Ohhh wat heerlijk! Mag ik het recept van die custard taart? Dat klinkt echt goddelijk
Yes! Ik heb dit recept als basis gebruikt: Custard tart recipe | Good Food
De room heb ik gekookt met drie kardemompeulen die ik eerst in de vijzel kapot heb gebroken, en een mix gemaakt van kardemompoeder, kaneel en een klein beetje espressopoeder om bovenop de custard te strooien voor het bakken. Geïnspireerd op dit recept van Soohyun Lee, maar vgm zit die op substack achter een betaalmuur: Vanilla Cardamom Custard Tart - Soohyun Lee
Dankje! Klinkt echt ontzettend lekker. Ik ga volgende week bakken voor een verjaardag en dan ga ik deze maken. Custard:heart_eyes:
Aaaah ik ben zo blij! Deze vorm stond al jaren op mijn verlanglijstje maar hij wordt niet meer gemaakt. Staat wel regelmatig op Ebay maar dan altijd voor bedragen tussen de 100 en 200 euro zonder verzendkosten die ook enorm zijn. Toen zag ik iemand die hem va fb belachelijk goedkoop verkocht en hij werd vandaag bezorgd . Ga vanavond meteen een bananenbrood bakken.
Woahhhh! Jaloers!
Heeft iemand een tip voor een leuk kinderbakboek? Het liefst stap voor stap waarbij hij zoveel mogelijk zelf kan doen?
Het kinderbakboek van laura misschien?
Hangt ook wel van de leeftijd van het kind af
Ik vind het kinderbakboek van Rutger ook echt een aanrader naast die van Laura.
Heeft iemand hier lekkere recepten tips voor uitsteekkoekjes? Het liefst iets specialer dan de gewone zandkoekjes.
Iemand tips? Ik heb peach cobbler gemaakt maar vind de smaak heel vlak. Het is gewoon zoet maar je proeft niks van de perzik bijvoorbeeld. Heb de helft van het sap erbij gedaan. Misschien limoensap ofzo?
Mijn peuter wilde samen bakken vandaag. Ik heb karnemelk cakejes gemaakt en hij gewoon vanillecakejes. Moest uiteraard in zijn lievelings bakvorm want Elsa is zijn grote held.
Perzik is sowieso een vrij vlakke/flauwe smaak. Zou dan kijken naar een smaakcombinatie met perzik als je daar iets mee wil maken.
Sorry ik bak nooit, maar zijn die bovenste al gebakken? Ze lijken zo…nat?
Ja sorry niet erbij gezet maar er zit een glazuurlaagje overheen. Daardoor lijkt het nat. Dit was de ‘net uit de oven’ foto.
Klinkt heerlijk en wat een toffe vormen! Welk recept gebruik je voor de karnemelkcake?
Ik heb dit recept gebruikt. Alleen zonder het fruit.
Heeft hier al eens iemand een zoet baksel gemaakt met misopasta? Ik heb een pot lichte en donkere miso en wil dat graag opmaken.
Ik heb er wel eens koeken mee gemaakt: chocolate chip miso koeken van Nicolla Lamb. Nytimes cooking heeft ook een recept voor pindakaas miso koeken.
Dank! Ik heb beide recepten opgezocht, en ze lijken me beiden heerlijk! Had jij een favoriet? Ik neig er nu naar om eerst die van NY Times te maken omdat ik geen rijstwijn in huis heb.
Edit: oh nu neem ik aan dat jij die van NY Times ook hebt gebakken maar dat heb je niet gezegd, sorry.