Baktopic #3

Heb zin om iets gezonds te maken maar bananenbrood, kwarkbollen, havermoutkoekjes, ww appeltaart heb ik allemaal onlangs al vaak gemaakt. En nu blijf ik maar zoeken en scrollen. Iemand een toprecept? :slight_smile:

1 like

Heb geen specifieke tips maar deze accounts volg ik op Instagram en posten leuke gezonde recepten: loseweightwen, Chantal130387, foodlies.

Oh toch wel een specifieke tip, deze appelkaneel bites: WENDY 🌸 on Instagram: "APPEL KANEEL BITES Dit scheelt je totaal 1204 kcal! Natuurlijk kun je hem gewoon met roomboter maken, ook heerlijk! Maar als je wilt afvallen is dit SLIMMMM eten! Ingrediënten: 📝 1 pak appel kaneelcake 175 g appelmoes 0% suiker Kaneel 1 appel 4 eieren Topping: 50 g zuivelspread light 25 g speculoos pasta 3 lotus koekjes 👉🏼Vervang de roomboter voor de appelmoes en de kaneelsuiker voor kaneel. 👉🏼 Bak de bites zoals op de verpakking staat aangegeven. 👉🏼Maak de topping door de speculoos en de zuivelspread te mengen. 👉🏼 Verkruimel de koekjes erover heen en enjoy!!! Appel kaneel bites met roomboter: Totaal: 2625 kcal Per stuk: 164 kcal (16 stuks) Appel kaneel bites met appelmoes: Totaal: 1421 kcal Per stuk: 88 kcal (16 stuks) Dit scheelt 1204 kcal voor het hele baksel! Met topping komt hij totaal met appelmoes op 1725 kcal. Dat is per stuk 107 kcal. • • #afvallen #gezondheid #caloriedeficit #caloriecounting #calorieentellen #calorietekort #motivatie #gezondleven #afvallenzonderhonger #voedingstips #gezondeten #gezondevoeding #afvallenzonderdieet #afslanken #gezondeten"

2 likes

Ik ben opzoek naar een nieuwe quichevorm, welke hebben jullie? En werkt met zo’n losse bodem beter dan een vaste bodem?

1 like

Ik vind een losse bodem heel fijn werken! Heb mijne destijds bij de Albert Heijn gekocht en die doet het al jaren heel goed. Ik zie in de app dat hij er nog is, dus die kan ik je van harte aanraden.

2 likes

Thanks! Ga ik daar even kijken!

1 like

Ik vind deze altijd lekker, neem ze vaak mee als tussendoortje naar mijn werk.

3 likes

Iemand ervaring met bakvormen van dit merk?

2 likes

Ben je weer in de tk maxx

3 likes

Hahahahaha precies waar ik aan dacht

4 likes

Ik heb er 2 brood vormen van, ben er tevreden mee!

1 like

Ik ben verslaafd

3 likes

Door het mooie weer had ik zin om te bakken. Het is een sinaasappel-maanzaadcake geworden.

36 likes

Merken jullie veel verschil als jullie een vanillestokje vervangen door vanille extract in een recept? Die stokjes zijn zo ontiegelijk duur

Ìk doe dat regelmatig! Heb wel ‘dure’ vanille extract van de sligro, maar ik weet eerlijk gezegd niet of ik verschil proef. Heb gewoon vaak geen vanillestokje meer in huis, of ze zijn net op als ik boodschappen doe, en dan heb ik geen zin in die extra moeite. Al denk ik wel dat het verschil maakt als je ook echt goede kwaliteit vanillestokjes hebt?

2 likes

Dat hangt enorm van het recept af. Ik gebruik natuurlijke vanille in banketbakkersroom of pudding. Overal waar je de puntjes in kunt zien zitten, zeg maar. Maar niet in koekjes of cakedeeg, daar is extract weer prima voor. Ik heb trouwens dure stokjes gekocht, en een klein flesje wodka. En steeds als ik zo’n stokje gebruik, zelfs als ik het stokje mee kook in de melk, dan spoel ik 'm na gebruik even af en doe 'm in de wodka. Inmiddels is mijn pot vrij vol, vrij donker en heerlijk op smaak en gebruik ik als extract. Ik heb wel een eerste duur stokje ongebruikt erin gedaan, om het extract op smaak te brengen.

Ik koop de stokjes trouwens per 5 bij Delicious Vanille en dat is goedkoper dan zo’n zielig uitgedroogd taai ding van de supermarkt.

6 likes

Boterkoek meets speculaas! Speculaaskruiden toegevoegd, lichte basterdsuiker ipv witte basterdsuiker en amandelschaafsel bovenop. Recept is van eefkooktzo maar de hoeveelheid speculaaskruiden heb ik wel verdubbeld :relaxed:

r

24 likes

In madeleines gaat het om! En handige tip van die per 5 dankje

2 likes

Deden mensen nog mee met de bakchallenge?

Oh ik heb wel saffraan gekocht, maar verder nog geen tijd gevonden! Ik ga wel deze week aan de slag denk ik!

1 like

Sinaasappel, honing, saffraan madeleines van Ottolenghi.
Ik vond ze lekker! Alleen jammer dat je de vorm niet echt goed terugziet :frowning: verder wel fijne bakvorm, ze gleden er zo uit.
Volgende keer zou ik iets meer saffraan doen voor de smaak dan de 5 draadjes die stonden aangegeven en ik denk dat oranjebloesemwater erdoor ook heerlijk zou zijn!

26 likes