Baktopic #3

Welk recept heb je aangehouden? Hij wordt wel iets platter tijdens het drogen, maar het hoort wel luchtig te blijven. Ik doe altijd deze en dat gaat prima:

40 ml water
65 ml honing
2 tl baking soda
250 gram suiker

BEREIDING

1. Bekleed een bakplaat met bakpapier.
  2. Doe het water, honing en suiker in een steelpan en breng aan de kook.
  3. Laat doorkoken tot het mengsel 150 graden Celsius heeft bereikt, dit meet je met een keuken- of suikerthermometer.
  4. Haal de pan van het vuur en voeg de baksoda al roerende met een garde toe. Het mengsel zal nu behoorlijk gaan schuimen, meng even tot het een samenhangend geheel is en stort het dan op de bakplaat.
  5. Je kunt nu eventueel een beetje schudden met de bakplaat om het mengsel gelijkmatig te verdelen. Laat de honeycomb opdrogen aan de lucht en breek het in stukken.

Ik heb wel exact tot de 150 kunnen meten etc, maar zal de volgende keer het water etc wat preciezer meten, ik heb ook ongeveer halve hoeveelheden gebruikt, en daardoor wordt het ook lastig nauwkeuriger te zijn. Thanks iig!

1 like

Kladkaka voor m’n verjaardag :slight_smile: Heb het vegan recept uit het topic gebruikt, ontvegand. Resultaat is (daarom misschien extra) zwaar, ik ga kleinere puntjes snijden. Maar wel lekker!

19 likes

hij is hier al vaker gedeeld: Vegan kladdkaka: Zweedse fudgy chocoladetaart - Blackbirdsandcake - Nederlandse vegan blog & taarten Nijmegen
En dan met slagroom ipv kokosroom

Oke hierbij mijn citroen, saffraan, oranjebloesem witte chocolade kladdkaka.

Als ik een stukje snijd zo zal ik nog een foto toevoegen

29 likes

Ik heb deze net ook gebakken, heel lekker!

Vandaag was ik in Duitsland en vond ik Kerrygold boter bij Aldi voor €1,99, ook 250 gram. Huidige prijs bij AH: €3,89. :fearful:

7 likes

Dat is de lekkerste boter dus beter heb je ingeslagen

1 like

Jazeker :sunglasses:

2 likes

Binnenkant

29 likes

Was deze in de aanbieding bij de Aldi of is het de reguliere prijs? Als aanbieding is deze week dan ga ik ook nog even snel wat halen :grin:

2 likes

Een aanbieding, de reguliere prijs is €2,99 voor een pakje.

Het was trouwens bij Aldi Nord (Duitsland is opgedeeld in Aldi Nord en Aldi Süd, ik weet niet hoe de prijs bij Aldi Süd is). Ik bezocht de Aldi in Nordhorn.

2 likes

Ok bedankt voor de info! Ik ga bij de Aldi in Selfkant. Dat is idd een Aldi Sud.

2 likes

Ai dat is jammer! Hopelijk komt er gauw weer een goede aanbieding in NL.

Geen idee nog van de kwaliteit maar de roomboter van Picnic is ook €2,49,-

1 like

Ik heb laatst Nutella stuffed cookies gemaakt, waren erg lekker en niet moeilijk te maken!

Dit recept gebruikt:

11 likes

Ik heb de kladkaka gemaakt! Ik had hem alleen even halverwege moeten draaien :sweat_smile:

9 likes

Helaas niet, maar dank voor de tip!

Mijn kladkakka! Met saffraan, sinaasappel en frambozen, heel lekker!

24 likes

Vorige week maakte ik voor mijn oma’s verjaardag 3 dingen: een lemon curd cheesecake, chocolade espressotaart en appel-kaneel babka. De babka was dramatisch, kreeg hem bijna niet gerold, maar zag er uiteindelijk wel prima uit!

Verder ben ik, ondanks dat ramadan nog niet eens is begonnen, al bezig met mijn planning voor mijn Eid-box. Ditmaal, omdat ik weinig tijd heb om te bakken die laatste week, hou ik het denk ik simpel en maak ik een aantal verschillende koeken. Geen ingewikkelde karamel of nougat dit jaar dus, gelukkig. :joy:

60 likes