Ja ik maak hem regelmatig! Het recept komt uit Masterclass cakes van Rutger van den Broek. Ik kan er morgen wel een foto van maken.
Hangt er vanaf wat je graag bakt, wat ik toendertijd meenam om te bakken waren oa.
Molasses syrup
Maple syrup
Macadamia noten waren er veel goedkoper
Oh top! Ik vond deze, is dat 'm toevallig?
Moet het per sé via Amazon of mag het ook via andere websites?
https://www.kingarthurbaking.com heeft bijvoorbeeld heel veel interessante ingrediënten, boeken en tools die de moeite waard zijn, echt even leuk om daar te snuffelen.
Deze categorie vind ik het leukst.
Qua bakvormen vind ik Fat Daddio’s en USA Pan goed; ze hebben geen hele bijzondere vormen zoals Nordic Ware maar wel fijne, degelijke vormen van zware kwaliteit. Die zijn o.a. te koop via Amazon.
Is het eventueel nog een optie te bestellen via eBay? Daar zijn vaak mooie discontinue Nordic Ware-vormen te vinden die in Europa niet / nauwelijks te krijgen zijn.
Andere dingen die me zo te binnen schieten:
Maatschepjes (cups), Everything But The Bagel-seasoning, buttermilk powder, en baktijdschriften. Oh en het boek van Karli Bitner!.
Ja moet via Amazon want hij zit in een hotel, dus ik wil het daar naar zo’n locker sturen ipv duizend pakketjes bij het hotel haha.
Bedankt voor de tips in ieder geval! Buttermilk powder klinkt interessant, wat doe jij daarmee?
Niet helemaal hetzelfde maar lijkt er wel erg op. De verhoudingen zijn iets anders en hij gebruikt hier yoghurt ipv zure room. Oh en hij lijkt hier de rozijnen niet zelf te wellen in rum. Maar denk dat je met dit recept een nagenoeg gelijk resultaat krijgt.
Ah helder! Ja dat is makkelijker inderdaad. Die van Saco is goed, niet al te grote verpakking en makkelijk verkrijgbaar via Amazon.
In veel Amerikaanse recepten wordt het gebruikt, vooral in pannenkoeken en poundcakes. Maar ook ter vervanging van verse karnemelk; aanvullen met water en klaar. Ik drink geen karnemelk dus dan verspil ik niks.
Ook kan je het gebruiken als je zelf ranch seasoning maakt.
Leeeeukkk! Deel vooral je creaties!
Verpakt zijn ze 3 weken houdbaar en anders kun je ze zelfs invriezen!
Omg chatgpt bakadvies… of rekenadvies? Mijn hemel het is toch een hobby, vind je het dan niet leuk om er zelf over na te denken?
Dit is nou net iets wat hardstikke handig is om te kunnen beredeneren. Ik ga eens kijken wie er in mijn kennissenkring goed is in wiskunde en het vraagstuk voorleggen.
Mmm nou nee vind dat omrekenen of tijdspaden plannen niet het leukste aspect van bakken, dus heerlijk dat daar nu gewoon een tool voor is. Maar als jij dat stom vindt, dan vooral lekker zelf niet doen.
Help! Ik moet dinsdag voor een etentje als dessert Panna cotta maken maar heb helemaal geen vormpjes hiervoor en ook geen tijd om te kopen. Ik wilde het in een leuk tulbandje vormpje en dan storten en serveren met rood fruit. Zou het ook lukken in van die plastic of kartonnen wegwerp bekers? Of zal het dan niet mooi storten? Misschien beetje insprayen met bakspray eerst? Iemand ervaring?
Karton zou ik niet doen maar plastic moet wel lukken mits de bekers niet te hoog zijn (anders moeten ze zover naar beneden als je ze stort).
Heb je een grote tulband(cake)vorm of andere glazen (in een wijnglas kan bijvoorbeeld ook, dan zou ik ze daarin serveren)?
Ik maak ze soms ook in kleine glazen of van die potjes waar vroeger GÜ cheesecake e.d. in zitten. Evt kan je de frambozensaus vsn RutgerBakt op de bovenkant gieten ter plekke en dan nog wat vers rood fruit er boven? Ziet er ook feestelijk uit!
Ik heb het vorig jaar in plastic bekers gedaan want daar had ik als enige zes dezeflde van - ging hartstikke goed
Ik heb een keer 250 panna cotta’s gemaakt in plastic bekertjes, ging perfect, alleen als je haast hebt even een gaatje prikken in de bodem en blazen, dan vallen ze er zo uit.
Hahah doet me denken aan dat mijn zus en ik altijd ruzie maakten wie op de Mona pudding mocht blazen.
Dank jullie wel allemaal voor het meedenken! Ik ga het gewoon in plastic bekers doen want moet ook nog tijdje met de trein reizen.
En @Merel 250 Panna cottas
Had nog oude bananen over en had geen zin in een standaard bananenbrood. Kwam een recept tegen waar miso doorheen ging. Het is geen aanwezige smaak, maar het maakt 'm wel nóg lekkerder. Verder zitten er diverse noten en pure chocola in. En omdat het december feestmaand is ga ik gewoon voor extra met een chocolade topping, walnoot en goudpoeder