Nee in Oostenrijk uit de supermarkt.
De Bakwinkel heeft één van mijn favoriete vormen weer op voorraad
Ze zijn heel lekker geworden. Recept van Benjamin The Baker, met butterscotch en toasted milk powder. Foto is een beetje oranje uitgeslagen zie ik nu.
Ze zien er echt super mooi uit! Hoe is het gegaan?
Heel erg goed! Het was echt weer leuk en sta er 1 december weer met sinterklaas koekjes. Ook zo leuk dat LUSH mij nog steeds blijft vragen .
Normaal als ik veel overhou doneer ik het aan onze ouderencentrum om de hoek, maar van de 70 gebakken koekjes zijn er nog maar 16 over 🥹. Veel minder dan normaal, dus dit was echt een succes vandaag!
Verkoop je ze per stuk of als verpakking met meer?
Ik heb per stuk opties en ik verpak ze ook per 2, 3 of 5 net waar ik zin in heb haha.
Mijn oude trouwe handmixer heeft het begeven. Voor een standmixer is mijn keuken te klein en bak ik te weinig, maar zijn er wellicht goede alternatieven met een losse kom ofz? Zal even op onderzoek uit. Mijn voornaamste ergernis is dat de mix door heel de keuken vliegt (en dat deze te weinig wat had voor twee cakemixen en dus was doorgebrand)
Gebruik even de zoekfunctie in dit topic, de vraag is vaak gesteld en beantwoord!
Oh ik dacht dat dat vooral over vaste ging, maar ga even zoeken dankje!
Ik heb gisteren het boek Zoete Zooi van Eefsfood gekocht en wauw wat heerlijk die tekentjes boven ieder recept 🫶🏼 Vooral fijn dat ze de totale tijd erbij benoemt, want begin vaak te laat met bakken
Dat boek staat op mijn lijstje voor kerst! Ben er wel heel benieuwd naar haha
Oeh wat een goede prijs!
Ik zou heel graag meer en beter bakken, maar heb vandaag geen goede start gemaakt .
Heb vandaag dit recept gemaakt: Daim taart recept - OhMyFoodness
Ik weet niet goed of de roomlaag goed gelukt is aangezien er niet in het recept staat hoe dik de substantie hoort te zijn. Het was bij mij wel wat ingedikt maar zeker nog gietbaar zeg maar. Kan het dat dit de bedoeling is? En zo ja, hoe pak je zoiets aan qua alles schoon houden? Ik had de taart namelijk op zo’n zilveren karton gezet en vervolgens op mijn serveerschaal. Maar doordat het zo vloeibaar was liep dit natuurlijk allemaal op het karton/schaal wat een enorme knoeiboel was. Ik twijfelde nog even om dit op een taartrooster te doen, maar ik was bang dat de taart hier dan aan zou blijven kleven.
En nu de echte fail, deze cake willen maken: Bitterkoekjescake recept | Rutgerbakt.nl
Heb hem 70+ min in de oven gehad, prikker kwam er schoon uit. 10 min gewacht met ontvormen en toch bleef er enorm veel beslag dat nog niet gaar bleek in de vorm hangen.
Ik had wel veel moeite met de vorm goed ingevet/gebloemt krijgen. Heb uitgebreid boter verspreid maar vervolgens bleef de bloem niet overal kleven. Is er een mogelijkheid dat deze vorm gewoon niet goed is? Of is de kans groter dat ik iets niet goed heb gedaan? Baal wel enorm van deze. Dacht juist dat dit vrij simpel ging zijn
Erg jammer, hopelijk wel lekker geworden.
Het kan zeker aan de vorm liggen, maar ook aan het invetten. Allereerst moet de boter echt zacht zijn zodat er geen klonten vormen en je moet echt even de tijd nemen dat elk plekje geweest is. Daarna wat bloem gebruiken, ik doe dit altijd via een zeefje om klontjes te voorkomen.
Ook moet je virm eerst op kamertempratuur zijn. Ik bewaar die van mij in de garage en ze zijn altijd koud huerdoor. Dus eerst even opwarmen.
Echter kan het ook voorkomen dat de cake te ver is afgekoeld voor je hem eruit probeert te halen. Te snel is niet goed, maar als hij echt afgekoeld is blijft hij ook hangen
En over de daim taart, hoelangheb je de room laten opstijven?
Ik denk dat in het eerste recept je ganache of de taart nog te heet was. Het moet wel vloeibaar en gietbaar zijn, maar er moet wel een laagje op te komen zitten. Ik zou het wel op een taartrooster doen trouwens.
En bij de tweede: je testprikker moet in het dikste punt en helemaal naar beneden. Het kan lonen om een oventhermometer te kopen, misschien was je oven nog niet op temperatuur toen je de cake erin zette?