Baktopic #4

Kijk, dat is top om te weten! Mijn citruspers was prut dus deze is heel welkom. Ben er ook echt heel blij mee.

1 like

Ik ben nog op zoek naar een goede, welk merk is dit?

1 like

Een goede wat? :sweat_smile:

1 like

Als je het hebt over de citruspers, het merk is minder belangrijk maar meer dat hij lekker zwaar is van gecoat aluminium. Bij kookpunt hebben ze dus een groene voor limoenen en een oranje voor sinaasappel van verschillende merken. Plastic vind ik minder fijn. Mijne van limoenen is zelfs van Bacardi haha, ooit gratis gehad bij een fles. Je doet het dus met het vruchtvlees naar beneden erin (naar de gaatjes) en dan druk je echt zoveel sap eruit. Veel meer dan van die andere stomme handmatige dingen en onnodige elektrische zooi. Pitjes komen ook niet mee.

5 likes

Top, thanks!
Ik bedoelde inderdaad een handmatige citruspers :blush:

3 likes

Wat een geweldig pakket zeg! Gefeliciteerd! :heart_eyes:

3 likes

Funfetti drielaagjes vanille cake voor een verjaardag. Ben best trots op m’n krokodillen haha, ik ben heel slecht in decoreren maar deze zijn wel oké geworden met minimale inspanning. Was wel mierzoet en de sprinkles zijn dus totaal gesmolten, iemand nog tips voor sprinkles die wel heel blijven bij het bakken?

Ik vind het leuk om voor verjaardagen zo’n laagjestaart te maken, wat zijn jullie favoriete recepten?

57 likes

Op bakd.nl heb ik weleens bakvaste sprinkles gekocht.

3 likes

Heb niet zo’n goede foto’s gemaakt, maar voor mijn verjaardag:
Bloedsinaasappel upside down olijfoliecake
Amandelcake met amandelspijslaag
Brownie met chocolademousselaag
Custard tart met kardemom en kaneel

random closeups

82 likes

Gefeliciteerd! En ziet er heerlijk uit!

3 likes

@Nefertiti @zaatar gefeliciteerd met jullie verjaardag! Het ziet er allemaal heel mooi en lekker uit. Vind die krokodillen op de zijkant ook echt heel leuk haha

2 likes

En ook @Nefertiti Van harte gefeliciteerd, wat mooi gebakken allemaal.

@zaatar Ik vind dit er echt zo aanlokkelijk uitzien, mooie plateaus en zo netjes. Ik zou het echt lastig vinden een keuze te maken. :sweat_smile:

4 likes

Welke kleurstof gebruiken jullie voor macarons? Had nu poeder van brand new cake maar kreeg daar niet echt lekker de boel goed mee gekleurd. Mag van mij wat feller.

1 like

Lief! De meesten hebben van alles wat geproefd door mini stukjes te nemen, haha.

4 likes

wauwwwww! Heb je een recept van de amandelcake toevallig?

2 likes

Yes! https://tasting-thyme.com/gooey-almond-croissant-cake/

3 likes

Oh dat ziet er lekker uit, gefeliciteerd!

Ik was zelf trouwens niet jarig haha, ik zou geen krokodillenthema kiezen.

5 likes

dankjewel!!
En nog gefeliciteerd!

3 likes

Haha ohh sorry! Las het echt even als ‘mijn verjaardag’ :joy:

3 likes

Ik gebruik altijd de vloeibare kleurstoffen van Royal Steensma met het bakken, die kun je ook heel goed doseren en zijn heel fijn!

2 likes