Baktopic #3

Waarvan?? Was kamertemperatuur

@Alicante geen idee misschien te lang dan ja… hele kom was warm. Oei hopelijk niet te taai :slightly_frowning_face: wou ze meenemen naar schoonfamilie dit weekend. Vanavond maar een paar afbakken en proberen dan anders moet het opnieuw :sob:

Ohja dat was het inderdaad! Nee je hebt gelijk. Dat zal het vast zijn geweest.

Was ik alweer helemaal vergeten :joy:

3 likes

Ja sorry ik ben er niet helemaal bij :joy::joy:
Ik gok dat het daaraan ligt haha

2 likes

Graag! Die wil ik er wel bij zetten. :smiley:

1 like

Simpele Oostenrijkse chocoladetulband naar het recept van Christina.

Ideaal recept als je weinig tijd hebt; je mikt alle ingrediënten bij elkaar en mixt het in 1 keer.
Ik heb wederom bakspray gebruikt en dat ging uitstekend, de cake liet zelf al los aan de randjes. Vind ik altijd mooi om te zien. Na 10 minuten afkoelen in de vorm gleed de cake moeiteloos uit de vorm.

De vorm is de Braided Bundt van Nordic Ware.

Ik gebruikte:

• 4 eieren (m)
  • 125 gram zonnebloemolie
  • 250 gram mineraalwater met prik
  • 230 gram kristalsuiker
  • 15 gram cacao
  • 350 gram zelfrijzend bakmeel
  • 1 eetlepel vanille-extract

En ik bakte de cake af in 40 minuten op 170 graden hete lucht. Na het bakken heb ik de cake bestrooid met wat poedersuiker.
Mijn oven had 10 minuten minder nodig dan de oorspronkelijke baktijd. Waarschijnlijk omdat de vorm die ik gebruikte wat breder is, en de cake daardoor iets lager. Maar ik merk ook steeds dat de oven die ik het meest gebruik toch een behoorlijk fel ding is. Snel op temperatuur en meestal wat sneller klaar met bakken dan in recepten staat. :smiley:

27 likes

Ik was in mijn pauze even naar de kringloop gewandeld en vond deze! Hij was net binnen want een medewerker was bezig met prijskaartjes plakken (en had volgens mij geen idee van de waarde want ik heb er een hele euro voor betaald). Ik heb de vorm zelf al maar hij stond op de wishlist van mijn moeder dus heb hem voor haar meegenomen.

67 likes

Wauw wat een gave vondst!

3 likes

Ik vind dit soort dingen nou nooit in mijn buurt hè. Allemaal troep haha.

11 likes

Ik normaal ook niet hoor :joy:. Dit was echt een mega gelukje.

2 likes

Ik heb vandaag een testversie gemaakt van een taart die ik dit weekend maak voor vriendinnen.

Het is een simpele vanillecake met aardbeienvulling, ruby chocolademousse en chocoladekrullen.

84 likes

Oh die is heel leuk geworden!

3 likes

Dankjewel! Hopelijk lukt het bij de volgende om de luchtbelletjes uit de mousse te krijgen. Maar ben er verder heel tevreden over.

3 likes

Mini donuts uit mijn nieuwe wafelijzer. Had niet verwacht dat het zo goed lukte en ze zo goed smaken ookal is dat natuurlijk niet zoals gefrituurde donuts

38 likes

Chocolate chip cookies gemaakt met het basis recept van Laura’s Bakery. Zijn ok qua smaak, maar binnen no time gemaakt.

7 likes

Ik heb weer koekjesboxen gemaakt om aan vrienden en familie te geven voor Eid, dit jaar iets kleiner dan normaal omdat ik echt drukke werkweken had. Zes koekjes: chai pecan, brown butter pistache, honey tahin, framboos ruby chocolate, citroen & chocolate brownie. Ga ze zo rondbrengen!

عيد مبارك / Eid mubarak iedereen :white_heart:

123 likes

De chai pecan sowieso! En de tahin honing ook, die zijn allebei niet bizar zoet en wat dieper van smaak.

1 like

De bruine boter pecan koekjes die hier zo populair zijn! Heb een paar theelepels chai spice (kruidnagel, nootmuskaat, kaneel, peper) aan het deeg toegevoegd.

7 likes

Ik heb echt bewondering voor jouw bak- en decoratie-skills. Het is zo mooi verzorgd, helemaal af! :heart:

7 likes

Ziet er heerlijk uit! En mooi verpakt ook. Geef je ook advies hoe mensen het beste de koekjes kunnen bewaren? Al kan ik me ook voorstellen dat het snel op is met zulke lekkere koekjes!

2 likes

Haha ja moet zeggen dat ze vaak snel op zijn! Maar over het algemeen zeg ik er wel bij dat ze het luchtdicht nog max een week kunnen bewaren.

@FrauHelga wat lief!! :pleading_face::pleading_face:

3 likes