Ziet er heerlijk uit! Welk recept heb je gebruikt?
Opnieuw de brownies van Rutger gebakken maar met minder suiker en 85% chocola - en een godsvermogen aan Cadbury crème eggs maar het resultaat mag er wezen:
Rutger bakt! Alleen wel meer roomkaas crème gemaakt want kwam te kort.
Late upload maar met Pasen heb ik roombroodjes gemaakt, waren erg lekker! Ga ik zeker nog eens maken. Ik heb het recept van Laura’s bakery gebruikt. Moest wel de broodjes opnieuw maken, die waren na 6 min al verbrand. Heb de tweede keer de oven veel lager gezet en dat ging beter.
Vandaag een Irish soda bread gemaakt en de smaakt was echt top. Het brood was alleen wel erg compact en had gehoopt dat wat luchtiger zou zijn
Ik heb een rampzalige bakdag achter de rug. De onderkant van m’n cake verbrande en mijn koekjes vielen uit elkaar/waren vies. Ik ga de koekjes verkruimelen en gebruiken als vulling voor bonbons ofzo. Het enige dat wel leuk gelukt is, zijn deze koekjes:
Deze ga ik ook eens maken! Smaakte hij ook goed?
Ik vraag me echt serieus af wat jullie met al die baksels doen?! Hier 5 kinderen waarvan 4 wel een klein stukje mogen vaak, maar dat is het dan ook. En mijn man en ik natuurlijk ook maar wij eten samen geen ¾ van een taart op.
Weggeven aan buren, familie, vrienden, collega’s of zelf opeten
Ik vond hem erg lekker!
En ik was jarig dus ik ben allang blij dat er nog een stukje voor mij over is gebleven.
Anders bak ik niet zomaar taart
Meestal bak ik alleen als ik weet dat er visite komt, maar soms heb ik het op mn heupen en wil ik gewoon wat bakken en dat neem ik dan mee naar werk. Of ik maak iets wat we wat langer kunnen bewaren, waardoor we er meerdere dagen van kunnen eten.
En ik vind het bijvoorbeeld ook leuk om voor het avondeten te bakken, bijvoorbeeld een quiche en dan zelf ook het deeg maken of een foccacia.
Vanavond ga ik een cake bakken waarvoor ik 6 eiwitten nodig heb. Hoe bewaren jullie over gebleven eigeel?
Het eigeel zou ik willen gebruiken voor een crème brulee maar die zou ik pas woensdag kunnen maken en ik weet niet of ik het zo lang gewoon in een bakje in de koelkast kan laten
Als je ze woensdag gaat gebruiken moet dat wel lukken als je ze gewoon in een bakje in de koelkast bewaart.
Eidooiers over? Dit maak je met overgebleven eigeel! - Rutger Bakt
Ik doe ze vaak in een bakje met plastic folie direct op het eigeel zodat dit niet uit droogt, ik denk dat het wel lukt om ze op deze manier 2 dagen te bewaren.
Maar persoonlijk zou ik de creme brulee vandaag al maken, afgedekt in de koelkast bewaren en dan woensdag afbakken!
Ohh dat is ook een slimme manier! Ik heb vooral geen tijd om het vanavond al te bakken maar het mengsel maken moet wel lukken
Je kunt ook in de winkel eiwitten kopen. Dat zit in een fles en hoef je geen eieren te scheiden. Bij de AH zijn ze van TwoChicks en staan bij de koffiemelk.
Invriezen in een ziplock oid! Mijn leven is serieus verbeterd sinds ik dit weet haha. Zo ook met eiwitten.
Ik schrijf het aantal eiwitten/dooiers erop en ontdooi het in lauwwarm water.
Oh wow, ik wist niet dat dat kon. Wat ideaal!
Bakken met een beetje suiker 🥹 maar ik zou dan nog wel een extra eitje toevoegen per eigeel