Ik wil een kitchenaid (artisan 175, denk ik) kopen (
🥹), maar is er iemand die hier toevallig oog heeft op wanneer er een beetje aanbiedingen zijn/wat goede aanbiedingen zijn? Ik heb hier gezocht maar zag alleen een post over Black Friday, maar daar wil ik niet op wachten. Weet dat ze soms ook acties hebben dat je er gratis iets bij krijgt, of nu hebben ze bijv. bij Kitchenaid zelf 15% op sommige kleuren, maar hoeee hou ik dit in de gaten
Via Tweakers? Dit heb ik oa voor een ereader gebruikt. Daar kan je bij Pricewatch altijd de beste prijzen checken en volgend mij ook een alert instellen als het ergens onder een bepaalde prijs daalt: https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=kitchenaid
Tweakers of gewoon sites in de gaten houden
Wat een geweldige taart! Nog gefeliciteerd met je dochter. Was ze er blij mee?
En kitchenaid zelf is vaak het duurst. Ik heb de mijne bij die ene blauwe zaak gekocht (kom er serieus niet op) maar de bijenkorf is vaak ook goedkoper
Wat mooi! Heb je hier zo’n wilton cijfertaart bakvorm voor gebruikt of is er een goedkopere hack om zoiets te maken?
@Florence Thanks! Ja, ze vond hem heel mooi. Was ook wel schattig, want ze zei echt “waaaauw, mooi mama”.
@Tostibrood Ik heb inderdaad die wilton bakvorm gebruikt. Beviel perfect! Was wel even zoeken met de hoeveelheid beslag en het aantal minuten in de oven, maar dat was ook vooral in de gaten houden.
Bedoel je coolblue?
Ik heb het in de gaten gehouden in de pricewatch van Tweakers. Daar kan je zien hoe de prijs zich ontwikkelt heeft de afgelopen maanden. Ik heb de mijne in november met black friday gekocht en de korting viel mij erg mee. De artisan 175 in amandelwit was toen ongeveer 475 euro dus niet echt heel veel % korting. Die prijs op de Kitchenaid website was toen veel hoger dan bij de rest van de winkels online zoals Bijenkorf of Coolblue. Tijdens Black Friday kreeg je er alleen wel een gratis pastaset bij dus dat maakte het wel weer een betere deal (gezien ik precies dat opzetstuk ook wilde hebben).
Dadelbrood (is eigenlijk een soort cake net als bananenbrood). Kon online geen recept vinden, het is een Zuid-Afrikaans recept, hierbij een knipsel uit ons receptenboek:
Aah ik hoopte aan Tweakers te kunnen ontsnappen, ik vind dat altijd zo’n onoverzichtelijke site. Maar @Harrrie dit is wel goed om te weten want dan zijn de kortingen nu denk ik ook best prima
Er is niet echt een kooktopic dus dan maar hier. Hoe draai je in vredesnaam je pannenkoeken om in zo’n pan. Sta je met je goede gedrag om 6.30 uur pannenkoeken te maken maar mislukt alles omdat ze niet om te draaien vallen
En wachten tot het beslag bubbelt, weet ik, daar lag het niet aan.
Zorg er als eerste voor dat het warm genoeg is en dat het genoeg geolied is.
Daarna het beslag erin en niet al te heet zetten. Dan wanneer de bovenkant van de pancake droog is flippen. Ik gebruik eetstokjes of een sate-prikker.
Een andere optie is hetzelfde beginnen, maar in plaats van draaien heb je een andere pan die warm is. Die zet je er met de de bakkant tegenaan en je draait de hele pan om. Dan vallen de pancakes er als het goed is uit in de andere pan en kunnen ze daar doorbakken.
Pan was wel warm genoeg maar denk dan te warm! Thanks voor je tip, satéprikker of iets in die richting is een goed idee
Als de pan te heet is verbrand de ene kant sneller dan de andere droog is en klaar om om te keren. Het is altijd even zoeken naar de juiste warmte
Welke (kleur) Kitchenaid hebben jullie? Ik twijfel tussen de ksm 175 (want roze) of de ksm185 (niet in roze maar in amandel wit maar accessoires in roestvrij staal).
Heb andere accessoires (waterkoker, broodrooster) lichtblauw van Smeg en een beetje een offwhite keuken met zwart blad denk dat zowel roze als beige daar leuk mee matcht. koos besluiteloos…
Als je al blauw hebt zou ik voor amandelwit gaan, om het gender reveal-effect te vermijden, hahah.
Ik ben overigens ook mega aan het twijfelen welke kleur ik zal nemen!
Pistachio , heb hem al heel lang, maar nog steeds erg blij met deze kleur
Simpel zwart glanzend, maar dat was een onbewuste keuze want heb een classic (die destijds goed in de aanbieding was, maar alleen in deze kleur). Ik zou nu voor een roomwitte of donkergroene zijn gegaan. De zwarte is nog steeds prachtig en een upgrade naar de artisan is voor mij echt onzin.