Ik heb net de brownie koekjes van dilara gebakken die hier in de opening staan
Echt heerlijk, makkelijk en goed gelukt, ik had ze met pure en extra pure chocolade.
Maar hoe kan ik ze het beste bewaren
Ik heb net de brownie koekjes van dilara gebakken die hier in de opening staan
Echt heerlijk, makkelijk en goed gelukt, ik had ze met pure en extra pure chocolade.
Maar hoe kan ik ze het beste bewaren
Voor het eerst karamel gemaakt, wat een ramp, is ook niet goed gegaan uiteindelijk volgens mij, meer dan anderhalf uur mee bezig geweest uiteindelijk dus toen maar opgegeven, it is what it is en ze doen het er maar mee
En de flan, ben bang dat het niet heet genoeg was toen ik het bij de eieren deed dus dat het alsnog is gestold toen ik kokend water in de tray goot
Ik wil dit ook steeds maken want het is zo lekker, maar echt geen zin hierin ben benieuwd of die van jou uiteindelijk toch goed gesmaakt hebben!
Ik vind flan niet zo lastig, maar voor ik iets onbekends maak kijk ik altijd veel filmpjes op YouTube, dan weet ik ook hoe iets eruit moet zien (zoals karamel) en dan gaat het meestal wel goed.
Ja ik las het recept en toen dacht ik “prima dit moet wel lukken” maar ga in het vervolg ook maar eerst wat filmpjes kijken haha
Ik heb deze brownies gebakken na jouw lovende review Ze zijn heel lekker! Ik zou de smaak omschrijven als een combi van brownie met pletskeskoek. Hier kun je idd zelf makkelijk leuke andere combinaties mee maken.
Ik kwam dit tegen op youtube, nog nooit van dit recept gehoord jullie? Hier in Nederland had je ook wel van dit soort taarten.
Yep, hier heb ik van gehoord en over gelezen. In de jaren '30 werd er met heel bijzondere ingrediënten gekookt en gebakken vanwege schaarste. Ook een blik tomatensoep (!), aardappels of mayonaise als ingrediënt voor een zoete cake of taart is niet ongewoon.
B. Dylan Hollis besteedt hier veel aandacht aan, via zijn boek en via diverse Tiktok-filmpjes.
Lezen en filmpjes kijken over dit soort recepten vind ik heel interessant, maar omdat ik niet graag ingrediënten verspil bak ik het vrijwel nooit na.
Wel denk ik dat we ook nu nog veel kunnen leren van o.a. oorlogsrecepten en creatiever en bewuster om kunnen gaan met restjes. Hoewel de hele wereld aan onze voeten ligt als het gaat om verkrijgbaarheid van exotischere ingrediënten, wordt er ook nog veel verspild en is het zinnig om met de huidige prijzen bewust om te gaan met datgene wat we in huis hebben.
Ik heb kort geleden het boek Leftovers gekocht en hoewel het natuurlijk vooral de Engelse geschiedenis behandelt, vind ik het wel reuze interessant en leerzaam tot nu toe.
In Nederland had je in de oorlog o.a. Beppetaart / Bakketaart en ik begrijp dat die ook nu nog in bepaalde kringen erg geliefd is. Die staat nog altijd op mijn lijst om ook te maken.
@Memento_mori Wat leuk dat je ze ook gebakken hebt! Iedereen die ik ze heb laten proeven was ook zo enthousiast, met name over het glazuur. Terwijl dat juist zo makkelijk is.
Ja echt super makkelijk en het wordt mooi stevig!
Vandaag samen met mijn peuter gebakken. Hij wilde heel graag zelf een cake maken dus ik heb alles klaargezet en af en toe instructies gegeven. Hij wilde naderhand nog versieren met fruit. Het is een aardbeiencake.
Ik wil een nieuwe keukenweegschaal kopen voor het bakken. Mijn oude begeeft het langzaam. Heeft iemand een tip voor een goede? Ik wil kleine hoeveelheden ook goed kunnen afwegen.
Ik ben erg tevreden met deze, inmiddels ruim 3 jaar in gebruik.
Die ziet er goed uit! Mooi compact ook. Werkt hij ook goed als je bijv. maar iets van 3 gram moet wegen?
Ik heb deze ook en ja dat doet ie goed
Ik heb deze ook, beste investering ever!
Grammen is prima, en halve grammen doe ik met het verspringen van het getal en dat werkt ook goed. Maar eigenlijk moet je dan met kleine maatlepeltjes werken.
Ik was vanochtend bij de supermarkt en zag dat deze mix in de aanbieding was. Leek me een ideale middag activiteit met mijn kinderen, want je hoeft alleen water toe te voegen en kan eigenlijk niet mislukken.
Gebakken in een dino bakvorm hahaha.
Ik had hem even opgezocht op youtube maar deze kwam ik een hele tijd geleden al eens tegen maar ik vind hem zo overdreven en daarom kijk ik de filmpjes niet. Maar ik heb er nu weer een aantal gezien en zitten leuke recepten tussen. Die tomatensoep vind ik ook wel goed bedacht tomaat is tenslotte ook wel zoet van zichzelf dus dat dat werkt is wel logisch.
De beppetaart staat ook op mijn lijstje! Ik vond laatst een recept in het Friese bakboek maar kwam nu ook wat simpelere tegen, gewoon met kookpudding ipv zelf banketbakkersroom maken.
Ik hoop dat het een lekkere taart is want het is goedkoop qua ingrediënten en zo klaar. Kan het bij mijn andere goedkoop-zo klaar repertoire. (arretjescake, Kaakjestaart en wafels met kersen en slagroom)
Dat andere boek klinkt interessant! Ga eens kijken of die bij de bieb te leen is. Jij hebt volgens mij een hele mooie bakboek bibliotheek!
Mijn bibliotheek heeft helaas geen Engelse kook-/bakboeken in de catalogus. Ik weet niet of dat standaard is? Ik vind het wel jammer want van veel interessante Engelse en Amerikaanse boeken is er geen vertaling.
Sinds een tijdje ben ik weer lid van de bieb en ik ben er wekelijks te vinden, haha. Tot nu toe heb ik vooral bakboeken geleend.
Mijn eigen collectie is aanzienlijk inderdaad (en groter dan die van de lokale bieb ), en ik probeer nu wat kritischer te zijn met wat ik aanschaf want mijn ruimte is niet onbeperkt natuurlijk. Maar er komt zoveel moois uit elke keer. Ik probeer het te beperken tot de thema’s koekjes en cake (in de zin van pound cake / snacking cake). Met taart en brood, hoe lekker ook, heb ik minder.
Ik snap wat je zegt over B. Dylan Hollis, ik volg hem om die reden ook niet. Af en toe komt hij op mijn For You-page en kijk ik een paar filmpjes, en dan ben ik er ook wel weer klaar mee. Ik heb zijn boek niet hoor, maar hier zie je een filmpje waarin er doorheen wordt gebladerd:
Nee dat is niet standaard. Bij mijn bibliotheek hebben ze dit wel al is het niet heel erg veel. Als het boek wel in een andere bibliotheek is in Nederland kan je hem landelijk lenen. Dan vraag je dit boek aan en betaal je een bedrag voor deze lening, de prijs daarvoor verschilt per bibliotheek maar denk aan 4 a 5 euro.
Ik snap helemaal wat je zegt over je collectie beperken! Het is wel heel leuk dat je zo een duidelijk thema hebt! Je hebt nog een vrouwenbibliotheek over, voor zover ik weet, die zit in Utrecht. Dat is ook ooit begonnen als een verzamelplek met boeken over voor en door vrouwen. Misschien gebeurd dit ooit nog wel eens met bak- en kookboeken want er zijn vast veel meer mensen met hele uitgebreide collecties. ^^
Het kookboek ziet er leuk uit in dat filmpje! Ik had dat filmpje van die pickle cheesecake gezien. Eerlijk gezegd vond ik dat wel lekker klinken dus was best verbaasd dat die zo goor was. Misschien komt het omdat die werd gebakken en is het wel lekker als je hem doet als no bake zodat de augurken koud zijn. Ik vind de bodem zo goed bedacht van pretzels en boter. misschien ga ik hem wel eens maken gewoon om te kijken of die echt zo vies is als hij zegt.