Kleine bakshoplog!
Ongeveer eens per jaar doe ik een bestelling via een Amerikaanse doorstuurservice bij verschillende Amerikaanse webshops. Door het jaar hou ik een lijstje bij en dan kan ik op verzendkosten besparen, en dingen kopen die normaal niet naar NL worden verstuurd. Vandaag kreeg ik mijn bestelling binnen. 
Linksachter een vierkante poundcake-vorm met uitneembare bodem en bijgeleverde recepten.
Daarnaast een vorm van Nordic Ware, genaamd Tiered Star. Die is besteld bij Williams Sonoma (hun website is niet op te roepen in Europa helaas, maar met een Amerikaanse VPN kan het wel). De Tiered Star was nu nog maar 10 dollar en in Nederland heb ik hem nog nooit gezien. De cookie stamps zijn ook van Nordic Ware en besteld bij Williams Sonoma, inmiddels zijn deze ook bij Nordic Ware zelf te koop.
De koperkleurige cakevorm is van Wilton, en die bestelde ik evenals de 3 flesjes smaakstoffen bij Country Kitchen USA. De smaakstoffen zijn vaak getipt op Youtube, FB en Instagram door andere poundcake-bakkers en uit nieuwsgierigheid heb ik wat kleine flesjes meebesteld. Lorann is ook een bekend merk en bij o.a. Baktotaal te koop, maar Lorann vind ik zelf niet zo goed. Ik was dus benieuwd of de smaakstoffen van Magic Line en Cookie Nip beter zijn. Ik heb er nog niet mee gebakken natuurlijk, maar de geur van alle 3 is veelbelovend. Met name die van Creme Bouquet, het grootste flesje (daar had ik ook de meeste verhalen over gehoord). Een nostalgische zoete geur, die iets van citrus heeft, vanille, en amandel. Ik kan niet wachten om een ‘gewone’ poundcake te bakken en dan Creme Bouquet te gebruiken.
Verder 2 tijdschriften van Hoffman Media Store en een boek dat al heeeeeeel lang op de verlanglijst stond: Nerd Baker 2 van Christopher Tan. Zijn eerdere boeken Nerd Baker en The Way Of Kueh had ik al, en dat zijn zulke mooie boeken, echt een bron van informatie. Het is me onduidelijk waarom zijn boeken zo lastig verkrijgbaar zijn in Europa. Zijn eerdere boeken bestelde ik via een Singaporese boekhandel, maar Nerd Baker 2 bestelde ik via Kitchen Arts & Letters, een New Yorkse boekhandel. Volgens mij heeft @Bunnyslippers daar haar boek ook gekocht als ik het me goed herinner. En het boek is nog gesigneerd ook! 
Nog niet op de foto want dat wordt nog nageleverd via een interne maandelijkse zending; het nieuwe boek van Karli Bitner. Die krijg ik in januari.
Ben zo blij met alles.