ja deze heb ik vorige week ook gemaakt, mega lekker zijn ze!
Klopt!! Veel complimenten gekregen van mijn collega’s
Denk dat het ook een goed basisrecept is voor met andere vullingen.
Ze zien er ook mooi uit! Welk recept heb je gebruikt?
Patisjanne op TikTok!
Er moeten nog even kaarsjes en een Happy Birthday, maar die heb ik niet in huis dus haal die morgen. Ben alleen heeeeel blij met deze taart voor m’n neefje dus deel hem vast. Weer gemaakt met de frostform en ik ben echt verkocht. Werkt echt top.
Sorry voor de dubbelpost, maar zie net dat Sabine Koning met een vernieuwde herdruk van haar cheesecakeboek komt. Haar eerste versie is echt een favoriet hier met zoooooveel lekkere recepten. Ik heb deze net in de pre-order besteld.
Ja die gaat hier ook op de verlanglijst! 🩷
Zou je het recept willen delen?
Ik zit niet op social media
Browned Butter Macadamia White Chocolate Cookies
Voor ongeveer 12 stuks
Ingrediënten
120 g roomboter, op kamertemperatuur
75 g kristalsuiker
100 g lichtbruine basterdsuiker
1 ei
1½ tl vanille-extract
240 g bloem
1 tl bakpoeder (5 g)
½ tl baking soda (3 g)
3 g zout
80 g gehakte macadamianoten
150 g witte chocolade, grof gehakt
Bereiding
Bruin de boter. Smelt de boter in een pannetje op middelhoog vuur. Laat zachtjes pruttelen tot de boter goudbruin kleurt en nootachtig begint te ruiken. Haal van het vuur en laat afkoelen tot hij niet meer heet is; lauwwarm is prima.
Meng de natte ingrediënten. Roer de kristalsuiker, lichtbruine basterdsuiker en het vanille-extract door de bruine boter. Voeg het ei toe en meng tot een glad beslag.
Voeg de droge ingrediënten toe. Meng bloem, bakpoeder, baking soda en zout in een aparte kom. Voeg dit toe aan het beslag en meng zo kort mogelijk, tot het net is opgenomen. Spatel vervolgens de witte chocolade en macadamianoten erdoor.
Laat het deeg rusten. Schep hoopjes deeg op een bord of bakplaat en dek af. Laat minimaal 2 uur in de koelkast rusten. Een hele nacht mag ook voor extra smaak.
Bak de koekjes. Verwarm de oven voor op 180 °C. Leg de deegballetjes met voldoende tussenruimte op een met bakpapier beklede bakplaat en bak 12–13 minuten, tot de randen goudbruin zijn en het midden nog iets zacht oogt.
Grotere koekjes hebben een langere baktijd; kleinere koekjes een kortere.