Ah ik vind het zo sneu voor je na al die moeite ‘‘s nachts! Wilde ik even zeggen geen idee verder
Zeker! Ik heb het boek van Jurino, maar zijn recept staat ook op zijn website;
Moet zeggen dat ik veeeeeeeel royaler met de rum ben hoor. M’n Arubaanse schoonmoeder maakt deze al jaren (nagenoeg zelfde recept, maar zij doet het uit ‘t hoofd) en zij heeft dat als tip gegeven. Ik proef de vulling/topping tussendoor. Als de rum smaak duidelijk te proeven is en een klein beetje brand is hij goed
Bedankt!! Uiteindelijk is het deeg gaan rijzen en was het onderstaande de uitkomst. Ik had het mee genomen en iedereen vond het lekker, ik ook!
Alleen tijdens het bakken kwam het middelste deel ver omhoog. Enfin verder perfectioneren het recept.
Oei ze zien er vét lekker uit.
Ik heb vandaag hartige prei-kaas madeleines gemaakt, naar een recept van Donna Hay dat eenvoudig glutenvrij te maken was. Ze zijn erg lekker en ik denk dat ze goed matchen met de pompoensoep die ik erbij bedacht had
Oh wat leuk! Ga ik onthouden voor kerstmis
Inderdaad heeeeel origineel idee icm soep!
Ziet er goed uit! Mijne waren ook zo schots en scheef haha, maar maakte de smaak er niet minder op.
Ik heb voor het eerst madeleines gebakken, het leek me altijd zo bewerkelijk, maar eigenlijk was het heel makkelijk

Het is echt eeuwen geleden dat ik had gebakken. Maar heb een maple brown sugar cake gemaakt met een spiced cream cheese frosting!
Deze ziet er heerlijk uit en de smaken klinken goed! Echt herfstig. Welk recept heb je hiervoor gebruikt?
En geen recept voor de frosting heb maar wat gedaan. Cream cheese, boter, poedersuiker en kaneel en kruidnagel. Was wel lekker die frosting
Klinkt heel goed, dank je wel voor het delen!
Ja denk nog lekkerder als je precies het recept volgt met laagjes en pecans etc maar daar had ik geen zin in
@TanteBetje De cake is probleemloos uit de vorm gekomen:
De ‘print’ had van mij duidelijker gemogen, maar wellicht komt dat door mijn recept. Ik heb een basisrecept van advocaatcake gebruikt, en de hoeveelheden aangepast omdat dit een relatief kleine vorm is (20 cm doorsnede).
Recept: Advocaatcake
2 eieren
100 ml zonnebloemolie
100 gram witte basterdsuiker
100 ml advocaat
100 gram bloem
7 gram bakpoeder
Eieren met suiker en olie opkloppen tot het licht en luchtig is. Daarna de advocaat er doorheen. Tenslotte bloem en bakpoeder, niet meer hard kloppen maar spatelen. Vorm invetten met boter en bloem (of zoals ik deed met Pam bakspray met bloem). En dan circa 35 minuten afbakken op 150 graden hetelucht. Na circa 10 minuten kan je de cake storten.
Dit recept leent zich uitstekend voor toevoegingen als citroen, vanille, cacao, rozijntjes, etc. Die heb ik nu achterwege gelaten, dit is het basisrecept.
De cake floepte zo uit de vorm! En de cake is zacht, luchtig en lekker.
Nice! Lekker recept ook!
Echt een heerlijk recept voor de komende weken, ga hem zeker eens maken!
@FrauHelga mooi hoor. Hij is ook echt prachtig van kleur.
@TanteBetje Dank! Ja dat is vaak met advocaatcake, die bakken mooi geel. Ik denk door de extra eigelen.
Dit recept is trouwens Duits, en ouder dan ik! Niet hip of trendy of vernieuwend maar ‘gewoon goed’. Als je pure hagelslag toevoegt noemen ze het ‘Ameisenkuchen’ oftewel mierencake.
Degelijke, oude recepten als deze zijn mijn favoriet.
Even een ongevraagd tipje, gooi nog een lepel espressopoeder (of verse espresso maar dan krijg je meer vocht, ik zou poeder doen) er door, maakt het nog lekkerder!
Vandaag een makkelijk recept. Ik mag het ook geen bakken noemen haha. Ik heb fudge gemaakt met condensed milk en witte chocolade en kitkat reepjes gehakt in stukjes ee doorheen gedaan.
Was echt een succes en kei lekker!!
Nu ben ik in de ban van madaleines (thanks instagram) en heb ik net een silicone vorm voor besteld.