O jammer! Hij ziet er niet heel verkeerd uit, wat is er niet zo lekker aan?
Ik denk toch dat er iets mis is gegaan met het afwegen en dat ik de verhoudingen nu verkeerd heb. Ik ga hem morgen nog koud eten, maar ik proef in eerste instantie geen witte chocola en het lijkt meer op een soort sponscake. Twijfel ook of ik saffraan nou lekker vind hierin of niet
Volgens mij proeft iedereen die ‘m heeft gebakken geen witte chocola dus dat heb je wel goed gedaan! Qua sponscake structuur, is ie dan te hard gebakken? Ik heb de mijne ook wat te lang in de oven gelaten en had niet het zachte kladdige maar ook niet zo’n droge structuur. Verandert het als je een puntje even opwarmt in de magnetron? Zodat het wat zachter wordt?!
Mijn kladdkaka trouwens! De slagroom hoeft er op zich niet bij maar de frambozen zijn echt een lekkere toevoeging.
Ja, zou kunnen dat hij er net iets te lang in heeft gestaan. Ik had hem 20 minuten op ongeveer 150 graden (hete lucht) en daarna heb ik hem nog een paar minuten op 160/170 gezet, omdat de bovenkant geen mooie kleur had. Hij is wel zacht, maar niet kladdig. Ik heb hem een paar seconden opgewarmd in de magnetron, maar toen werd het gewoon een warme sponscake
Ik wou dat ik in Chicago was. Nordic Ware staat daar nu op een soort beurs, de Chicago Houseware Show. Ze laten op Instagram wat filmpjes zien van nieuwe producten die dit jaar in Amerika uitkomen:
Er zitten geen dingen bij die ik 123 wil hebben maar kijken vind ik altijd leuk. Vooral de eerste vorm vind ik bijzonder. En leuk dat er een loafpan (tweede foto) komt in kerstboompjesvorm. Verder komt er nog veel kookgerei uit dit jaar.
Ik kan prima overweg met siliconen bakvormen. Ik smelt meestal een blokje boter en doe dat met een kwastje heel royaal aanbrengen in de vorm. Na het bakken even laten rusten en dan laat de cake vaak vanzelf al los en stort ik 'm op een rooster. Nog nooit gehad dat ie niet (goed) eruit kwam
Ja eens! Het doet me een beetje denken aan een Medusahoofd en / of slangen. Hij ziet er intrigerend uit maar ik hoef hem zelf niet.
Ik heb wisselende ervaringen met siliconen bakvormen. Qua storten gaat het vaak beter omdat er aan siliconen vormen minder snel iets blijft plakken na het bakken. Dus een mooie siliconen tulbandvorm kan in die zin een voordeel hebben op een metalen vorm.
Maar ik vind ze bij grotere vormen niet heel fijn in gebruik (dat is vooral een gevoelskwestie) en heb op een gegeven moment vrijwel al mijn siliconen vormen naar de kringloop gebracht, omdat ze niet gebruikt werden.
De enige siliconen vormen die ik nog gebruik zijn kleine, voor friandises, van Silikomart.
Zo cute.
Voor mij ook een beetje haat liefde.
Maar het gaat beter als het niet gelijk eruit hoeft als het warm is.
Ik heb dit weekend echt een lekkere bananencake gevallen. ‘Snacks voor de week’.
Nou het is al op. Ooit blauwe bessen erin gedaan en dat is mijn go to nu. Door de warmte vallen ze uit elkaar en dat is echt genieten.
Welk recept heb je gebruikt?
Mijn hoofd vooral maar de link heb ik gebruikt voor de hoeveelheden.
Ik had meer Bananen en daardoor een ei en 30 gram bloem meer.
En dan andere dingen erbij.
Ik vind het vooral handig materiaal voor muffins/cupcakes.
Oké nog een hysterische post over Nordic Ware.
Er zijn Bundt Ornaments om in je kerstboom te hangen, tot nu toe in 2 verschillende modellen, in goud en zilver (ik heb ze allebei in zilver). En vandaag is een nieuw model aangekondigd; de Jubilee.
Wanneer die uitkomt weet ik niet, ik dacht dat de ornaments specifiek voor kerstbomen waren maar blijkbaar is dat niet zo. Dit is de Jubilee tulbandvorm en het lijkt me heel leuk die in december in miniformaat in de boom te hangen:
Verder komen er magneten! Precies nu ik een inbouwkoelkast heb zonder magnetische deur maar ik vind ze zó leuk.
Mijn favoriete vorm (Heritage) zit er bij en ook een wat nieuwere vorm; de Braided!
À propos Nordic Ware Braided…
Met dr. Oetker kan je codes bij elkaar sparen die aan de binnenkant van bakmixen staan. De mixen van Dr. Oetker vind ik niet heel geweldig maar ik heb wat familieleden die de codes voor mij bewaren. No shame in mijn bakmixen-game, maar ik vind Koopmans en Ruf (Duits) fijner. Maar goed, je kunt dus codes sparen met de bakmixen, en die inwisselen op bakken.nl, waar je vervolgens met flinke korting o.a. bakvormen kunt bestellen. Zie hier:
Dat is nog eens een leuke prijs!
Ooo nee. Had ik maar geweten van die Dr oetker verpakkingen! Ik ben helemaal geinfluenced en wil nu ook een nordic ware bakvorm. Laatst allemaal dozen bakmix weggegeven omdat ik het toch leuker vind om van scratch te bakken.
Ik vind silliconen vormen over het algemeen heel kut. Vooral de grote vormen. Met de kleintjes kan ik iets beter overweg
Heb zin om iets gezonds te maken maar bananenbrood, kwarkbollen, havermoutkoekjes, ww appeltaart heb ik allemaal onlangs al vaak gemaakt. En nu blijf ik maar zoeken en scrollen. Iemand een toprecept?
Heb geen specifieke tips maar deze accounts volg ik op Instagram en posten leuke gezonde recepten: loseweightwen, Chantal130387, foodlies.
Vegan Apple Cake with Cinnamon Custard - Vegan Richa
deze vind ik heel lekker, ook zonder de custard als je daar geen zin in hebt, en je kan er ook nog minder suiker in doen dan ze zeggen als je wil
Ik ben opzoek naar een nieuwe quichevorm, welke hebben jullie? En werkt met zo’n losse bodem beter dan een vaste bodem?