Baktopic #3

Gelukkig waren die wel lekker! Chocolade tempereren blijft alleen wel een uitdaging

Dit zijn ook zulke leuke koekjes geworden:

Ik heb ook cupcakes gemaakt die op het forum gepost werden, maar nog niet geproefd. Ben wel super benieuwd, want de cakejes zagen/voelden heel zacht en luchtig

55 likes

Die middelste is de 1 deeg, 3 soorten koekjes toch van kookmutsjes?

Ziet er lekker uit!

1 like

Ja, klopt! Die hebben ze afgelopen week online gezet. Mega handig wanneer je niet zoveel tijd hebt, maar toch meerdere koekjes wil

1 like

Hoe heb je die vulling voor de bonbons gemaakt? Een ganache en daar de koekkruimels doorheen of iets anders?

3 likes

Ik heb eerst een theelepel bebogeen caramel erin gedaan en daarna de verkruimelde pindakoekjes erin gedrukt. Eigenlijk leek het meer op snickers dan op een bonbon.

1 like

Had er nog nooit aan gedacht om koekjes in een bonbon te verwerken maar het klinkt erg lekker. Zeker de combinatie met bebogeen! Ga het ook eens proberen. Als het me lukt om de chocola fatsoenlijk te temperen want dat was de vorige keer ook drama haha

Heb je dat al eens met de magnetron geprobeerd? Dat tipt Rutgerbakt in zijn koekjes boek en ik vind het echt een handige methode. Kan bijna niet mislukken.

Ik zie dat er ook een how to staat op zijn site.

2 likes

Dat is bij mij ook mislukt. Vooral bij de melkchocolade, die is zo dof geworden. Ik heb het enten geprobeerd, maar heb eigenlijk zo’n machine nodig thuis :joy:

1 like

Ga ik proberen. Bedankt voor de tip! Ik heb het nu steeds au bain marie gedaan maar dan wordt het al snel wit. Zeker met van die druppels omdat die dus super snel smelten.

1 like

Deze cake vorm van Nordic Ware is zo mooi :heart_eyes:
Marmercake uit boek Masterclass cakes van Rutger.
Ik word elke keer beter in oventijd inschatten, minder donker dan de vorige.

42 likes

De derde week van mijn cursus! Zetdeeg, we hebben Goudse moppen en gevulde koeken gemaakt. En alvast Hollands bladerdeeg voor de volgende les.

41 likes

Heb vanochtend bramen curd gemaakt (recept via Laura’s Bakery). Het is opzich lekker, er zit alleen heel weinig bramen smaak aan. Misschien komt het omdat ik diepvries bramen heb gebruikt ipv verse?

Het wordt ook minder dik dan mijn lemon curd die ik laatst maakte.

4 likes

Ik wou wafels gaan bakken maar bedenk me nu dat ik helemaal geen melk in huis heb :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

1 like

Je kunt ook zonder melk wafels bakken! Ik gebruik vaak dit recept

4 likes

Oh top, dan ga ik die eens proberen! Ik gebruik normaal het recept van Nettie wat hier regelmatig wordt gedeeld en die gebruikt wel melk haha.
Hoeveel wafels haal jij uit dit recept ongeveer? Ik ben alleen dus moet 't recept denk ik minimaal halveren.

1 like

Ik heb zo’n rond wafelijzer en ik haal er daar ongeveer 15 uit! Dus in totaal 15x4 wafels. Je kunt ze ook invriezen. Dat doe ik eigenlijk altijd!

Ik gebruik die diepvriesbramen wel eens voor smoothies maar imo komt daar meer kleur dan smaak vanaf :upside_down_face: sowieso heb ik vrij weinig bramen gegeten die écht lekker smaakvol zijn.

2 likes

Ik heb zoooveel goede reacties gekregen op de brownies volgens dit recept: Miljuschka's heerlijke brownies

Op mijn werk vonden ze ze héérlijk, gisteren mee naar schoonfamilie en ook daar een groot succes.

3 likes

Ze waren heeeerlijk! Heb het recept gedaan op basis van 2 eieren en heb daar nu 3x5 hartjes uitgehaald en heb nog beslag over dus die ga ik zo bakken en dan invriezen :hugs: Denk dat ik voortaan dit recept ga aanhouden, vind ze lekkerder dan die van Nettie.

13 likes

Wat fijn! Ik vind dit recept ook echt heerlijk. Ze zien er mooi uit :heart_eyes:

1 like