Was ik maar één van je collega’s, ziet er heel leuk uit!
Echt superleuk! Die bitterkoekjes cake klinkt ook echt heel lekker. Hoe krijg je die chocolade zo mooi op die cakejes? Dip je het er gewoon in of strijk je het erop?
Ik bak altijd eerst de cakejes. Vervolgens maak ik de vorm goed schoon, smelt de chocolade en giet een laagje in de vormpjes. Daarna de cakejes weer terugduwen en een poosje in de vriezer. Dan komen ze er perfect uit.
Dat is echt een goed idee! Het ziet er zo echt heel mooi en professioneel uit
Wat een geweldige gezellige taart, hier word je echt blij van. En ik vind het altijd leuk om over het proces te lezen .
Ik denk dat het wel vergelijkbaar is hoe! Fimo klei is ook wel soepel en kan je in allerlei vormen kneden. Ik zou eens een paar kleurtjes kopen en dan of iets nieuws maken of een creatie die je al eens hebt gemaakt zodat je kan vergelijken.
Geweldig, en wat een leuk idee! Waar is die laatste vorm van, die is heel gaaf!
@Otzi je bent terecht trots, wat is hij mooi geworden!
Wederom van Nordic Ware, heb hem ook op mijn verlanglijstje staan
Gevonden, bedankt!
@Florence @PrincessPeach Ahh dank je wel! Mijn nichtje was er ook echt heel blij mee gelukkig en mijn andere neefje en nichtje waren er ook de hele tijd omheen aan het cirkelen haha was echt super leuk om te zien
Maakte het de moeite toch allemaal wel waard.
@Marquez ja ik vind fondant wel echt heel fijn werken maar ga die figuurtjes idd maar eens van klei proberen te maken ook omdat ik het leuk vind om die ontwerpen ook gewoon te kunnen bewaren want dat fondant kan je helaas toch echt weggooien op een gegeven moment
Voor de mensen die net als ik NW fan zijn: bij best secret hebben ze weer hele mooie vormen voor leuke prijzen. Als je nog geen account hebt kan ik je eventueel via pb een uitnoding sturen (dat is nodig om lid te worden).
Edit: mijn eigen nieuwe aankopen.
Oh die citrusvorm ik kom graag een cake daaruit proeven!
Hahaha ik zal je een heads up geven als hij binnen is!
Ik ben wel nieuwsgierig, zou je mij een pb willen sturen?
Ik had een kilo aalbessen uit mijn tuin geoogst, heb nu voor vaderdag maar deze gemaakt met vegan banketbakkersroom. Als die bevalt misschien nog maar wat meer van maken deze week, nu alle bessen nog goed zijn.
Wat een heerlijk idee
Wij hebben in totaal al haast 6 kilo gehad, tot nu toe toe rote grutze en jam van gemaakt.
Heb je hier een receptje van?
Wat zijn de prijzen?
Rond de 30/35 euro.
Ik kreeg vorige week voor mijn verjaardag mijn eerste Nordic Ware bakvorm. Ik had een kleintje gevraagd, omdat ik niet zo goed weet hoe ik de grote “op” krijg. Zelfs niet met bezoek en zo. Dus bakte ik zondag deze beauty:
Dit is een 6 cups Heritage.
Het is een recept van Claire Saffitz, de Meyers Lemon Bundt Cake.
Het is echt een van meest luchtige en tegelijkertijd ook “moist” (klef?) cake die ik jaren gegeten heb*. Ik ben echt heel blij met het resultaat.
Hebben jullie nog aanraders voor recepten?Als het een grote bundt is, geen probleem, dan halveer ik het. Het probleem is vaak dat er geen duidelijke inhoudsmaat van de tulbandvorm genoemd wordt, of een diameter, en dan weet ik niet precies hoe het om te katten naar een werkbaar recept.
- (edit) : dit komt waarschijnlijk ook omdat ik iets meer olie heb gebruikt, dan het recept aangeeft. Haar omgerekende hoeveelheden vanaf cups klopt hier en daar niet, en voor de olie had ik het niet goed nagekeken.
Laat me weten als ik de omgerekende hoeveelheden van dit recept (dus voor een standaard cakevorm of een halve bundt-pan hier moet posten. Dat is altijd zo’n gedoe met amerikaanse recepten.