Baktopic #4

Die truitjes :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts: zo leuk!

3 likes

Ik ben op 4 koekjes na uitverkocht! 120 koekjes meegenomen 🥹🥹🥹🥹. Zo dankbaar dat mensen van mij kopen en dat ik het contract met LUSH verlengd heb tot 31 12 2025!

83 likes

Tof zeg! Ze zijn ook prachtig, dus logisch dat ze zo weg zijn. Verkoop jij zelf de koekjes aan klanten van lush, of huurt lush jou in om de koekjes uit te delen?

1 like

Nee ik sta daar om zelfstandig te verkopen aan de klanten die de LUSH binnen komen :slight_smile:

1 like

Ben zeer tevreden met hoe alles is geworden, ook de combinatie van alle smaken en texturen. Dit was een test batch, rest van het deeg ligt in de vriezer klaar om afgebakken te worden dus het grootste gedeelte van het werk is al gedaan.

56 likes

Wat leuk met die kaart er ook bij! 🩷

1 like

Ohhhh wat een traktatie, love crinkle cookies!

Dit blijft ook ieder jaar een succes. De pannenkoeken kerstboom, met de 3D bakvorm vd Hema. Ik zie 'm nu niet meer in de app staan, maar met de kleine kerstbomen bakvorm van de AH kun je ook zeker zoiets maken :heart_eyes:

11 likes

Dit heb ik vandaag gebakken voor de verjaardag van mijn zoontje. Ik had ook de cinnamon rolls van Broma Bakery gebakken (niet op de foto) en vond ze echt super lekker. Ga ze vast nog eens maken binnenkort :grin:

85 likes

Het ziet er echt prachtig uit allemaal, maar vooral hoe die meringue is opgespoten, zo mooi :heart_eyes:

3 likes

Ja eens, heel mooi gedaan! @Nori

1 like

Waarom was ik niet uitgenodigd? :drooling_face::drooling_face:

1 like

Ik ben niet bepaald een fervent bakker, dus ik kom niet verder dan je standaardkoekjes, cakes en taarten. Nu heb ik een bakblik in de vorm van een kerstboom (inhoud 1l) en vind ik het wel leuk om iets lekkers voor Kerst te maken, dus wat maak je in zo’n vorm? Ik denk gewoon een simpele cake, maar hoe weet je dan hoe lang het moet bakken in vergelijking met een normale vorm?

Dat is een beetje afhankelijk van de grootte en hoogte van de vorm. Ik zou de temperatuur van het recept aanhouden en vanaf 25 minuten gaan kijken hoe het er voor staat. Is hij dan echt nog nat / ongaar, na 10 minuten weer kijken, en dan steeds om de 5 minuten.
Heb je satéprikkers in huis? Als je die in het midden van de cake steekt, en hij komt er droog uit, dan is de cake gaar. Zit er nog beslag aan, dan de baktijd steeds 5 minuten verlengen.

Een gewone cake in een gewoon cakeblik bakt al gauw een uur afhankelijk van het recept en de temperatuur, maar een kerstboombakblik is meestal een stuk platter en dat bakt sneller.

2 likes

Ah ja dat is eigenlijk ook wel gewoon logisch. Ik ga eens wat proberen, thanks!

2 likes

Mijn eerste kerst recept is mislukt, snap gewoon oprecht niet hoe. Ik heb nog 3 a 4 recepten te gaan, dus maak me nu wel enigszins zorgen :joy::joy:

2 likes

Balen, hopelijk lukt de rest wel gewoon en kan je erachter komen wat er mis ging
Als je wil kan je altijd delen wat er is gebeurd, misschien weet iemand hier de oplossing

3 likes

Ik heb vandaag verschillende koekjes gebakken voor kerst, waaronder checkerboard shortbread. Maar ik denk dat ik ergens verkeerd heb gesneden, want in plaats van 56 koekjes had ik ineens 100+ minikoekjes :sweat_smile: gelukkig wel erg lekker!

33 likes

Lief! Er heeft al iemand meegekeken maar kwamen er niet helemaal uit. Shit happens… gewoon duimen voor de rest haha!

2 likes

Jij bakt glutenvrij toch? Welk recept heb jij hiervoor gebruikt?