Baktopic #3

Hoop dat je de fotos hier komt delen😍!

2 likes

Woow wat een werk! Maak je dat allemaal in je eentje?

2 likes

Ik heb vanochtend koekjes gebakken en moet over een half uur richting mijn werk, alleen zijn de koekjes nog niet voldoende afgekoeld om ze in een trommel te doen denk ik. Ik ben weer rond 14.30 thuis, denken jullie dat ze in de tussentijd zacht worden?

2 likes

Nee, wel afdekken met een beetje alufolie. Dan kan vocht eruit en is het toch iets afgedekt. Zelfgebakken koekjes houden het beter dan uit de winkel is mijn ervaring.

3 likes

Ah super, goede tip, dank je wel!

1 like

Ik hoop ook dat het geweldig zal zijn daadwerkelijk dit weekend, haha. Ook al heb ik bijna alles al eens eerder gemaakt, het blijft toch spannend.

Die ijskoffie extract is eigenlijk sterke cold brew gezette koffie die je dan aanlengt met water en eventueel melk en suiker. Natuurlijk met ijsblokjes in je kopje ^^ Ik vind het zelf erg lekker en het is super simpel.

@Jeezlouiz dat is wel de bedoeling! :smiley:
@Memento_mori nee niet allemaal, dan heb ik nog een week langer nodig, haha. Ik heb hulp gehad van twee mensen, maar het meeste heb ik zelf gemaakt.

4 likes

Wat gezellig dat jullie dat samen doen! Ik ben heel benieuwd naar het resultaat :smile:

1 like

Welk recept heb je gebruikt voor het glazuur? Hij lijkt zowel te dun (vanwege het doorschijnende) als niet goed genoeg gemengd (door de klontjes). Dus dat kan aan meerdere dingen liggen. Hij ziet er wel heel lekker uit!

Het helpt ook om de poedersuiker te zeven zodat er geen klontjes meer in zitten

1 like

Ah top!! Mooie bloemetjes erop :stuck_out_tongue_winking_eye: ben benieuwd hoe jullie hem vinden smaken!

Boter en roomkaas beide zelfde temperatuur is voor deze wel echt van belang. (En de poedersuiker gezeefd) maar denk dat het boter klontjes zijn?
Ik heb zelf de föhn wel eens op de kom gezet zodat de glazuur soepeler werd en erna even in de koelkast. Dat hielp ook goed!

1 like

Ik weet jouw methode niet, maar ik maak de boter en roomkaas vaak eerst nog los/zalvig met een spatel voordat ik ga kloppen.

2 likes

Nice heb je een recept?

1 like

Ik heb deze 2 taartjes voor een verjaardag gemaakt, ik was vooral heel blij met de stroopwafelslof. De slagroom van de perziktaart was een beetje doorgeslagen, maar gelukkig smaakte ie nog wel heel goed :drooling_face:!

68 likes

Die slof ziet er echt meeeega lekker uit :drooling_face:

Ik ben een poging aan het wagen om zelf roze koeken te maken. Ik weet dat het recept van Rutger dat ik gebruik nooit de smaak van zo’n glacé roze koek gaat evenaren, maar het cakeje zelf is in elk geval lekker (uiteraard heb ik de bolle bovenkantjes zelf geproefd :innocent:)

Als ze lukken ga ik ze trakteren de dag voor ik met zwangerschapsverlof ga.,

4 likes

Oh wauw dat ziet er heel lekker uit! Heb je een revept van de stroopwafelslof?

1 like

Ik heb dit recept gebruikt: Stroopwafeltaart recept | Rutgerbakt.nl

Ik had overal de helft van gemaakt maar ik vond uiteindelijk de topping te weinig in verhouding tot het deeg. Heb er daarom nog een laag slagroom overheen gedaan en daarover weer wat saus, maar heb alsnog saus over want ik was bang dat ie te zoet zou worden. De volgende keer maak ik dus nog wat minder saus. Het was een machtig taartje, maar niet te zoet of te zwaar.

2 likes

Weet iemand of je crispy balletjes die in Maltesers zitten ook zonder chocolade kan kopen?

Mijn man is vandaag jarig dus ben een verjaardagstaartje aan t bakken. Gelukkig niet zo bloedheet vandaag! Al was mijn kokosolie wel al in de pot gesmolten :smiling_face_with_tear:

Ik maak dit recept, heeft alles wat hij lekker vindt.

Heb t recept een beetje getweakt met extra room en ook nog verse frambozen en bos bessen bovenop. Ben benieuwd! Weinig suiker en boter in dit recept dus ook nog eens relatief gezond :ok_hand:t3:

9 likes

Ben niet ontevreden! Volgende keer de glazuur iets warmer laten worden, zodat de poedersuiker beter oplost.

41 likes

Etagère: bovenste is bananenbrood er onder mini appelflappen
Rechts daarvan zijn vega saucijzenbroodjes
Voorste bord zijn rechts courgette muffins en links vega gehaktbrood

Rechts van de sauczijenbroodjes staan Turkse koekjes (heel korrelig/zandkoekje achtig waren die, hoort dat zo?)
Voorste bord is arretjescake

En de hagelslagtaart

Links een schaal met citroenkoekjes (die waren echt goddelijk)
Daarnaast op het witte schaaltje kokosbollen en hagelslagbonbons
Op de broodplank bieten-fetastrudel

Helemaal rechts is nog een fles ijskoffie extract, rozenlimonade (kan) en grapefruitsiroop (weckpot). De flessen ijsthee stonden koud.

De soep, salades en het toetje ben ik vergeten op de foto te zetten. We hebben in twee gangen gegeten uiteindelijk. De pannenkoeken waren absoluut niet nodig. Die hebben we dus ook niet meer gebakken.

De hagelslagtaart was goed gelukt @Chesirecat

81 likes