Baktopic #4

Zo leuk! Is dit dan pannenkoekenbeslag in de oven gebakken?

Ja :smile: gaat best prima! Ik snij die stukken wel nog doormidden als we gaan eten. Heb m vorig jaar ook met bananenbrood beslag gemaakt

1 like

Hi! Voor een recept moet ik vanillepasta kopen, maar ik kan het bij Albert Heijn niet vinden. Waar kopen jullie dit? Of vervangen jullie het met vanille extract?

2 likes

Ik heb het weleens bij de AH gekocht. En volgens mij heeft het Dille en Kamille het ook. (En volgens internet ook de jumbo.)
En hier is wel wat geschreven over hoe je he kan vervangen. Ben benieuwd wat je ermee gaat maken.

2 likes

Goeie tip! Als ze het bij de jumbo ook niet hebben ga ik even langs bij Dille & Kamille :slight_smile: Ik ga een witte chocolade cheesecake met framboos maken.

3 likes

Ik heb het gisteren bij de dille en kamille gekocht voor 16,95 Om vervolgens het bij een kookwinkel voor 13,95 te zien liggen. Dus mocht je een kookwinkel in de buurt hebben zou ik het eerst daar proberen!

1 like

Daar kun je eventueel ook extract voor gebruiken hoor.

3 likes

Ik ga deze maken voor kerst, maar ik kan geen tarwemeel gebruiken. Ik zat te denken om het 300 gram meel te vervangen voor 150 g amandelmeel en 150 g speltmeel? Hoop dat dat goed gaat en nog genoeg bindt, maar ik vind amandel altijd zo lekker in dit soort dingen haha.

Ik heb weer christmas crack gemaakt :sparkles::christmas_tree: Ik heb alleen een rekenfout gemaakt waardoor het deze keer met extra veel karamel is. Heel vervelend :yum:

25 likes

Dit staat vanavond bij mij op de planning, ga het voor ‘t eerst maken!

2 likes

Leuk! Het is heel makkelijk en heel lekker vind ik. Dit is de derde keer dat ik het maak en iedereen vindt het heerlijk.

Edit: tadaaa :sparkles:

@Cam wellicht ten overvloede hoor, maar het is belangrijk om dik aluminiumfolie te gebruiken. Ik had eens normaal aluminiumfolie gebruikt en dat moest ik er in mini sliertjes aftrekken :upside_down_face: Dus leer van mijn fout haha.

8 likes

Vandaag voor het eerst Madeleines gemaakt!

Smaak: top. Uitvoering: morgen een herkansing met de rest van het beslag :joy:

Ik was vergeten de vorm tegen het aanrecht te tikken waardoor er nog luchtbellen in zaten. En oven werkte toch niet helemaal lekker op boven en onder warmte dus ze zijn nog bleek en niet echt een buikje gekregen.

11 likes

Te laat🙃 heb wel beetje zonnebloem olie erop gesmeerd!

3 likes

Hopelijk valt het bij jou mee! Ik had ook zonnebloemolie gebruikt, maar bij hielp dat niet voldoende :sweat_smile:

Klopt! Een recept uit de nieuwsbrief van Aran Goyoaga (NEWSLETTER — ARAN GOYOAGA), ik denk dat ik het recept hier niet mag delen. Maar je kunt als je je inschrijft voor haar nieuwsbrief vragen om eerdere recepten volgens mij. Sowieso wel een aanrader als je vaker glutenvrij wilt bakken!

3 likes

Gelukt! Bleef niet plakken, gelukkig. Waarom moet het eigenlijk met aluminum en kan het niet met bakpapier?

2 likes

Fijn! Ik heb geen idee eigenlijk. Ik denk dat bakpapier ook wel kan, maar dat het daarmee wat lastiger is om de gehele bakplaat te bedekken en de karamel er mogelijk langs loopt.

1 like

Heb vandaag ook voor het eerst Christmas crack gemaakt maar vind het niet geweldig ofzo het is ook keihard geworden. Ziet er wel leuk uit

3 likes

Zoete maisbroodjes gebakken voor bij de soep morgen.

49 likes

Ik heb een poosje geleden twee kleine koekblikken gekocht met de gedachte om koekjes te bakken voor mijn ouders en zus/zwager en ze dan daarin te doen. Geïnspireerd door de koekjesboxen die in dit topic jaarlijks voorbijkomen! Ik heb natuurlijk vandaag pas bedacht welke koekjes ik wilde maken (in eerste instantie wilde ik ook meerdere soorten maken, maar door mijn uitstelgedrag niet meer gedaan :sweat_smile:), het zijn de Zweedse stroopkoeken uit de beginpost geworden. De kolasnittar met Daim.

Ik moest de baktijd wel wat verlengen, maar ik ben tevreden. :grimacing:

Achteraf spijt dat ik niet zo’n extra blik heb meegenomen voor mezelf, maar volgend jaar zijn er vast ook weer veel leuke en ben ik deze weer vergeten haha. Vind hem zo leuk!

26 likes