Baktopic #4

Ik heb vandaag weer de Nordic Ware workshop gedaan met mijn moeder en het was wederom zo leuk! Deze keer hebben we panna cotta, brioche en een fan tas tische gemaakt.

51 likes

Heel gaaf. :heart: Ook nog mooie bakvormen gescoord?

1 like

Uiteraard :joy:

18 likes

Ohhh geweldig!

2 likes

Oh en voor wie Kris Candries kent: zij was er ook met weer een aantal prachtige creaties!

26 likes

Heeft iemand recent deegrollers met een patroon (zodat je dus een patroontje in deeg kunt ‘drukken’) in een fysieke winkel gezien?

prachtige vorm!

2 likes

Ja heb ze gisteren gezien bij De Bakwinkel.

1 like

Ah dat is hier helaas niet in de buurt. Maar thanks!

Oldenhof heeft deze ook van het merk Folkroll.

4 likes

Bij de HEMA ligt er een met Nijntje, weet niet of je daar heel gelukkig van wordt :joy:

3 likes

Hahaha die zag ik inderdaad langskomen maar ben wel naar iets anders op zoek! :joy:

1 like

Volgens mij in de Xenos.

3 likes

Vanmiddag heb ik iets gebakken dat heel simpel is, maar ook zo gruwelijk lekker. :heart_eyes: Echt bak dit ook!

Café Noir Brownies van Bakkriebels.

Een van de lekkerste brownies die ik ooit heb gebakken. En die ganachelaag is zó goed! Ik gebruikte als chocoladepasta de pure van Cote d’Or uit België.
Ik greep alleen naast mijn espressopoeder dus in plaats daarvan heb ik mokka-extract gebruikt (een theelepeltje voor het beslag en een theelepeltje voor de ganache). Episch lekker.

Check die dikke laag ganache. :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:
Ik gebruikte een vierkante bakvorm van 26 cm van Patisse en heb de brownies precies 30 minuten gebakken op 160 graden hetelucht.

57 likes

Oeh wat een geniaal idee eigenlijk om er ganache op te doen. Ziet er heerlijk uit!

3 likes

Ik denk niet dat ik ooit nog brownies ga bakken zonder ganache. :sweat_smile: Zó lekker.
Doordat het een mengsel is van chocolade en chocoladepasta, is de textuur perfect. Goed snijbaar zonder dat het brokkelt, en een intense chocoladesmaak.

Met andere koekjes en zonder de mokka is het denk ik ook erg lekker. Met dit recept ga ik zeker verder experimenteren.

7 likes

Ik ga hier even verder, is hier iemand die wel eens macarons heeft gemaakt en waarbij de eerste paar keren geen voetje ontstond? Wat deed je verkeerd?

Ik heb nu 4 keer macaron schelpen gemaakt, vandaag zijn ze wel het beste gelukt van allemaal denk ik, m’n merinque was naar mijn idee stijf genoeg. Ook heb ik met een spatel de poedersuiker/amandelmeel toegevoegd. Maar alsnog ontstaat er geen voetje het is enkel een dakje zegmaar.

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe vaak het bij jullie fout ging tot je echt perfecte macarons kreeg.

1 like

Dit artikel al gelezen? Online een hoop hulp bij macaron-artikelen te vinden met daarin alle specifieke issues

2 likes

Ik heb al veel artikel gelezen en theoretisch gezien heb ik met al die punten rekening gehouden, maar in de praktijk zie ik niet goed waar het dan mis gaat. Lukte het bij jou wel vrij snel?

1 like

Ziet er goed uit, en ik heb nog nooit een recept van Yossy gehad dat tegenviel. De reviews zijn ook veelbelovend.

Succes met de verbouwing!

1 like