Baktopic #4

Ik heb gisteren deze gebakken! Mega lekker, viel echt goed in de smaak.

5 likes

Net heb ik het boek van Eefsfood ‘Zoete Zooi’ ontvangen en het ziet er echt super goed uit! Veel recepten in verschillende categorieën, zoals cake, taart, koek en toetjes. Ik heb ook wel eens recepten van haar website gemaakt en dat was altijd goed. Dus ik ben heel benieuwd naar de recepten uit het boek! Hopelijk komend weekend tijd om er iets uit te bakken, want er staan veel lekkere recepten in.

13 likes

Jaa ik heb het boek ook net binnen. Ziet er allemaal prachtig uit, heel compleet uit en ook duidelijk haar stijl, echt tof.
Mijn dochtertje is volgende maand jarig, dus dat komt ook goed uit want ik heb zin om te bakken nu.

3 likes

In welke fysieke winkel kan ik van die siliconen mallen kopen die een chocoladereepvorm hebben? Om zelf chocoladerepen mee te maken dus. Genoeg sites, maar wil eigenlijk gewoon even de winkel ipv weer wachten op een bestelling. Zag het niet op sites als HEMA, Xenos, action, Blokker enz, misschien weet iemand waar het te koop is? (Kookwinkels kan ik ook even proberen)

1 like

Ik weet het niet honderd procent zeker maar kan me bijna niet voorstellen dat Betsy dit niet heeft

6 likes

Ik heb die van mij bij Pipoos gekocht.

2 likes

Loop er zo naartoe! Bedrankt
Ook @Frankie

2 likes

Oldenhof.

3 likes

Love deze typo💛

8 likes

Hoe krijg je je biscuit nou echt in een mooie kleur? Ik wil voor de verjaardag van mijn kind volgende week een taart maken die helemaal roze is. Maar tot nu toe alle keren dat ik gekleurde biscuit had vond ik de kleur tegenvallen.

1 like

Shit daar wordt het niet verkocht. Wel veel andere vormen. pipoos ook nie

Oh serieus? Wat stom! Kan me verder eigenlijk ook niks anders bedenken (in U dan)

4 likes

It’s not actually. :star_struck:
Proost!

2 likes

Duikelman als je een keer in Amsterdam bent (zou ff bellen van tevoren just in case maar als zij zoiets niet hebben weet ik het ook niet meer)

3 likes

Gel kleurstof gebruiken! Ik ben tevreden over die van wilton.

Niet te veel van gebruiken btw. Je hebt niet veel nodig voor een mooie kleur.

4 likes

En als het niet lukt met de gewone mixer dan doet de staafmixer nog wonderen @Karl_Lagerfeld

2 likes

Bij de Kruidvat misschien?
https://www.kruidvat.nl/lauras-bakery-siliconen-granola-bar-mal/p/6107785

1 like

Thnx voor meedenken!! Niet helemaal wat ik bedoel, maar ik kan het online sowieso wel bestellen. Alleen in de stad bleek het onvindbaar🤩

1 like

Voor m’n verjaardag heb ik een Nordic Ware vorm gekregen (mijn eerste :blush:) en ik heb er net voor het eerst uit gebakken. De cakejes zijn zeker nog niet perfect uit de vorm gekomen maar voor een eerste poging ben ik super tevreden :star_struck: De cake is héél luchtig, waardoor ik bang was dat de tekening er niet goed in zou staan maar ook dat valt me helemaal niet tegen.

15 likes

Ik gebruik altijd kleurstof van Colour Mill voor het kleuren van mijn biscuit en botercreme.

Dit is bijvoorbeeld Rose en Baby Pink gemengd:

De foto wordt wat flets hier zie ik, het is een heldere kleur roze.

5 likes