Ik ga altijd het liefst voor een lekker smeuïge franse variant
Toen ik laatst koekjes maakte, stond in het recept de tip om een krant onder het bakpapier te leggen. Dat zou verbranding aan de onderkant voorkomen. Ik had geen krant in huis dus heb het niet kunnen testen (met dus ook donkere onderkant tot gevolg ).
Betaal je 400 euro en dan kan je geen brooddeegje draaien? ik had er een op mijn wishlist voor kerst maar als je geen brooddeeg kan maken dan ga ik toch even verder kijken. Dus goed dat ik dit nu zie!
Ik lees dus hele goede dingen over een Ankarsum maar die is niet per se goedkoper
Ik heb zelf een Maxima en daar ben ik heel blij mee, zowel voor brood als patisserie. Ik heb ooit een kitchenaid gehad en die verkocht, omdat hij inderdaad niet goed brooddeeg draaide.
De mijne heeft ook moeite met brooddeeg. Zou zoeken naar een sterkere als je ‘m daar vaak voor wil gebruiken.
Ondanks alle verbeterpunten viel mijn daim taart gelukkig toch nog in de smaak bij het bezoek gisteren. En dan nog maar snel speculoos toetjes gemaakt ter vervanging van de tulband

Ik dacht ook oprecht dat de kitchenaid prima was voor brooddeeg maar dat ik er altijd teveel in deed ofzo dat het nooit goed lukte. Ik heb ook een magimix keukenmachine met een attatchment voor deeg, ga ik die zo maar proberen voor het deeg van mijn frikandelbroodjes.
Kitchenaid staat niet echt bekend om hun goede machines voor brooddeeg nee. Dan hoor ik betere ervaringen met een planeetmenger van Maxima.
Ik vind dat mijn Artisan perfect werkt voor zoet, dus slagroom, eiwit, boter en suiker romig kloppen etc. Ik was met mijn oude standmixer (ook een Kenwood) altijd bezig met tussendoor mengen omdat hij niet tot in de bodem goed mixte, maar daar heb ik nu helemaal geen last meer van. Dus daarvoor zou ik het wel aanraden. Over brood durf ik niks te zeggen want ik bak glutenvrij en dat gaat prima maar is natuurlijk heel ander deeg.
Ik kneed juist heel vaak brooddeeg met m’n kitchenaid en herken het helemaal niet. Gaat altijd goed, maar ik maak dan wel max. 850gr of zo (500gr bloem en dan de rest nog).
Ja in heb dezelfde ervaring, gaat echt perfect! Ben heel blij met de veelzijdigheid van de kitchenaid, waardoor hij altijd op het aanrecht staat omdat ik hem overal voor gebruik
Oohw dan moet dat makkelijk lukken, ik heb vaak kleinere broodjes en ik maak ook geen allison volkoren ofzo
Mijne was €300, goed in de aanbieding. Maar ik maak nooit brood (ook geen interesse in). Daarnaast staat hij ook gewoon op m’n aanrecht en het oog wil dan ook wat, dus voor mijn eisen is dit perfect ben er na 5 jaar nog steeds heel blij mee. Ook met alle accessoires (ijsmaker, fruitpers, gehaktmolen).
En groot brood doe ik niet, maar kaneelbroodjes bijv. dan weer wel. Werkt perfect.
Dubbelpost (sorry).
M’n oven is gemaakt dus heb m’n nieuwe bakvorm getest. Ze vielen er zo uit, ben er erg blij mee! Smaak was heerlijk!
Het zijn citroen-marscarpone cakejes en ik heb ze gevuld met lemon curd. Erover zit gele chocoladedrip die ik over had en er mooi bij past (met wat poedersuiker).
Dit zijn er maar 2, de rest was al op voor de foto kon worden gemaakt 🫣😂
Ik heb zo’n Ankarsrum toevallig gebruikt vorige week om een grote batch koekjesdeeg in te maken maar ik vond het helemaal niet fijn werken. Jammer, want het idee spreekt me wel aan, dat de motor in de bodem zit en dat de kom draait in plaats van de arm/kop. Uiteindelijk moest ik zelf de hele tijd die arm heen en weer bewegen. Misschien werkt het met brooddeeg beter.
Zelf heb ik al 12 jaar een Kitchenaid en die werkt nog als een zonnetje. Voor grotere hoeveelheden (brood)deeg kun je inderdaad beter een andere machine kopen maar ik bak niet zo heel vaak brood en als ik wel veel deeg wil maken doe ik dat in tweeën (als ik meer dan 5 bollen pizzadeeg wil maken, ik heb een extra kom en dan vind ik het nauwelijks meer moeite).
Sorry ben ik weer met debiele vragen
Ik heb een taart recept gevonden wat te doen moet zijn maar het is zo’n taart van 3 lagen waarbij je de lagen apart bakt. Het recept vraagt om 3 9 inch pans, wat neerkomt op 22-23 cm. Ik ben alle bodems van mijn springvormen kwijt 🫠 maar heb wel nog vormen van 18cm diameter. Hoe pas ik de baktijd nu het beste aan? Het is een cakebeslag.
Hier zijn omrekentabellen voor:
Deze gaat volgens mij niet om baktijd, maar om ingrediënten. Maar @grace ik zou de baktijd gewoon wat inkorten en dan even checken met een satéprikker. Het verschil is niet gigantisch en cake is wel prima in de gaten te houden