Tarte tatin met peer en caramel
Tartellettes
Of alfajores mee maken
Nogal random maar ik moest aan deze taarten denken toen ik dit liedje voorbij zag komen.
Er staan nog meer Dino liedjes op die ep. Dat dansliedje is ook leuk. Nja mocht er nog eens iemand een thema hebben met dinos haha.
@Frauhelga is die advocaattaart goed in te vriezen?
De advocaatcake? Jazeker.
Ik doe het wel eens in yoghurt of ik dip er fruit in, maar dat is geen bakken haha.
Voor wel bakken als laagje in tartelettes (ze hebben bij de AH ook bodems daarvoor) of een van de andere suggesties.
Wat is een goed baksel die ik maandag mee naar kantoor kan nemen en lekker is als ik hem zaterdag al bak?
Iets van perzikcake of zo? Vind ik vaak 1-2 dagen later het lekkerst. Of boterkoek (hmmm jammie kokosboterkoek, lang geleden dat ik die gemaakt heb), blijft ook prima!
Brownies, die vind ik vaak juist na 1/2 dagen lekkerder dan net uit de oven.
Lemon bars
Brownies
Milionairse shortbread
Speculaas-chocoladecake van Custers in de Harvest Bounty Loaf-vorm van Nordic Ware.
Simpel maar lekker!
Hahaha ik dacht dat dit een reactie was op @Rasmus, dacht al jeetje wat specifiek
Maar ziet er heerlijk en prachtig uit!
Ik heb dit laatst op een brownie gedaan en dat was echt HEEL lekker. Verder op pannenkoeken, wafels etc. Gewoon direct uit de pot lepelen is ook top.
Madeleines gemaakt. Wel wat te lang in de oven maar het had een mooi buikje!
Ik heb nog madeleinedeeg over dus volgende keer iets minder lang in de oven.
Zijn ze nu zo wit door witte chocolade ganache? Want ik zie een donkerder randje? Lijkt me goddelijk trouwens.
Inderdaad wit door de genache
Ziet er heel mooi uit! Is het moeilijk om die ganache er zo op te krijgen?
Nee helemaal niet, je doet de genache in het vormpje en drukt dan de gebakken madeleine er in: https://youtu.be/Q6nJ9-vlRPY?si=9nkQvAYlJOj0auJT
Mijn handmixer van 40 euro heeft zich begeven en nu ben ik opzoek naar een andere.
De Kitchen Aid mixer komt er rond kerst, maar ik zoek voor nu wel een degelijke handmixer van ongeveer 100 euro.
Waarmee werken jullie?
Er bestaan ook draadloze handmixers van KitchenAid en dat past ook binnen je budget. Ik heb zelf geen ervaring met deze, maar wel met een standmixer en daar ben ik heel tevreden over. Dus het lijkt me dat deze handmixers ook kwalitatief goed zijn.
Ik heb een jalf jaar geleden deze gekocht en sindsdien staat m’n standmixer stof te happen (Wartmann, vergelijkbaar met Kitchenaid). Deze is heel krachtig en een heel groot voordeel tov de standmixer is dat ik niet tellens hoef te stoppen omdat bijvoorbeeld boter weer eens tegen de zijkant zit. En hij klopt boter in een paar miniliten luchtig, sneller dan m’n stansmixer.