Pepernoten arretjes cake misschien?
Of anders een blondie of brownie met pepernoten?
Zijn natuurlijk niet echt koekjes, meer cake, maar wel echt super lekker.
Misschien proberen met bloem en baking soda.
Zelf nooit gehad dat ze er naar smaakte
Wat mooi allemaal!
Ik lees het te laat anders had ik wel wat opgehaald
Beide geen optie, ik vind het altijd wel mooi als ik taarten zie. Dat trekt mijn ogen wel. Maar je kan ze al deels in punten snijden en/of enkele alvast in een apart bakje zetten. Dan ziet men het meteen.
Gisteren kwam mijn nieuwe Kitchenaid Artisan binnen, dus heb hem meteen in de avond aan het werk gezet om gevulde speculaas te maken. Zoooo lekker.
Ik schrok wel even toen ik alle accessoires zoals de beater en de deeghaak uitpakte, want het leek echt mini. Maar zo blij met deze afmetingen. Wat een verademing ten opzichte van mijn Kenwood XL van 7liter. Ik maakte dus nooit gevulde speculaas omdat die hoeveelheid ingrediënten gewoon te weinig was, ik non stop met de hand bij moest springen etc. Kan niet wachten tot het weekend om de Kitchenaid verder aan het werk te zetten!
Wat is jullie favoriete basque cheesecake / burnt cheesecake recept? Ik kwam hier alleen een recept met pandan tegen maar ik wil graag een ‘gewone’ maken
Deze was bij mij heel goed gelukt!
Thanks! Ziet er goed uit, ik wil m maken voor aankomend weekend
Ah leuk, succes alvast!
En ongevraagd advies: weet niet of je er al naar gekeken had maar omdat de textuur zo’n belangrijk onderdeel van de taart is en heel afhankelijk van de baktijd vond ik het fijn om precies hetzelfde formaat bakvorm te gebruiken. Ik had daar niet aan gedacht en moest toen op de dag dat ik ‘m wou maken (voor een verjaardag) nog heel gehaast naar de winkel voor de goede maat bakvorm omdat ik zo snel geen recept wat ik er goed uit vond zien kon vinden voor een maat die ik wel al had :’)
Ja goede tip haha want ik dacht er al over na om te improviseren met een grotere vorm en dan recept x1,5 oid. Maar wellicht even beter om dat niet te doen
Haha ik moet zeggen dat ik niet zo’n zelfverzekerde bakker ben ook hoor, misschien is het wel prima te doen! Maar omdat het wel een soort fine line is tussen mooi zacht maar niet vloeibaar durfde ik het zelf in elk geval niet aan
Vanochtend brownies met truffel kruidnoten gemaakt. Ruikt weer heerlijk. Heb het oreo brownie recept van Rutger weer gebruikt, maar dan de oreo’s dus vervangen. Nu nog wachten tot ze afgekoeld zijn.
Ik ga morgen een taart bakken voor een collega die met zwangerschapsverlof gaat. Ik wil denk ik een dubbele taart met vulling van botercrème en fruit en eromheen frosting/botercrème. Maar sta voor alles open zolang het echt lekker is en er een beetje feestelijk uitziet.
Heeft iemand leuke ideeën qua recepten/versiering?
En waar moet ik nog rekening mee houden qua wat de zwangere niet mag eten?
Een lekkere combinatie vind ik dan altijd chocolade met kersen of chocolade bosvruchten.
Qua versiering hangt het er wel een beetje van af wat ze leuk vind. Als je veilig wilt spelen meer algemene decoratie, zoals fruit of bloemen. Leuk als het samenspeelt met de smaak.
Vooral er rekening mee houden dat er geen alcohol in gaat natuurlijk. Ook geen rauwe eieren
Edit: geen mokka of koffiesmaken vanwege caffeine
Thanks voor de inspiratie!
Alleen vandaag stond ik op met 0 zin om te bakken dus ik houd het makkelijk en ga voor brownies en blondies met halva en versier het dan met frosting/muisjes/hema versiering haha.
Dit ziet er echt fantastisch uit. Was hij lekker? En hoe was de workshop?
Ik ben aan het oefenen voor kerst. Een zoet mais’brood’. Ben er echt trots op! Ga hem vanavond proeven.
Oh bah, ik sta met sinterklaas bij de lush en al mijn koekjes hebben (na heel lang rond googelen) last van butterbleed.
Ik heb nu een nieuw sugar cookie recept gebruikt en ik ga morgen een ander recept maken van de royal icing, en hoop ik eigenlijk nieuwe koekjes te kunnen maken op zaterdag en ze zondag te verkopen, dus geen weekendchillings voor mij, maar baal er echt van.
Ah dat vind ik leuk om te lezen! Fijn dat hij goed gebruikt wordt.