Baktopic #3

Aaaw ik vond die hartjes er echt leuk uitzien, hoe is de smaak?

1 like

Moet ik nog ff proberen! Eerst even afkoelen

1 like

Ik heb vandaag voor het eerst een babka gebakken, vond het echt leuk om te maken! Kan 'm helaas morgen pas aansnijden dus moet nog even wachten hoe het smaakt maar het ruikt fantastisch. Het is met pure chocola, tahini en wat noten.

12 likes

Bedankt voor de tip, ik heb ze gisteren voor mijn vriend aka een van de grootste Nutella liefhebbers gemaakt :smile:.

Ik vond ze ook lekker! Denk dat ze nog lekkerder zijn als er gebruinde boter in wordt gebruikt net zoals bij de bekende pecan koekjes.

3 likes

Staat ook nog op mijn to bake list!

3 likes

Ik vergeet dus steeds foto’s te posten, maar dit zijn mijn baksels van de laatste maand (citroenkoekjes, twix koekjes, chocoladecake met ganache en red velvet koekjes):

46 likes

Zijn dat ghriba die eerste?

1 like

Mmmm :star_struck:, mooi die citroenkoekjes en red velvet koekjes!

2 likes

Oh wauw die red velvet koekjes zijn echt prachtig!

2 likes

Weet ik niet zeker. In de comments stond het wel vaak genoemd en het deeg lijkt er ook op, maar ik maak ghriba altijd met olie en niet met boter + ei. Dit koekje is ook wat zachter. En mijn ghriba is ook nog nooit zo mooi gelukt :joy:

https://www.instagram.com/reel/CljPBYzqp_9/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

3 likes

Een paar jaar geleden heb ik deze vorm gekocht:

Link aliexpress

https://m.nl.aliexpress.com/item/1005001350573752.html?spm=a2g0n.orderlist-amp.item.1005001350573752&aff_trace_key=1e13fe8a679c4406a61e4cdf43f366c1-1620428921770-02690-_AeOG45&aff_platform=msite&m_page_id=456amp-9R7FskL1z5tcvO3m_ADNqA1620428995437&browser_id=fd4829bcb38546f487da0ed64c23cf27&is_c=N

Ik heb vorige week een soortgelijke gekocht bij Nourshop, maar dan 1 slag groter:

Ze hadden heel veel vormen in de winkel liggen.

1 like

Een schenkschild voor de KitchenAid, is het echt een toevoeging?

• Ja, ik gebruik hem altijd/vaak
  • Nee, niet echt een toevoeging

0 stemmers

4 likes

Ik gebruik hem vaak, maar het is niet een must.

2 likes

Ik heb een ander merk meteen schenkschild maar ik vind het heel onhandig. Ik schep suiker/meel altijd met een lepel in de mengkom en met zo’n schenkschild er over moet je precies in dat gat mikken, niet te doen, lol.
Als ik een keer iets heb wat echt gaat stuiven dan leg ik er even een theedoek overheen.

2 likes

Daar was ik al een beetje bang voor.

2 likes

Als er in een recept olie staat zonder verdere specificatie. Welke soort gebruiken jullie dan? Ik heb gisteren olijfolie gebruikt want had even niks anders in huis. Qua smaak was het prima maar vraag me af of een andere olie beter was geweest.

2 likes

Ik gebruik dan zonnebloemolie of een andere neutrale olie

7 likes

Meestal zonnebloemolie omdat dat neutraal is, tenzij ik denk dat de smaak van een specifieke olie goed bij de andere ingrediënten past (olijfolie bij citrus bijvoorbeeld)

3 likes

Ik heb een ander merk, maar gebruik hem ook niet om ingrediënten toe te voegen. Gaat er bij mij vaak naast. Ik gebruik hem wel als dakje voor mijn beslag, zodat bijvoorbeeld de bloem niet zo stuift

1 like

En @Dazed thanks! Ik zat idd aan zonnebloemolie te denken. Even zorgen dat die weer standaard in huis is.

3 likes