Thanks! Ik moet even opzoeken wat een stoomvorm is, geen idee. Maar vind panna cotta lekker dus dat ga ik proberen!
Ik ben dol op pudding, maar het wel een beetje ouderwets en het wordt nog weinig gemaakt. Maar als het keramiek heel is, zie ik geen probleem. Wat soms moeilijk is aan keramieken vormen is of je ze goed kan storten. Gewoon proberen, je merk vanzelf of het werkt.
Ik werk met een oeroude Tupperware vorm, waar je de onderkant vanaf kun halen, zodat er lucht bij komt en de pudding mooi op een bord valt.
Mijn favo pudding is een bitterkoekjespudding van Holtkamp. Het lekkerst wordt deze met bitterkoekjes van de bakker (van de supermarkt zijn te chewy). Dit recept volg ik altijd, maar ik verdubbel de hoeveelheid bitterkoekjes.
Deze is ook heel erg lekker! En misschien is dit kookboek nog wel wat voor je
https://libris.nl/a/regula-ysewijn/pride--pudding/500479015#gebonden-9789048858132
Over je vorm heb ik niet zoveel zinnigs te zeggen. Ik gebruik ook een tupperwarevorm voor koude puddingen en warme maak ik wel eens in een poffertpan. Mochten warme puddingen ook lukken met deze vorm dan is deze nog een aanrader
En hier staat nog wat uitleg hoe je een puddingvorm gebruikt.
Gister de verjaardag van mijn kinderen gevierd met familie en vrienden, dus tijd voor taarten. Deze keer heb ik kant en klare fondant gebruikt ipv zelf marsepein kleuren, voor het gemak haha.
Mijn dochter vroeg om een eenhoorn taart (chocolade taart met chocolademousse vulling en pure chocolade ganache onder de fondant).
En mijn zoon wilde graag een trein taart (met aarbeienjam en slagroom vulling en witte chocolade ganache onder de fondant).
De fondant zit er niet super mooi op, maar mijn kinderen waren onder de indruk en het smaakte lekker, dus ik was heel tevreden

Superleuk geworden! Ze boffen maar met jou , waren ze lekker?
Thanks! Ja super lekker! Ze was er super blij mee!
Oh wow jij kan wel echt mooi decoreren
Chocolade hazelnoot cake
Gebakken in m’n eerste nordic ware vorm, laatst met korting gekocht
Onderin niet zo mooi in de hoeken uitgevloeid maar het storten ging wel gelijk goed
Ik heb net toasted milk powder in m’n koekjesdeeg gedaan en het deeg was al heel lekker volgens mij gaan ze heel lekker worden. Het doet me een beetje denken aan malted milk powder maar dan wat makkelijker te verkrijgen, melkpoeder haal je gewoon bij de supermarkt en dan zelf even aanbakken in een droge koekenpan.
Alle zenuwen staan weer aan want ik sta weer bij de LUSH! Toch elke keer zo bang dat niemand mijn koekjes leuk vind haha. Hieronder in een spoiler mijn halloween creaties:
Ze zijn wederom prachtig! Heel veel plezier vandaag.
Dit vind echt iedereen leuk! No worries! Heel veel succes!
Euh hallo…
Die zijn geweldig!
Chocolade taart van een Lindt taart mix moet alleen nog poedersuiker overheen als die is afgekoeld.
Is dat dan van die coffee creamer of heb je een schepje nutrilon gebruikt
Heb je de lindt mix in Aachen gekocht? :o Ziet er heerlijk uit
Nee in Oostenrijk uit de supermarkt.
De Bakwinkel heeft één van mijn favoriete vormen weer op voorraad