Ik was even afwezig, maar heel erg leuk om weer baksels te zien! Vandaag heb ik een simpele tulbandcake gemaakt als toetje voor de BBQ vanavond. Ik heb wel gewoon een pakje gebruikt, ik durf nog niet echt een los recept aan. Maar wil dit wel weer een keer gaan doen.
Ik sta eind augustus weer bij de LUSH dus de komende 2 weken experimenteer ik weer met mijn koekjes om een leuk assortiment te kunnen verkopen!
De Lush in 010 toch? Is al bekend op welke datum? Mocht ik in de gelegenheid zijn kom ik iets bij je kopen
Klopt, ik ga er 24 augustus staan en ik ben daar rond 13:00 tot 16:30 Ik zou het heeel leuk vinden om mensen te zien, je hoeft ook niet perse iets te kopen, een praatje maken is ook gezellig
!
Aw jammer, moet die dag werken! Veel succes met de verkoop!
Heb deze cinnamonbuns gebakken. Had gisteren al het deeg gemaakt, volgens het recept zou je het dan binnen 4 tot 24 uur kunnen afbakken maar toch was het deeg al wat ingezakt dus zou dat de volgende keer niet doen. Alsnog erg smakelijk trouwens!
Was volgens dit recept:No Knead Cinnamon Rolls
Wat toevallig, ik heb net ook cinnabuns gebakken met het recept van Rutger. Had het deeg in 2 verschillende bakken gedaan, het waren er 12. Veel te veel, dus ben benieuwd of je ze zou kunnen invriezen. Evt voor het afbakken zodat je er gewoon 1 kan doen ipv meteen 12.
Heb ze na het vormen wel in de koelkast gedaan gisteren zodat ik ze net kon afbakken.
Dochter en ik hebben boterkoek met Bastogne bodem gemaakt. Echt een aanrader zo’n lekkere krokante bodem in combinatie met dat zachte van de boterkoek.
Gebakken kun je ze in ieder geval goed invriezen hoor!
Dat ga ik dan de volgende keer doen, dankjewel. Was er nu mee bij een aantal buren langsgegaan.
Vandaag de brownie pecan koeken Rutger gemaakt, maar dan met walnoot ipv pecan. Deze was een beetje verbrand, maar de rest had ik al in een bak gestopt.
Was lekker, maar wel echt machtig voor zo een dunne koek.
Dacht ook doe 3 bakplaten tegelijk erin, maar dat was geen succes met onder en boven warmte. De eerste laag was perfect na de aangegeven tijd, maar de rest moest ik alsnog langer erin doen en naar boven schuiven.
@moderators Helaas lukt het mij nog niet om de openingspost te bewerken. Ik heb het op meerdere apparaten en browsers geprobeerd, ook meermaals uitgelogd en ingelogd, cache geleegd etc. Graag hoor ik of de openingspost alsnog een wiki kan worden zodat alle linkjes uit de vorige topics er weer in gezet kunnen worden. Dank alvast voor het kijken.
Leuk bakboek-nieuws; Brooke Bellamy, bekend van Brooki Bakehouse (een Australische bakster) komt met een bakboek! Inmiddels is het ook in Nederland te reserveren, het wordt eind oktober verwacht. Haar koekjes zien er geweldig uit en ik ben erg benieuwd naar dit bakboek. Alles wat ze in haar bakkerij verkoopt, zou in dit boek moeten staan. Ik heb nog nooit een voet in Australië gezet dus ik heb nog nooit iets van Brooki geproefd, maar het ziet er zo lekker uit allemaal dat ik dit boek zonder te twijfelen gereserveerd heb.
En ook Nancy Birtwhistle (die met name in het huishoudtopic veel besproken wordt vanwege haar huishoudtips) komt met een ‘nieuw’ bakboek. 10 jaar geleden won zij GBBO, en niet lang na haar overwinning bracht zij in eigen beheer het bakboek ‘Sizzle & Drizzle’ uit. Jarenlang regelde ze de verkoop en verzending van dat boek zelf, maar nadat ze aan populariteit won op Instagram werd het te druk en stopte ze. Vervolgens rezen de prijzen voor dat boek (maar dan tweedehands) de pan uit, voor honderden euro’s werden ze soms aangeboden.
Inmiddels had Nancy een uitgever voor haar huishoud-boeken, en die uitgever heeft besloten Sizzle & Drizzle opnieuw uit te brengen! Voor een normale prijs.
Ook dit boek is te reserveren, naar verwachting zal deze ook eind oktober verschijnen. Ook deze heb ik gereserveerd zodra ik de mogelijkheid had.
De openingspost is inmiddels bewerkbaar, heel veel dank aan de moderatoren hiervoor. Ik heb de linkjes uit het vorige topic er in verwerkt. Mochten er in de tussentijd populaire recepten zijn gepost die ik gemist heb, dan kunnen die er aan toegevoegd worden.
Ik leerde Brooke Bellamy kennen echt net nadat ik terug kwam uit Australië en we zijn ook heel vaak vlak langs haar bakkerij gereden. Nu moet ik weer anderhalf jaar wachten voor ik daarheen kan! Ik wacht jouw recensie af voor ik het boek ga kopen haha. Ik vind het zo knap wat zij allemaal doet, volgens mij is ze ook nog best jong.
Ahhh ik hoopte dat jij haar producten misschien zou kennen vanwege jouw banden met Australië! Jammer dat je dat net mis bent gelopen. Zodra het boek er is zal ik mijn bevindingen laten weten.
Misschien laat ik koekjes meebrengen door mijn schoonouders, die komen ergens in de zomer van volgend jaar
Wowww ik heb dat boek van Nancy, wist niet dat daar zoveel vraag naar is
Ik vond mijn pruimen net iets te zuur, dus heb er een cake van gemaakt. Ben heel benieuwd hoe hij smaakt
Edit: hij is echt super lekker en zacht
Ha, dan heb jij een collector’s item! Ik had de eerste editie ook wel gewild, maar was er niet snel genoeg bij destijds. Op Amazon.com is hij via wederverkopers wel te vinden, maar ik zie nu prijzen van 90 en 174 dollar. Op Amazon.nl zelfs 667 euro. Bizar! Kan me ook niet voorstellen dat mensen dat er echt voor neerleggen.
Heb jij hem destijds bij Nancy zelf besteld?
Welke merk cakevorm en springvorm raden jullie aan?
Gewoon om in iedergeval wat te hebben. Het moet vaatwasserbestendig zijn.
Jeetje die prijzen gaan echt helemaal nergens over, kan mij ook moeilijk voorstellen dat mensen dat echt betalen. Ik heb het even nagekeken want ik weet nog dat er destijds met de adressering iets fout was dus had Nancy daar een dm over gestuurd. Ik heb hem in september 2020 bij haar rechtstreeks gekocht. Is ook gesigneerd, maar volgens mij deed ze dat bij alle boeken toen.