Baktopic #4

Vraagje: ik ben van plan om de witte chocoladetaart van Nori (openingspost) te maken, en daar staat dat ik 0,5g saffraan nodig heb. Nu sta ik bij de appie en zie dat het per 0,05g wordt verkocht. Heb ik daadwerkelijk 10 buisjes nodig op 100g witte chocolade?

Edit: en ik denk dat de link van de sticky toffee bundt cake stuk is.

Ja heel lekker! Ik vond het heel erg leuk. Ik had het cadeau gekregen en was alleen. Je ging daar met z’n tweeen samenwerken, dat vond ik wel even spannend maar ik werd aan een hele leuke mevrouw gekoppeld. Ik had wel al eerder citroen meringue gemaakt, maar heb toch wat nieuwe tips en handigheidjes geleerd die
voor meerdere baksels te gebruiken zijn

1 like

Wat leuk zeg, erg geslaagd cadeau dus. Gelukkig was je bakpartner ook heel leuk :blush:.

4 likes

Ik heb die taart vaker met 1 a 2 verpakkingen van 0,05 gram gemaakt en dat was al heel lekker! Kan mij voorstellen dat meer nóg beter smaakt, maar vond ik ook te duur.

5 likes

Bedankt, ik ga hem morgen met 0,05 gram dan doen. Het is de eerste keer dat ik saffraan gebruik, dus ik ken de smaak nog niet goed genoeg.

2 likes

Ja, de zakjes saffraan worden hier per 0,5 gram verkocht. Voor de liefhebber wil ik ze wel opsturen :grin:. Volgens mij zijn ze 1-2 euro per zakje.

4 likes

O dat is wel wel een verschil voor 0,5 g, ik zou bij de AH 16 euro kwijt zijn.

3 likes

Bij de Lidl (delicieus) ligt deze week ook saffraan, 0,1 gram voor €1.99.

2 likes

Even naar de Turkse of (Midden) Oosterse winkel. Daar is het veeeel goedkoper, paar euro voor een halve gram. Bij de Appie wordt je geflest!

6 likes

Wat voor taarten maken jullie vaak voor verjaardagen?

Ik wil sowieso een appeltaart maken voor mn verjaardag binnenkort maar kan verder niet kiezen, ik zoek iets wat niet te moeilijk is/mega veel werk is want ga ook nog allemaal andere dingen maken
Dus als iemand tips heeft hoor ik het graag

Cheesecake of kwarktaart?

1 like

Ik had laatst een kwarktaart en chocoladetaart gemaakt. Monchou is ook geliefd bij veel gasten hier.

Recepten van de kwarktaart en chocoladetaart:

1 like

Ik ben ook binnenkort jarig dus ben al een beetje aan het kijken. Het makkelijkste om te maken (en wat het altijd goed doet) is een simpele chocoladetaart of een cheesecake. Ik ga proberen een beetje uit te pakken dit jaar dus ga dit weekend even een plannetje maken.

1 like

vorige verjaardag had ik voor het eerste deze gemaakt

Vond hem echt heel makkelijk en erg lekker, veel van de gasten vonden hem ook erg lekker. Ziet er ook gelijk feetselijk uit met de kleuren van de pistache en rozenblaadjes,
Ook bak ik vaker een simpele kwarktaart, eventueel varieër ik met de toppings
inderdaad vaak een appeltaart
Ook iets wat vaak in de smaak valt is een monchou taart met bastonge bodem en kersen(compote) erboven

1 like

Ik maak vaak een Frangipanetaart, ik gebruik dit recept van Dagelijkse Kost.

En vaak ook een cake (chocolade, of citroen/maanzaad).

Ik ben een basque cheesecake aan het maken maar word wel een beetje zenuwachtig van hoe donker die taart word :grimacing:

4 likes

Poppy seed pound cake met brown butter glaze, het recept van de wikkel van de heritage vorm.
Moet nog even leren om de glaze er mooi op te krijgen :sweat_smile:. Maar wel heel lekker!

20 likes

Megalui recept van Miljuschka voor de sintamonrolls.
Alleen zo nog even het glazuur eroverheen en verkruimelde choco kruidnootjes :drooling_face::drooling_face:

17 likes

Ik dacht “wat een gekke autocorrect” voor het kwartje viel. :rofl:

4 likes

Hoe wassie? Welk recept heb je gepakt :)?
@Flopsyunicorn ziet er zooooooooooooooooooooooooooo goed uit!

4 likes