Baktopic #4

Mijn moeder heeft zelf wat samengesteld. Maar ik heb het volgende gekregen:

• marmeren plaat
  • au bain marie machine
  • strijkmessen/tempereerspatel
  • laserthermometer
  • siliconen en hard plastic vormen voor repen
  • pure chocolade druppels
  • melk chocolade druppels
  • eetbare glitter

:smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

15 likes

Nieuw bord gekocht (in de Efteling). Lijkt me zo leuk om wat kleinere cakejes op te serveren. Ik hoop ook heel erg dat deze ook nog in formaat gebaksbordje komt.

23 likes

Geweldig deze🤩

3 likes

Prachtig! Blij dat ik over 3 weken naar de Efteling ga :heart_eyes:

2 likes

Veel plezier! Er is ook nog een groter bord met het snoephuis uit Hans en Grietje maar ik vond deze mooier. Hier kun je de hele lijn bekijken:

3 likes

:raising_hand_woman: hiero, heb mini Dubai reepjes gemaakt, was lekker! Maar mij niet €16 plus verzendkosten waard. Nu kan ik de obsessie eindelijk loslaten en hopelijk doet mn Instagram algoritme dat ook.

Heb pistache pasta van de Rewe uit Duitsland gebruikt. Denk dat het met zelf gemaakte pasta nog lekkerder is. Dus benieuwd naar jouw ervaring straks!

24 likes

Mooi zijn ze! Ik ben nu toevallig op vakantie in Duitsland dus zal eens naar de Rewe voor pistache pasta haha.

3 likes

Wat mooi zeg, ziet er heerlijk uit! Welke vormpjes heb je hiervoor gebruikt? Heb je nog tips? Want deze wil ik zeker proberen.
Haha, sorry voor alle vragen!

Ik heb laatst de notencake van Ruff gebakken en hij was heel lekker! Viel heel erg in de smaak
Ik hoorde vrij laat pas dat er bezoek kwam en had (bijna) niets in huis. De nootjes bovenop zijn van een restje studentenhaver.
De volgende keer als ik in Kleve kom neem ik zeker weer wat bakmixen mee.

8 likes

Deze siliconen bakvorm van de Action:

Tip: echt heel weinig olie (denk dat boter nog lekkerder is) gebruiken om de kadayif in te bakken. Het was nu nogal vet.

Heb het recept van baktotaal bouwhuis gevolgd en door de helft gedaan om deze 8 mini reepjes te maken.

Eefsfood maakte het met witte chocolade, zij had zelf pistache pasta gemaakt wat natuurlijk veel minder zoet is dan uit zo’n potje.

Wil haar bakboek wel pre-orderen, vind haar recepten top en echt respect dat ze dit doet. Al meer mensen overstag?

3 likes

Ik vraag elk jaar voor Sint een kookboek, dus dit jaar staat die van haar op m’n lijstje!

3 likes

Dat kun je doen, maar dan is het geen Zwitserse meringue meer haha. Doordat je het eiwit verwarmt en de suiker erin oplost krijgt de meringue een andere structuur, iets zwaarder en goed te mengen in een botercrème. Ik vind een Zwitsers schuim ook wat stabieler dan een Franse (waarbij je het eiwit simpelweg opklopt met suiker), dus voor een botercrème zou ik daar ook voorkeur aan geven.

1 like

Een vraag aan de fervente bakkers. Ik wil een cake bakken met als vulling een witte chocolade pistache crème. Denken jullie dat die crème het beste tot z’n recht komt met een vanille cake of een citroen cake?

Vanille zou ik denken! De combinatie citroen/witte chocolade lijkt me niet super

3 likes

Sorry voor de dubbelpost maar ik heb een vraag. Zal wel geen antwoord op zijn maar ik ben in een vakantiehuisje en wil graag wat bakken, maar er is geen weegschaal. Iemand tips om toch ommenabij wat te kunnen meten? Moet ik het omrekenen naar cups (omg nooit gedacht dat ik dit zou zeggen :grimacing:) en dan van die cupmaatjes kopen?

1 like

Ben je in NL of buitenland? Je hebt bij de Action een goedkope maatbeker met maten voor bloem en suiker erop, dacht ik? Of als je een Blokker in de buurt hebt, is dat ook een mogelijkheid. Of koop een hele goedkope weegschaal?

3 likes

Zit in Duitsland! Slim wist niet dat die maatbekers bestonden. Er zit hier wel een DM (ben nog nooit in die winkel geweest dus idk) in het dorp en een Woolworth dus die hebben wellicht wel iets

2 likes

Geen idee, maar dit een voorbeeld:

4 likes

Heb je geen drinkfles voor je baby mee? Dan kan je heel makkelijk van ml naar cups rekenen.

1 like

Zweedse recepten gebruiken ook altijd liters als maateenheid (in plaats van kilo’s). Je kunt een Zweeds recept opzoeken en vertalen met Chat Gpt. Dan heb je alleen een simpele maatbeker nodig (die misschien al in je vakantiehuisje aanwezig is).

2 likes

Geen maatbeker maar wel een fles voor de baby haha! Zal dat gaan proberen als ze niks bruikbaars en goedkoops verkopen in het drop :grin:

1 like