Baktopic #4

Ik heb me net aangemeld voor een 4 daagse cursus bij Bakery Institute begin volgend jaar! Wilde ik al een hele tijd, maar het kwam er nooit van maar zag nu dat er voor dan weer een nieuwe cursus stond en dacht ja, nu is de agenda nog leeg dus doen.

23 likes

Leuk! Wat voor cursus ga je doen? Wil t ook graag maar sommige zijn best prijzig dus ik twijfel steeds

Introductie patisserie, zijn inderdaad prijzige cursussen maar volgens mij wel heel leuk en leerzaam als ik ervaringen lees

5 likes

Ik wil graag een spuitzak en spuit mondjes kopen, eentje die herbruikbaar is. Welke raden jullie aan?

Heb laatst een siliconen zak bij Action gekocht, had lage verwachtingen maar ben er tevreden over.

1 like

Ik heb deze blondies gebakken maar dan met de halve hoeveelheid jam en wat meer verse frambozen ertussen. Heerlijk geworden!!

9 likes

Ik ga bijna naar Italië en vroeg me af of er nog tips zijn om te eten/mee te nemen? We zitten in Toscane, stukje boven Pisa. Pisa zelf en Florence staan sowieso op de planning.

1 like

Ik weet niet wat je graag bakt, alleen zoet of ook hartig. Voor hartig sowieso type 00 bloem voor het maken van pizza’s en foccacia. Natuurlijk ook olijfolie en limoncello (voor tiramisu limoncello of limoncello SMBC). Gianduja pasta, die je ook kunt verwerken in SMBC of andere botercreme of te gebruiken als vulling voor bonbons.

3 likes

Als je vlees eet: bistecca fiorentina met 2 personen! Is echt een spektakel en megalekker.

1 like

Rookie hier. Ik dacht ik koop zelfrijzend bakmeel want lekker makkelijk. Maar het lijkt wel juist nog minder te rijzen dan bij gewoon meel. Wat doe ik fout :nerd_face:

Ik vermoed dat je je antwoord zelf al geeft, waarschijnlijk doe je bij gewoon meel meer bakpoeder en dus wordt je cake luchtiger.

1 like

Wat ben je aan het bakken?

1 like

Iemand lekker recepten om pistache pasta in te verwerken? :wink:

Leuk! Geen specifieke baktip, maar pasta is hier een stuk goedkoper dan bij de appie. Dus wij hebben ook rigatone en andere leuke pastasoorten gekocht. Verder neem ik ook altijd graag bloem mee, mocht je thuis pizza maken is caputo een fijn merk.

1 like

@Nashville Limoncello stond sowieso op het lijstje! En die gianduja pasta klinkt echt heerlijk. Ga ik erbij zetten. @Okapi Gaat op het lijstje!

@George Ah ja, pasta is hier absoluut een favoriet thuis. Die ga ik er dus bij zetten. Ik heb nog nooit zelf pizza deeg gemaakt, maar dit is misschien wel een mooi moment. :grin:

2 likes

Heb je de Dubai chocolade gemaakt?

IJs met een swirl pistachepasta of pistachekoekjes (de pasta mengen met een gelijk deel witte chocolade, hard laten worden en brokken daarvan in koekjes verwerken of een swirl of kern van pasta in een koek)?

Laatst heb ik pistachepasta door mascarpone gemixt en daarbij gemarineerde aardbeien (met limoensap en rasp) en gekarameliseerde witte chocolade kruimels gegeten, was ook lekker.

2 likes

Dat klinkt lekker, ik ga ermee aan de slag :innocent:

2 likes

Neefje wordt 8 volgende week! :partying_face:

49 likes

Zijn dat zijn favoriete Pokémon? 🥹

3 likes

Twee van zijn favorieten ja! :blue_heart::orange_heart:

1 like