Baktopic #4

Ik mocht weer een verjaardagstaart maken. Op wat kleine slordigheden na (die volgens mijn man alleen ik zie :joy:) heel tevreden.

65 likes

Ik heb dit weekend taarten gebakken voor mijn verjaardag. Best tevreden volgens mij erg lekker allebei (we snijden ze zo aan). En leuk om weer te oefenen met opspuiten en verschillende spuitmondjes.

Achterste taart is Lemon cheesecake meringue uit zoete zooi. Vooraan is een chocoladecake (uit de Kookbijbel) met mascarpone ganache, ook uit zoete zooi. Die ganache is echt lekker, veel lichter en minder zoet dan veel andere toppings.

55 likes

Wauw wat een mooie taarten!!
@Hedwig ik zie zoals jouw man ook echt nul slordigheden, heeeeeel mooi gemaakt!!

2 likes

Haha nee, stom is dat he. Ik kon gelukkig best wat wegwerken. Dat scheelde.

Heb komende weken nog 3 taarten staan, waaronder van m’n eigen meiden. Ga voor hun elk een cijfertaart maken. Van de week deze aangeschaft;

Zin om mee te oefenen!

5 likes

Ja deze heb ik ook! Heel gemakkelijk een 1 mee gemaakt voor mijn zoontje zijn verjaardag. Leuk! :star_struck:

1 like

Dit ziet er echt super handig uit zeg. Kan je de cake ook makkelijk weer los krijgen? Lijkt me lastiger bijv om bakpapier in te doen namelijk van te voren?

2 likes

Reviews zijn goed, dus ik denk het wel. Moet zeggen dat ik ook vrij weinig bakpapier gebruik tegenwoordig. Vooral goed invetten. :relaxed:

Ja ik heb idd toen ook geen bakpapier gebruikt @Bambam, gewoon ingevet met boter!

4 likes

Wat goed!! En die dingen gaan dus ook niet schuiven? Of moet je echt heel heel voorzichtig doen bij het in de oven doen?

1 like

Als het goed is gaan ze niet schuiven! Maar ik ga hem komende week gebruiken, zaterdag is het feestje van m’n jongste.

Gister maakte ik deze voor mijn nichtje. Een chocoladetaart met Zwitserse merengue botercrème en een karamel zeezoutvulling. Dit keer geen fondant gebruikt, want vind ik zelf niet lekker. Iedereen vond hem heerlijk!

43 likes

Waaaaaauw wat mooi zeg! Heb je de bloemetjes van fondant gemaakt? Het ziet er echt goed uit!

Dankjewel! Nee, de kleine bloemetjes zijn suikerbloemetjes die ik besteld heb. De grotere bloemen zitten op prikkertjes, zitten nu in het paasassortiment van de AH. Waren echt maar 2 euro voor iets van 5/6 bloemen.

2 likes

Ik heb een mal van Katy Sue waarmee je dit soort bloemetjes zelf kunt maken, dat is echt een aanrader

1 like

Ik heb al 10 jaar een dunschilmesje van fiskars waar ik heel blij mee ben, zo 1:

Deze worden niet meer verkocht, maar misschien heeft iemand van jullie een fijne tip? Ik wil er nog 1.

3 likes

De IKEA heeft een mega fijne.

1 like

Dille & kamille?
Heb er zelf zo eentje en ben daar erg blij mee: Dunschiller, roestvrij staal online kopen?| Dille & Kamille
Maar ze hebben ook mesjes zoals in de foto, maar dan met houten handvat

1 like

En @Bellaciao dank voor de tips! Ga zeker even bij ikea kijken.

En bij dille en kamille ook. Zo 1 die jij linkt heb ik, maar vind ik minder handig.

3 likes

Zijn de nieuwe modellen van Fiskars niet goed dan? Zie die gewoon bij Boozt en Nordic Nest.

2 likes

Opinel heeft deze ook, sowieso met houten handvat maar misschien ook wel kunststof

1 like

Nou, ik zie ze daar voor 20 eu en vind dat toch best prijzig :sweat_smile:

@jojo ga ik naar kijken! Zie ze voor 10 euro, en over het algemeen een fijn merk.