Heeft iemand toevallig een favoriet recept voor een blauwe bessen cheesecake? Dat verzoekje kreeg ik voor mijn vriend zijn verjaardag, maar heb ik nog niet eerder gemaakt.
Ik vind zelf de smaak van blauwe bessen niet zo, maar deze vond ik wel lekker!
—
Ik heb vanochtend dit bord gehaald bij de Action om lekkers op te serveren. Ze hadden hem in verschillende kleuren, hij is 30cm in doorsnede en was €5. Dacht dat het wel een leuke tip zou zijn voor hier
Love dat bord! Hadden ze hem ook kleiner? Ik zoek precies zoiets voor nieuwe gebaksbordjes.
Er werd hier door meerdere mensen pam bakspray met bloem getipt voor de (neppe) Nordic Ware bakvormen, en die tip heb ik gisteren geprobeerd. Wat een verademing! Scheelt zo veel frustratie tov zelf de vork insmeren met bakboter en in de weer gaan met bloem.
Ik heb gisteren een citroenmaanzaadcake en madeleines met chocoladestukjes gebakken. Beide vielen erg goed in de smaak, jammer alleen dat die madeleines de breedte in zijn gaan groeien ipv de hoogte in.
Beetje late to the party maar hierbij nog mijn baksels/dessertpotjes van kerst.
Het rollen van de kerststronk was nog een uitdaging maar verder was alles top.
Nee, volgens mij niet. En ik las later ook ergens (instagram dacht ik?) dat er een bepaalde coating op zit die beter niet in aanraking kan komen met (warm) eten. Dus moet dat nog even uitzoeken
Ik heb met de cheesecake wedstrijd van Miljuschka een bakpakket twv 150 euro gewonnen! Echt heel vet, kreeg gister een berichtje van haar via instagram. Ben benieuwd wat erin zit, zal deze week wel komen.
Oh wat leuk! Deel het vooral even hier als je het binnen hebt. Ik ben benieuwd wat je krijgt.
Oh jongens, ik ben vandaag op de helft van de 4 dagen en vind het zó leuk! Ontzettend leuke mensen die hier werken, de man die onze cursus geeft is ontzettend leuk en kundig, maar ook de andere docenten, de liefste vrouw die bij van alles assisteert en elke dag een waanzinnige lunch klaar maakt. Heel leuk om met een groep gelijkgestemden te zijn, in het lokaal naast ons wordt de 9weekse opleiding tot patissier gegeven en daar zitten ook zulke leuke - in dit geval alleen maar - meiden tussen. Zo’n leuke sfeer en een waanzinnige locatie.
Cursus zelf is een combinatie tussen theorie, instructie/demonstratie en dan zelf aan de slag. Heel fijn om te zien hoe dingen moeten gaan/er uit moeten zien en daarna meteen zelf te kunnen oefenen en vragen te kunnen stellen.
Ga ik doen!
Wat leuk je enthousiasme! Ik ben benieuwd wat je allemaal gemaakt hebt. Zou je het leuk vinden om foto’s van je creaties te delen?
Als ik er aan denk zal ik foto’s delen! Je kan op de website de cursus vinden en daar staat ook wat je gaat maken.
Een paar foto’s van wat ik gemaakt heb tijdens de cursus, er is nog meer maar dan wordt het hier een soort foto album. Taartjes/gebakjes bestaan uit verschillende vullingen en biscuits. Ik ben naar huis gegaan met 4 doosjes roomboterkoekjes, 2 doosjes macarons, twee grote taartjes, 6 bolgebakjes, 6 tartelettes, een doos tijgersoezen en heel veel nieuwe kennis. Zorg dus voor een grote vriezer óf een proefteam na afloop ik heb hier gisteren een bezorgrondje gedaan en dit weekend snijden we de charlotte russe aan.
Wat ziet het er mooi en lekker uit allemaal!
Krijg je na afloop van de cursus ook de recepten mee zodat je het later nog eens kan proberen?
Ja, je hebt een boekje wat je meekrijgt en tijdens de cursus als naslagwerk gebruikt en notities in kan maken.
Wauw wat ziet dat er mooi en lekker uit! En ook super veel! Klinkt als een heel goede ervaring waar je allemaal toffe dingen hebt geleerd.
Jeeeetje zo perfect mooi allemaal!!
Wat super leuk! En ziet er ook echt mooi uit allemaal.