Ik heb dit ook 1 keer gedaan voor een familielid en bewust gekozen voor een cake met een naked look & verse bloemen als versiering zodat je wat minder mooie stukjes kon verbloemen. Het is uiteindelijk een cake can 2 of 3 lagen geworden (wel kleine omtrek) met stokjes erin voor support. Op locatie heb ik de cake gestapeld en de bloemen erop gedaan.
Super leuk, ook het ‘drienosaurus’ thema
@Mexi Ik vind deze echt fantastisch!
@Chesirecat Drienosaurus! haha echt heel leuk gedaan. Vind vooral de chocolade cakejes eruit springen
En @Otzi dankjewel! Ik vond het zelf ook een leuke woordspeling. De dino cakejes waren een groot succes.
Ziet er fantastisch uit! Vooral de dino cakejes, die definitie in de chocolade vind ik echt knap. De charlotte vorm staat nog hoog op mijn lijstje
Ik heb vandaag een cookie cake gemaakt met verschillende soorten frosting. De koek/cake is heel simpel qua smaak en niet te zoet. Ik deed er chocolade botercreme, cream cheese frosting en cake beslag frosting op.
Ik ben net ook weer aan de laatste taart.voor mijn nichtje begonnen. Na deze ben ik er ook wel weer even klaar mee denk ik Zij wou de karakters van mijn vorige taarten op 1 taart, dus nu ga ik er eentje maken dat ze allemaal aan het picknicken zijn en thee aan het drinken haha. Ben net begonnen met het eerst figuurtje en het was een stuk meer werk dan ik dacht maar hij ziet er nu wel leuker uit dan die ik een jaar terug heb gemaakt gelukkig haha.
Lekker! Heb je hier een recept van?
Edit: ik vind deze zelf héél lekker, maar zoek een meer basic versie
Rukmini Iyer Chocolate and Sage Giant Cookie Recipe | Big Biscuit.
Cake beslag frosting? Tell me more!
Het recept kan je hier vinden: The BEST Chocolate Chip Cookie Cake Recipe Ik heb de chocolate chips weggelaten. De link die jij stuurde ziet er ook goed uit!
@Sia Cake Batter Frosting - Partylicious Wel heb ik er iets minder poedersuiker aan toegevoegd, ik vond het al snel te zoet.
Meh ik was niet zo heel blij met de remake van de eenhoorn die ik vorig jaar heb gemaakt. Zijn hoofd klopte telkens niet ofzo, maar whatever good enough haha. Ga morgen weer verder.
Kom ik weer hoor haha. Pfff wat een werk weer gisteren. Nadat ik thuis was van werk en boodschappen om 8 uur nog die olifant, dat hele picknick kleed en die broodjes nog staan maken, wat een gepriegel zeg. Ik ben er denk ik ook wel weer even klaar mee na deze. Al die verjaardagen zijn ook zo kort op elkaar en dan moet ik na mijn werk nog alles doen pfff ben echt op man haha. Ga het vandaag afmaken. Ga een taart proberen te maken met van die botercrème in een soort gras patroon. Hopelijk heb ik er de goede piping tips voor. Weet eigenlijk ook niet of dat überhaupt aan de zijkanten blijft zitten Het liefst zou ik er ook nog bloemetjes opmaken, maar heb dat nog nooit gedaan en wil het ook niet verzieken. Iemand misschien nog goede tips hoe je het makkelijkst bloemetjes kan maken? Ze hebben ook nog wel 1 bordje met snacks nodig, what vind het een beetje karig zo. Ook al hebben ze een fucking drie lagen taart naar een picknick meegenomen. En dan drie broodjes hahaha
Moest ik achteraf wel om lachen. Moet ook nog even een mandje maken maar daarna stop ik er echt mee.
Ik vind het nu al hartstikke mooi zeg! En zo leuk met die theepot en kleine kopjes
Botercrème blijft zeker zitten op de zijkanten! Ik zat me laatst nog te bedenken, kun je die beestjes niet beter kleien? Dan kun je ze later hergebruiken, want ze worden niet opgegeten of wel?
Dan maak je thuis een leuk kastje om ze allemaal bij elkaar te zetten en kun je een beetje afwisselen met bestaande/nieuwe.
Wil je bloemen maken van botercrème of fondant? Met botercrème kun je vrij makkelijk rozen spuiten met een 2D.
Voor een fondant roos gebruik ik deze techniek (vanaf circa 2:10) https://youtu.be/pgvN5k_XJzw?si=5QpqXG-yvl5utgYc
Dank je wel heb het gelijk weggehaald!
Sorry had mijn post even weggehaald, maar zal hem even opnieuw neer zetten haha.
@Veertje Dank je wel! Ga het vanavond afmaken. Mijn piping skills zijn niet de beste dus ben benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden!
@George Dank je wel voor de tips! Ik heb idd ook zitten nadenken om de poppetjes met klei te maken want het is toch wel veel werk iedere keer en hoewel het lang goed blijft kan je het niet eeuwig bewaren. Heb nu zeker wel wat poppetjes die ik moet gaan weggooien en toch vind ik het zonde iedere keer haha. De kinderen eten bepaalde dingen wel op, soms ook de poppetjes maar meestal vinden ze dat zonde. Ik ga botercrème gebruiken voor de bloemetjes denk ik en ik wil deze Russian piping tips gebruiken ervoor.
Ik heb er nog 0 ervaring mee, dus ben benieuwd of het me gaat lukken allemaal.
Ja ik zat laatst ook al aan kleien te denken. Fimo klei is daar wel goed voor denk ik. Heeft heel veel mooie kleuren en bakt mooi af.
Ja wil het graag eens uitproberen, alleen twijfel of het een beetje hetzelfde werkt als fondant of dat het moeilijker is misschien
Aangezien de pam bakspray hier regelmatig wordt getipt (ben zelf ook groot fan). Bij deze winkel/webshop is hij veel goedkoper dan normaal. Ik heb weer een voorraadje ingeslagen.