer per jaar dat ik hem pak weet ik niet meer wat de maat was.

1 like

Niet de beste foto’s maar ik heb maar alvast de kladdkaka gemaakt :stuck_out_tongue_closed_eyes: gewoon pure chocolade, lekker simpel. Heerlijk!

23 likes

We gaan over een paar maanden op familiebezoek in DK en we gaan niet zo lang, maar ik wil dit toch zeker allemaal proeven!

1 like

Even animo checken voor de kladdkaka bakchallenge. Als er genoeg meedoen dan stel ik voor de witte chocolade/saffraan als basis te houden maar alle varianten natuurlijk meedoen? @Nysmn dan voeg ik de jouwe ook erbij!

• Doe je mee met de kladdkaka bakchallenge in maart?
  • Ja!
  • Nee

0 stemmers

Edit: poll gaat lekker :nerd_face:
Edit2: alle kladdkaka’s zijn welkom uiteraard

Wie weet maak ik er nog wel een eind maart! Iets met witte chocolade en citrusvruchten/oranjebloesemwater ofzo lijkt me ook wel lekker!

1 like

In mijn huishouden zijn geen witte chocolade liefhebbers, dus ik zal er eentje maken met pure chocolade als dat goed is.

3 likes

Alle kladderige kladdkaka’s zijn welkom uiteraard!

2 likes

Misschien, ik had laatst een poging gedaan tot vegan witte saffraan kladdkaka maar die was echt volledig mislukt dus even kijken of ik het nog aandurf.

Voor de saffraan kenners, ik had een recept waarin stond 0,5 gram saffraan. Ik had een buisje van verstegen 0,05 gram saffraan en die heb ik er dus volledig ingedaan, veel minder dan het recept en toch smaakte alles zoo sterk naar saffraan en kon je eigenlijk niets anders meer proeven. In het recept van Nori staat ook 0,5 gram dus ik snap eigenlijk niet hoe het zo heftig kan zijn? Het was haast medicinaal of alsof je een douchegel aan het eten was of zo, heel vies.

2 likes

Wat gek. Ik gebruik dat buisje ook helemaal in bepaalde recepten waaronder die kladdkaka en dat geeft eigenlijk altijd precies genoeg smaak. Misschien een verkeerde batch? Of vaker gehad? Kan het echt niet ergens anders aan liggen?

2 likes