Baktopic #3

Brownie cookies uit de openingspost!

16 likes

Heel mooi!! Heb je een speciale vorm gebruikt voor de bavarois?

4 likes

Ja klopt een siliconen vorm en de bavarois daarin bevroren. Ik heb die vorm een keer op vakantie gekocht, staat geen merk op, maar ik zie dat amazon ook zo’n vorm verkoopt Amazon.co.uk

1 like

Hebben jullie tips voor een goede handmixer? Tot nu toe heb ik altijd goedkope van de Hema gehad, maar als ik die nu in het stopcontact steek, hoor ik een soort dubieus geluid/geknetter.

Ik ben geen hele fanatieke bakker dus een KitchenAid of andere standmixer is niet aan mij besteed. Maar ik vroeg me af of er onder de handmixers nog bepaalde aanraders zijn.

Whoooop yess deze vorm is zo mooi
Ga mijnes voor Pasen ook voor t eerst gebruiken, zo excited

1 like

Ik heb zelf deze set omdat ik het fijn vond dat er ook staafmixer, deeghaken en hakker bij zat. Maar alleen de handmixer kun je ook halen natuurlijk. Werkt gewoon fijn.

2 likes

Heb een fijne staafmixer maar ik zie dat ze inderdaad ook een model zonder staafmixervoet hebben. Plus goed vermogen. Dit wordt 'm denk ik wel.

(Mooi kun je 'm niet noemen maar soit…)

Gaan jullie iets voor Pasen bakken?

Wij hebben een paas brunch met de familie dus ik maak denk ik iets gebaseerd op deze twee recepten

4 likes

Ik denk cinnamon rolls. Maar ik ben dit keer alleen met Pasen, dus we zien wel :woman_shrugging:t2:

1 like

Hoe vinden jullie m’n macarons geworden? :relieved:

40 likes

Blijft toch het meest overrated koekje dat er is, in mijn ogen. Zoveel werk en zoveel kans op falen, voor een weliswaar mooi maar ook hap-slik-weg koekje.

5 likes

Jij doet tenminste nog een poging. Ik weiger die krengen te maken

5 likes

Als dit een kind zou zijn, zou herman Finkers zeggen: wat een lief kind. In dit geval: ze zullen vast lekker smaken

5 likes

Ik had via mp een nieuwe bakvorm gekocht en hij werd net bezorgd. Zo blij mee! Ik ga hem sowieso gebruiken voor de tweede verjaardag van mijn zoontje. Krijgt hij zijn eigen mega cupcake.

37 likes

Ik weet dat het hartjeswafelijzer van de Lidl hier een tijdje geleden ter sprake kwam (@FrauHelga jij hebt die toch?), maar kun je daar ook wat dikkere wafels mee maken of alleen echt van die dunne?

Ik had een domo wafelijzer voor belgische/brusselse wafels maar dat heeft gisteren min of meer de geest gegeven dus ik zoek een nieuwe.

Ik zag ook nog deze op de lidl site

Heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Of ander merk, dat kan natuurlijk ook. Wel liefst eentje die een beetje makkelijk schoon te maken is want dat was bij mijn vorige erg lastig

1 like

Ik heb inderdaad het hartjeswafelijzer van Lidl. Die is heel fijn voor dat doel (hartjeswafels van gemiddelde dikte). Maar dikke Belgische wafels kan je er helaas niet mee maken.

Met het wafelijzer uit je link heb ik geen ervaring.
Ik heb nog een soortgelijk exemplaar van Lidl voor dikke wafels, maar daarmee is schoonmaken ook een ding. Daarom gebruik ik die niet veel.
Echter zijn de platen van het wafelijzer dat je post verwisselbaar en (ik denk) eenvoudig te reinigen. Met zulke positieve reviews zou ik de gok wel aandurven.

2 likes

Ja het kost natuurlijk geen fortuin dus denk dat ik maar ga bestellen. Hoewel hartjeswafels ook leuk zijn maar ik weet niet of dat dus kan met “mijn” recept en aangezien ik die vaak in opdracht bak…

Ik heb de 3 in 1 gehad waarmee je wafels, tosti en grillplaten had. Die kon je verwisselen en in de vaatwasser doen. Maar de antiaanbaklaag werd heel slecht al na een aantal keer wassen, en tosti bleef helemaal plakken en het brood kreeg je er niet meer goed uit waardoor heel je tosti kapot ging. De wafels heb ik maar 3 keer gemaakt ofzo dus die waren nog niet versleten maar waarschijnlijk zou die ook zo kapot gaan, want van zelfde materiaal gemaakt. Ik heb heb die machine weggedaan uiteindelijk. Ik zou iig afraden in de vaatwasser te doen ook al kon dat volgens de verpakking.

2 likes

Goed om te weten. Volgens mij is het voor een anti aanbaklaag sowieso slecht om met veel zeep afgewassen te worden? Tenminste, zoiets stond in de gebruiksaanwijzing van mijn koekenpannen. Die was ik ook altijd braaf af met de hand. Maargoed het is ook niet dat ik dagelijks wafels ga bakken dus dat is op zich niet zo erg

1 like