Baktopic #4

Nu met glazuur en kapot gemepte choco kruidnootjes erover heen.
Net geproefd en omg lekker :drooling_face:

13 likes

Een recept van die meid van de NRC (vreugdenhil?). Ik vond m uiteindelijk toch wel erg lekker!! Na een nachtje in de koelkast vond ik m beter dan na een paar uur koelen, en de combinatie van die bovenkant en binnenkant erg lekker

3 likes

Weet niet of dit mag maar ik verkoop Saffraan van mijn familieoogst. Mocht jij of iemand anders interesse hebben dan kan je berichtje sturen.

3 likes

Ziet er lekker uit. Is die donkere lijn een maanzaadlijn?

1 like

Ja klopt, dat is dus de poppyseed vulling.

1 like

Ik zag deze koekjes bij een vriendin en vond ze zo leuk! Koopmans heeft hier een pakje voor met daarin bakmix, en 2 vormpjes die je kunt hergebruiken met elk simpel koekjesdeeg of speculaasdeeg.

Vandaag gebruikte ik de mix die er bij zat en dat ging prima. Het deeg is wel plakkerig. Iets meer bloem toevoegen en sowieso het deeg goed koelen, dan gaat het uitsteken veel makkelijker.
Overgebleven deeg dat niet meer uit te steken is, kan je tot kleine balletjes vormen en die afbakken als kruidnootjes.

43 likes

Deze mix is super leuk en heb ik een paar jaar geleden ook gebruikt. Dr. Oetker heeft decoratiestiften waarmee je de figuurtjes in kunt kleuren.

2 likes

Mijn zoon wilde een Spiderman taart voor zijn verjaardag

45 likes

Voor mijn verjaardag maakte ik een apple crumble cheesecake, red velvet cake met roomkaas swirl binnenin en brownies (één set met oreo’s en één lactose vrije met pepernoten). Ziet er zo gezellig uit!

71 likes

Gefeliciteerd! Ik zou echt heel blij worden als ik op een verjaardag kwam en dit stond klaar.

15 likes

Dat vind ik echt een geweldig compliment! Dankjewel! :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Wauwie wat een feestje op tafel dit!!

3 likes

Ziet er heerlijk uit! Gefeliciteerd met je verjaardag :blush:

1 like

Prachtig gebakken en gepresenteerd! Van harte. :heart:

2 likes

Gefeliciteerd! Het ziet er heel leuk uit, altijd zo leuk om meerdere soorten te kunnen maken en zo te presenteren!

2 likes

Ziet er heel mooi uit! Hoe wordt die roomkaas Swirl in de red velvet? Want hij is meegebakken, wordt het dan een soort cheesecake op dat gedeelte?

2 likes

@Barbamama @Florence @FrauHelga @Nashville bedankt allemaal! :smiling_face_with_three_hearts:

@Zomerjas klopt! Kijk;

Ik zou er de volgende keer nog een lekkere topper bij maken, ook iets met roomkaas denk ik. Maar zo was hij ook al erg lekker!

Eigenlijk viel alles heel goed in de smaak, heel blij mee. Er is nog wat over voor vandaag :heart:

Mn vrienden en familie weten dat ik steeds meer bak, dus daar zijn wat cadeautjes ook op afgestemd. Ik kreeg oa dit taartplateau, deze mengkom en het boek van Miljuschka (lig op de bank en even te lui om een eigen foto te maken haha).

26 likes

Die mengkom is heel fijn!

1 like

Fijn om te horen!

4 likes

Wat een leuke mengkom! En nu na het bericht van @Foucher gaat ie op mijn lijstje voor kerst

2 likes