Baktopic #4

Dit wil ik ook nog steeds maken, zo lekker! Welk recept gebruik jij?

1 like

@George Dank je wel voor de tip! Ik zit nu te denken dat ik dit probleem met mijn taarten ook iedere keer gehad heb :sweat_smile: Moest dan toch iedere keer meer van de bovenkant afsnijden dan ik wou. Zou het daarbij ook werken om er aluminium folie op te doen?

@Sax Ik heb dit recept gebruikt! https://jennyalvares.com/mega-lekkere-cinnamon-rolls/

Ik heb alleen in plaats van cream cheese voor de frosting mon chou gebruikt. Net zo lekker!

2 likes

Ja dat werkt zeker ook met taarten!

1 like

Ik had sweet red bean paste gemaakt zondag. Zouden jullie dat nu mog gebruiken? Ik heb er al koekjes van gebakken, maar heb nog veel over (en heb weinig inspi en wil geen mochi maken)

1 like

Van die sesambolletjes die je frituurt?
Gestoomde broodjes ermee is ook lekker
En eatchofood heeft een lekker recept via instagram van brownies, die kan je als het veel is natuurlijk invriezen waardoor je veel kan gebruiken

1 like

Je zou denken dat ik inmiddels genoeg bakvormen heb. Maar nee toch niet! Ik wandelde vandaag langs een garageverkoop en zag bakspullen dus toch even snuffelen… deze 3 waren 5 euro per stuk maar als ik ze alledrie zou kopen mocht het voor 12 euro. Hallooo take my money! Ik ben echt verliefd op de 12 Days Of Christmas vorm.

30 likes

Ohh dat spookje, die is ook leuk zeg! Hele leuke vormen!

Wauw dit ziet er echt heerlijk uit!

5 likes

Door jouw kringloopvonsten loop ik af en toe vol hoop de kringloop hier in de buurt binnen. Maar dat is echt de grootste collectie teringzooi (vuilnis gewoon) die ik ooit ben tegengekomen haha. Zo jammer.

17 likes

Ja ik trek het aan ofzo😂. Maar dit was sowieso een goede kringloopweek dus dit is een mooie afsluiter.

2 likes

Ik heb voor het eerst een cake gemaakt met appelmoes, als alternatief voor boter. Dit recept: Appelmoes Cake - Balans in de Keuken
Was echt verrassend lekker! Ik had ook nog een zakje pumpkin spice kruiden van de DM, dus die zit er ook doorheen. Perfect voor deze regenachtige dag.

Hebben mensen nog andere tips voor semi gezonde baksels? Ik heb allerlei buikklachten en ga nooit zo lekker op veel suiker en vet.

1 like

Ik was op vakantie in Noorwegen en Zweden, ik zocht de hele tijd naar kardemombullars maar kon ze nergens vinden. Wel veel kaneelbroodjes op maar de enige die ik echt een beetje lekker vond was van een tankstation en niet eens een leuke bakkerij. Dus nu thuis aan de slag geweest.
Ik won een tijdje geleden het kookboek ‘het lekkerste uit Zweden’ dus maakte het uit dat boek. Wel vond ik de baktijd wat kort maar dacht vertrouw het recept… Volgende keer gaat het wat langer in de oven haha. Maar ze zijn enorm lekker.

Het knopen was nogal oefenen maar inmiddels snap ik het, dus nu al zin om ze nog eens te gaan bakken!

46 likes

Zien er heerlijk uit!
Is dat leuke bordje van Iittala?

2 likes

Ziet er inderdaad echt heerlijk en heel goed gelukt uit! Leuk dat je het gewoon zelf nu bent gaan proberen :blush:

3 likes

Nee van de Blokker, maar is denk al 2 jaar oud.

3 likes

Een basic vanillecake :heart:

53 likes

Wat een mooie vorm!

1 like

Eén van mijn favorieten! Zelfs de meest basic cake ziet er nog fantastisch uit.

1 like

Scheelt denk ik aan de verhouding room en chocola, ik kan me voorstellen dat het met weinig room best buiten de koelkast kan. Maar gezien je het hebt opgespoten lijkt het me vloeibaarder dus moet het wel in de koelkast, vooral nu het wat warmer is. Je kunt het ook testen door eentje buiten de koelkast te bewaren misschien?

3 likes

Prachtig! Geniet ervan :blush:

4 likes