Baktopic #4

Magenta / hardroze. :rofl: Die keuze zou ik nu niet meer maken omdat mijn keuken nu wat volwassener is dan 15 jaar geleden, en ik heb zelfs even overwogen om er eentje te kopen in een neutralere kleur.
Maar aan de andere kant zegt dat ding wel iets over mij, ook in die kleur, over wie ik toen was. En dat wil ik koesteren, dus ik hou hem.

5 likes

Ik heb een mat zwarte (vulkaanzwart?), ik ben zelf niet zo van al die felle kleurtjes. Zijn de rvs accessoires van die witte dan ook vaatwasserbestendig? Want dat zou mij heel wat waard zijn, ik vind die ballongarde afwassen echt een crime.

2 likes

Ik heb ook die mat zwarte, vind m nogsteeds erg mooi. Ik zou nu voor Palm Green gaan denk ik. Ik krijg vandaag (lekker non-bak gerelateerd) mn waterkoker in palm green binnen :heart_eyes:

3 likes

Ice blue want die was in de sale, maar vind hem wel leuk, lekker ‘70s kleurtje. Misschien zou Milkshake leuk staan?

Ik vind de Evergreen echt prachtig, met die houten kom wauw

Dried Rose! Niet te schreeuwerig en toch roze.

1 like

Gaat een wereld voor me open, je kan dus van alles in Palm green krijgen- dacht dat ze de andere producten alleen in wit/creme/zwart/rood verkochten.

Ik heb een witte classic, tien jaar geleden tweedehands gekocht. Als ik toen een nieuwe had kunnen betalen was het ws ook een fuchsia roze of ander fel kleurtje geworden. Nu wel blij met saai wit, lekker rustig in mn basic witte keuken. Hoewel die palm green :heart_eyes:

Wat leuk zoveel verschillende kleuren., @FrauHelga is dat die hibiscus kleur? want dat was zo’n jaarkleur, dus dat is toch wel leuk om te hebben! Die lichtgele van dit jaar vind ik meh.

@Merel Vaatwassserbestendig was deels de overweging. In RVS zijn ze (volgens de website) dan inderdaad vaatwasserbestendig! Maargoed, eventueel zou je die los bij kunnen komen in RVS.

Ben er nog steeds niet over uit… Ik vind trouwens die Evergreen met houten kom ook echt prachtig, die stond bij de Bijenkorf. Maar die is zoveel duurder dan de rest (999 euro), beetje onzinnig…

1 like

Ik heb een artisan in Palm green, nu 2 jaar en nog steeds héél blij met deze kleur :heart_eyes: ik vind dat hij in ieder licht weer anders kijkt, en matcht echt met allerlei kleuren keuken/muur

3 likes

Ja, ik zou die evergreen ook vinden vloeken bij je lichtblauwe apparaten. Ik heb zelf een glimmende zwarte, omdat die goedkoper was en ik destijds een knalrode keuken had haha. Zou nu voor een ander kiezen, en als je zwart zou nemen nog eerder vulkaanzwart want minder besmettelijk. Ik denk dat die pistachegroen nog best leuk zou kunnen kleuren, mss eens kijken in de bijenkorf? Daar hebben ze vast ook wat Smeg staan, kan je wat kleuren naast elkaar zien haha.

Zou zelf ook minder snel voor roze gaan bij dat lichtblauw, maar verder kan best veel denk ik. Ik vind die gele dan trouwens wel echt veel leuker haha. Lekker vrolijk.

1 like

Is het oppervlak dan glad of meer ruw? Vind dat matte ook wel mooi!

Ik zie online pebbled palm, is dat wat jullie bedoelen? Vind dat ruwe mooi maar zou dat niet moeilijker schoonmaken zijn?

Waar is het show-je-kitchenaid topic?

Ik heb ook vulkaanzwart en is klein beetje ruw inderdaad! Wordt niet moeilijk schoon, is heeeel fijn ruwtje. Kan wel een foto maken zo evt

1 like

Als ik kijk naar de plaatjes van pebbled palm lijkt dat erg op wat ik heb, het is niet zozeer ruw, maar wel een beetje oneffen en geen hoogglans. Ik heb geen andere kitchenaid, maar ik vind het schoonmaken helemaal niet lastig.

3 likes

Ik heb die vulkaanzwarte ook en dat is prima schoonmaken!

1 like

Dat matte is juist ideaal, je ziet er geen vegen of vlekken op

2 likes

Nee, ik denk het niet, volgens mij is die kleur nieuwer. Mijne is ongeveer 15 jaar. Ik weet nu niet zeker of hij hot pink, fuchsia of magenta genoemd werd, maar hij heeft wel die harde roze kleur.
Kort daarna was er een magenta metallic KitchenAid die extra glansde, maar mijne heeft dat dus niet.

Even een foto gepakt van laatst en mijn kind er af geknipt:

Deze foto komt goed overeen met de kleur in het echt.

Als ik nu opnieuw zou kiezen, zou ik denk ik voor roomwit / crème of pistache gaan.

10 likes

Ja! Deze heb ik al 12 jaar en ik ben de kleur nog steeds niet zat. Als ik er nu één zou kopen zou ik hoogstwaarschijnlijk ook voor pistache kiezen.

2 likes

Ik heb deze kleur afgelopen jaar gekocht, heel erg blij en steekt compleet af tegen de saaie keuken haha 🩵

19 likes

Heel erg leuk al die foto’s! Ik vind die roze echt heel erg vet @FrauHelga en denk dat ik zelf die kleur uit gekozen zou hebben toen!
Die blauwe vind ik ook echt prachtig maar denk dat dat niet mooi staat bij de lichtblauwe smeg.

Ik vraag me af of de beige wel staat bij mijn keuken (soort beige/off white). Die vulkaanzwarte vind ik ook wel vet! Net een beetje anders. Je zou ze eigenlijk even op proef moeten kunnen neerzetten om te kijken hoe het staat.

Welke opzet stukken hebben jullie? Via de site zelf krijg je een gratis ijsmaker maar vraag me af of je die veel gebruikt (en is goedkoper op andere websites). De foodprocessor ziet er ook goed uit!

2 likes

Ik heb zelf een donkerblauwe waar ik nog steeds blij mee ben. Misschien ook nog een optie met het kleurenpalet van je keuken.

2 likes

Jaaa ik was echt lyrisch over de kleur, vond hem zo mooi. En nog hoor, al zou ik nu voor een wat minder felle kleur gaan.
Ik heb ook nog nooit issues gehad met mijn Kitchenaid en ik verwacht dat ie nog jaren meegaat. :heart:

Mijn Kitchenaid werd geleverd met metalen mengkom, bisschopshaak, brooddeeghaak en garde.
Ik heb er later nog dingen bij gekregen voor mijn verjaardag: een flexbeater (ideaal, die gebruik ik liever dan de bisschopshaak), een extra metalen mengkom, en de foodprocessor. Die laatste komt niet wekelijks de kast uit maar gebruik ik vooral bij het bereiden van grote hoeveelheden groenten voor de vriezer, salades en voor feestdagen en verjaardagen en zo. Fijn ding, je krijgt er prachtige blokjes mee zonder veel moeite.

Glazen en aardewerken mengkommen vind ik prachtig, maar ik heb met name glazen mengkommen zien sneuvelen in bakprogramma’s en met mijn motoriek durf ik dat niet aan. De metalen mengkommen zijn zeer robuust en eenvoudig te reinigen in de vaatwasser dus daar hou ik het bij.
Alle andere onderdelen was ik trouwens met de hand af.

2 likes