Dit weekend goed gebruik gemaakt van mn nieuwe KitchenAid. Vriezer ligt vol met citroen-witte chocolade, red velvet en de bruine boter pecan koekjes
Ik bakte gister de cinnamonrolls van Rutger. Denk dat ik ze wat te lang gebakken heb want ik vind ze nogal droog. En ik vind de vulling een beetje weinig en niet zo kaneelig, heeft er iemand een ander recept?

Ik maak deze altijd met 1.5 of 2x de vulling! Dan vind ik ze een stuk lekkerder.
Thanks, denk dat ik deze een keer ga proberen!
@50193905 Dat is ook nog wel een goed idee. Ik ben dus blijkbaar niet de enige die ze een beetje karig vind
Mijn paasbaksels:
- Paasmandjes met mascarponeroom, fruit en een chocolade eitje.
- Sinaasappel maanzaadtulbandjes.
Ik heb dit recept gebruikt en vond ze erg lekker!
Hier nog een… had het recept van ohmyfoodness gebruikt maar denk dat mijn oven gewoon te hard gaat. Te burnt en niet al te beste structuur… de teleurstelling was zo groot dat ik volgende week een ander cheesecake recept ga proberen denk ik
Welk recept van ohmyfoodness gebruikte je? Ik heb ook wel eens cheesecake laten mislukken (maar dat kwam waarschijnlijk doordat ik een garde heb gebruikt dus het werd veeeel te luchtig), maar dit recept is nog nooit mis gegaan:
Ik gebruik die cheesecake altijd als basis en varieer dan met verschillende toppingen, heb de aarsbeiensaus nog nooit geprobeerd eigenlijk.
Ik heb veel gemaakt maar geen goede foto’s. Van dit wel.
Boven waren gekleurde pannenkoeken, erg lekker en niet te machtig. Recept van AH.
En de slechte halve foto’s was een gehaaste caramel short Bread. Ik had geen zin meer om de bovenkant mooi te maken met witte chocolade.
Hmmm ik denk dat het idd is wat jij zegt over de bloem. Want ik heb niet echt gelet op hoe lang de bloem erin zat. Of misschien zou het nog iets anders binnen mijn techniek kunnen zijn wat niet klopt . Of anders kan het ook nog komen door mijn oven. Ik gebruik zo’n combi magnetron en volgens mij werkt dat toch niet helemaal 100%. De eieren heb ik volgens mij wel lang genoeg geklopt want ik probeerde het eerst handmatig te doen en nadat ik echt Arnold Schwarzenegger armen had van het kloppen, heb ik toch ook nog maar even de staafmixer erbij gepakt haha. Die eieren waren toen wel echt dik en aan het schuimen. Hij smaakte gelukkig wel goed! Alleen echt loodzwaar
Wow! Echt super mooi gedaan!
Heb je een recept van de witte chocolade citroen koekjes? Klinkt heerlijk!
Deze: Fastfood Friday: 'Burnt' cheesecake - OhMyFoodness
Maar denk m’n eigen schuld, mijn oven is te sterk dus had hem er minder lang in moeten laten/eerder moeten checken. Het was helemaal niet romig van binnen nu, wel eetbaar maar niet heerlijk.
Thanks voor de tip!! Volgende keer wordt het vast beter
Kopie, recept kwam van Annabellas site maar die werkt niet meer.
Citroen koekjes met witte chocolade
Ingrediënten
• Voor de koekjes
• 125 ongezouten roomboter (kamertemperatuur)
• 125 gram licht bruine basterd suiker
• 90 gram fijne kristalsuiker
• 1 theelepel bakpoeder
• 285 gram patentbloem
• 2 eieren
• 1 theelepel citroen extract
• Rasp van 1 citroen
• Sap van 1 citroen
• 100 gram witte chocolade
• Voor de topping
• 100 gram witte chocolade
• Rasp van 1 citroen
Hoe maak je het?
• Klop de roomboter romig samen met de basterd en kristal suiker met een elektrische mixer.
• Voeg 1 voor een de eieren toe en mix goed door.
• Voeg vervolgens het bloem, bakpoeder, citroen extract, citroen rasp en het citroensap toe. Het beslag wordt nu erg dik en plakkerig.
• Snij de witte chocolade in stukjes en doe deze bij het beslag. Roer de chocolade stukjes er voorzichtig door heen.
• Zet de kom met het deeg in de koelkast voor minimaal 2 uur.
• Verwarm de oven voor op 180 graden.
• Maak van het koekjesdeeg 8 bollen en leg deze op een bakplaat bekleed met bakpapier (ver uit elkaar want de koekjes lopen nog uit)
• Bak de koekjes in het midden van de oven voor 10 tot 12 minuten, tot dat de randjes goud bruin zijn.
• Laat de koekjes volledig buiten de oven afkoelen voordat je verder gaat.
• Smelt de melk chocolade au bain marie en drizzle dit over de afgekoelde koekjes. Decoreer met extra citroenrasp.
Best een goeie deal vgm?

Deze kleur is wat neutraler wel:
Pff moet mezelf inhouden
Ik heb een Kenwood KMix. Ziet er ook erg leuk uit, doet precies wat ik wil en heeft een betere prijs. De KMix 750 heeft van de Consumentenbond een 7,7 gekregen en de kitchen aid een 7,3