Ik vind het een toevoeging om gestuif te voorkomen met zaken als bloem of poedersuiker. Maar daar kan je uiteraard ook een theedoek voor gebruiken. Hij zat bij mijn KitchenAid en als hij nu stuk zou gaan, zou ik een nieuwe kopen.
Vanaf augustus beschikbaar:
Geheel eens met de uitspraak op de cover, trouwens. Dus deze gaat op de verlanglijst.
@Memento_mori Ik kreeg hem ook bij de kitchenaid, maar als iets echt gaat stuiven doe ik er toch nog een theedoek overheen, want er is zoveel open ruimte rondom dat spatdeksel dat iets als poedersuiker alsnog overal komt.
Ik pak hem eigenlijk alleen als ik iets heel vloeibaars heb dat de kom grotendeels vult (pannenkoekenbeslag ofzo), dan houdt het de spetters wel goed tegen.
De sale is begonnen bij Outlet - Webshop ! Voor mij zit er niks bij dit keer maar misschien voor anderen wel.
Christmas in july
Ik ben vergeten de bakvorm in te vetten (iets met zwangerschapsdementie) en dat besef ik me net terwijl de cake al in de oven zit . Iemand tips hoe ik de cake straks toch redelijk makkelijk uit de vorm kan krijgen?
Naar aanleiding van jullie reacties ga ik hem niet kopen. Ik ben bang dat ik hem te weinig ga gebruiken en een theedoek doet idd ook prima werk
10 per stuk
Ik ben alleen voor die blauwe gegaan whoepd
Ik zou ook een nieuwe kopen moest de mijne stuk gaan ! Ik maak vaak vééél deeg (ipv 20 koekjes meteen 60 voor in de diepvries bvb) en ik denk dat zonder het schild het deeg al snel de kom uit zou vliegen
Wil je je favoriete koekje delen die ingevroren kan worden? Of waarvan het deeg ingevroren kan worden.
Chocolate chip cookies
- 140g boter op kamer temp
- 110g suiker
- 100g kinnekes suiker (lichte basterd is dit in NL denk ik?)
- 1TL vanille extract
- 1/4 TL zout
- 1 ei op kamer temp
- 210g bloem
- 3/4 TL bakpoeder
- 200g pure chocolade in stukjes
- mix de boter, suikers, vanille en zout tot een romig & luchtig geheel
- mix het ei er kort door
- voeg bloem & bakpoeder toe en kneed, voeg als laatste de chocolade toe en meng
- maak van het deeg adhv vershoudfolie een rol en laat deze minimaal 1u rusten in de koelkast
- snijd schijfjes van ongeveer 1cm dik van de rol en bak goudbruin in 12-17min op 175 graden
- laat afkoelen op een rooster
Dit recept heb ik dit weekend x3 gemaakt want er is binnenkort een feestje op de school van mijn jongste en daar zijn ze steeds een succes!
Zo heb ik steeds wel 1/2 rollen in de diepvries, ik snijd er makkelijk schijfjes van met een scherp mes.
Ook de browniekoeken van in de openingspost vries ik graag in (in balletjes dan, kunnen zo ook de oven in)
Klinkt lekker en wat lief dat je aan iedereen hebt gedacht!
Oh wat heerlijk dit, dank je wel!
Die van Dilara Bakes! Staat op tiktok en op insta.
@Memento_mori omdat ik m nu eenmaal heb, gebruik ik m altijd, maar theedoek kan ook prima idd.
Oke spuit 11
Ik krijg steeds meer plezier in het bakken!
Heb vandaag iets helemaal nieuws gemaakt.
De bodem is een choco zanddeeg. Daarop een caramel bavarois en de kuiltjes zijn gevuld met speculoossaus en toefjes mokka creme. De mousse heb ik gekleurd met een airbrush. De eerste keer dat ik zoiets gebruikt heb maar vind het effect wel super leuk. Jammer genoeg al een beetje te donker voor een goede foto.
Praaachtig