Baktopic #4

Wauw! Ziet er echt waanzinnig uit :heart_eyes:

2 likes

Wowwwww dat mirror glaze :star_struck: staat op mijn lijstje om eens te maken, heb je tips?

2 likes

Heel leuk om te zien! Vond je alles lekker? En wat zit er in de chocoladetaart? :blush:

1 like

Ik heb denk ik niet echt andere tips dan de open deuren als je echt houden aan de temperatuur tot waar je moet koken, taartje invriezen, op de juiste temperatuur opwarmen voor het verwerken en even de luchtbellen eruit met de staafmixer voor je gaat gieten. Glaceren zelf voelde voor mij vooral als heel lomp gieten, maar wat er af loopt kun je in principe hergebruiken.

Maar heb niet de illusie dat dit de eerste keer thuis net zo makkelijk en goed gaat hoor :joy:

1 like

Ja, heb nog niet alles in zn geheel geproefd hoor maar wat ik heb geproefd was lekker en de losse elementen ook!

In de chocoladetaart zit een cacao crumble, sacher biscuit, koffie anglaise, joconde biscuit en een chocolademousse.

2 likes

Hele leuke ervaring zo te lezen. En wat zitten er veel bijzondere dingen in die taart, leuk om in het maken daarvan ervaring op te doen.

1 like

Ik was vanmiddag even bij een kringloopwinkel en zag dit bakboek liggen. Ik dacht eerst dat het voor koekjes was maar het blijkt een Zuid-Afrikaans bakboek! Er staan zoveel mooie cakes en taarten in :heart_eyes:. De meeste recepten kan ik prima volgen en op de foto’s ziet alles er heerlijk uit! Helemaal zin om aan de slag te gaan.

22 likes

Zou je misschien als het erin staat een foto van het melktert recept kunnen sturen?

Wat tof!! Heel benieuwd naar je baksels als je hier wat uit maakt🤩 hou van de Zuid Afrikaanse taal

2 likes

Staat er helaas niet in sorry!

2 likes

Ik heb er wel eentje voor je uit een ZA kookboek als je hem wil hebben? Is wel engels

1 like

Op de website van Rutger Bakt staat een goed recept voor melktert!

2 likes

Graag, ik kijk vaak online maar vind het uit een koekboek toch leuker ofzo

Ooo melktert. Ik denk dat ik mezelf daar minstens 5 kilo zwaarder mee heb gegeten in m’n tijd daar.
Ik zie online wel allerlei recepten staan, maar dat zul je zelf vast ook al hebben opgezocht (edit: haha zie nu pas de reactie hierboven)

1 like

Ik had laatst zo’n zin in de vanille macarons van Linnick en toen dacht ik ‘misschien moet ik ze zelf weer eens maken’. Nou, ik heb 12 jaar geleden voor het laatst macarons gebakken dus ik was benieuwd hoe het me zou vergaan.
Ging gelukkig prima! De vulling is een witte chocolade ganache met gezouten karamel en ik heb ze ook een crème brûlée laagje gegeven.

67 likes

Dat ziet er goed uit! Je bent het blijkbaar nog niet verleerd :smile:. Smaken ze goed?

2 likes

Ja, heel lekker! Vooral die ganache, om op te lepelen haha.

4 likes

Het lijkt me echt leuk om dit te kunnen maken, ziet er tof uit!

1 like

Ik heb net mn pakket binnen dus hierbij de foto’s.

Hele fijne tools waaronder de microplane rasp die ik al op mn wishlist had staan.

Twee zware springvormen van 23 en 25cm.

Deze prachtige mengkom. Ik heb voor mn verjaardag in december ook al 1 gehad haha. Maar komt altijd van pas.

En dit bebloemde schort.

Ben er echt heel blij mee! Alles bij elkaar op gerekend zit het eerder richting de €200 dan €150 :scream: nu nog beter worden en dan weer bakken!

63 likes

Goede vangst! Die Oxo maatbeker is fantastisch (heb ook mini’s ervan) en die roze citruspers vind ik echt een must in de keuken. Verreweg de beste citruspers die er is (ik heb een formaat voor limoenen maar ook een grote oranje voor grotere citrus zoals grapefruit en sinaasappel).

3 likes