Baktopic #4

Ik wil donuts maken voor de verjaardag van mijn kind binnenkort, dus ik ben gaan oefenen. De eerste poging was niet zo goed gelukt, ze waren erg verschillend qua vorm. Volgende dag nog een poging gedaan na wat meer erover te lezen, en nu waren ze goed gelukt en ook lekker!

Een deel met kaneelsuiker en de rest met een glaze en versiering. De glaze mag nog wel wat dikker vind ik. Versiering gedaan door kind. Ze zijn een beetje ongelijk nog qua kleur maar dat komt omdat ik er steeds bij wegliep :sweat_smile:

Was leuk om te maken en eigenlijk niet moeilijk, wel een aanrader om eens te doen!

72 likes

Ik zou ze in de koelkast zetten en een half uurtje voor je ze wilt eten uithalen.

@Grey Wat zijn ze mooi geworden zeg!

4 likes

Hebben jullie nog lekkere recepten voor baksels met verse kokos? Mijn man heeft in zijn enthousiasme 500 gram kokos ontdooit voor een taart (zijn eerste baksel :grin::rofl:) terwijl we maar 250 gram nodig hadden haha! Ik dacht ik bak anders nog maar wat koekjes ervan ofzo!

Misschien een stomme vraag trouwens maar ik kan die kokos niet meer opnieuw invriezen toch? Of kan dat bij kokos wel?

2 likes

Kokosbollen, Rutger heeft meerdere varianten op zijn site staan

1 like

Kokosboterkoek!

2 likes

In Frankrijk kwam ik overal crème de caramel tegen. We hebben een tube mee naar huis genomen, maar heeft iemand een goed recept om dit thuis na te maken?

1 like

Gebakken cheesecake gemaakt maar ben helemaal niet tevreden :roll_eyes:

Fruit bovenop maakt veel goed maar hij is gebarsten (ondanks bak warm water onderin de oven en langzaam afkoelen in de oven, daarna kamertemperatuur en daarna pas koelkast), maar ook korrelig (ondanks dat ik alle ingrediënten op kamertemp had en zo kort mogelijk heb gemixt) en papperig aan de randjes. Dat laatste komt omdat ik bakpapier ook rondom heb gedaan ipv het daar te laten bakken op de vorm. Ook vind ik de verhouding cheese en bodem bij dit recept te klein, te weinig cheese.

Het was om te oefenen voor de verjaardag van mijn zoontje dus heb over een maand nog een herkansing :clown_face:

14 likes

Bizar dat jouw kind straks ook al weer een jaar oud is :flushed:

1 like

Heeft iemand zich al gewaagd aan de Dubai reep? Ik ga het binnenkort proberen denk ik. Ik ben op zoek naar een recept voor die pistache creme, ik dacht aan pistache nootjes, slagroom en gesmolten witte chocola

Je geeft aan dat je zo kort mogelijk hebt gemixt. Bedoel je dan dat je ook de eieren hebt gemixt? Want die hoor je er voorzichtig doorheen te spatelen, niet te mixen.

Welk recept heb je gebruikt? Ik kan die van ohmyfoodness aanraden, zij heeft echt heel veel cheesecake recepten.

Ik gebruik zelf altijd dit recept als basis en verander dan vaak de topping.

1 like

Ja heb ik gedaan! Shit misschien is het daar mis gegaan. Ik weet niet, misschien ook teveel vocht met de perzik die ik ook erin heb gedaan (volgens recept), want de binnenste ring was nog helemaal dun en niet gaar. Wellicht toch ook te kort gebakken. Naja anyhow, volgende keer beter :sunny:

Ik ga dit ook proberen!! Heb voor mijn verjaardag een tempereerset gekregen :heart::heart::heart:

Ps. Wilde eigenlijk gewoon pistache crème kopen :clown_face:

2 likes

Misschien moet je deze cheesecake dan maken :joy:

2 likes

Ik willllll, zelf crème maken zie ik niet zitten maar overal is het uitverkocht en de knafeh is ook nergens te vinden in mijn kleine dorp.

1 like

De truc is sowieso om de pistache praliné echt lang te laten draaien in de keukenmachine. Dan wordt het een hele mooie gladde crème. Door hem lang te draaien worden de noten warm en komt de olie uit de noten vrij, waardoor je een gladder resultaat krijgt.

3 likes

Helaas alleen een klein oud keukenmachientje hier… misschien even eentje lenen. Thanks voor de tip!

1 like

Die van de Dille&Kamille lijkt nog op voorraad te zijn als ik t zo zie!

1 like

Zoek je knafeh of kadayif (ook wel kadaif of kataifi)?

Knafeh ken ik alleen als een soort kaasdessert (met ook dat engelenhaar). Als je daar naar hebt gevraagd zullen ze het waarschijnlijk niet hebben. Kadayif is dat engelenhaar deeg.

2 likes

Haha sorry, bedoel dat Kadayif inderdaad! :unamused:

Welke set heb jij? Klinkt als een leuk cadeau voor mijn eigen verjaardag

1 like