Kleine slofjes gebakken voor een verjaardag. De ene met sinaasappel-duindoornbes curd en honingroom, de ander met kersen curd en tonkaboon room
Dit ziet er zo goed uit
Vraagje: Heeft iemand ervaring met herbruikbaar bakfolie, ik zie het in de lidl folder staan en als het goed bevalt vind ik het een goede om te proberen.
Ziet er heerlijk uit, heb je een recept?
Ja, gebruik dat al heel lang en bevalt goed.
Voor de slofjes:
100 gr. boter
100 gr. suiker
Citroenrasp naar smaak
2 gr. zout
10 gr. ei (even klutsen, de rest van het ei gaat bij de spijs)
150 gr. bloem
1 gr. bakingsoda
3 gr. bakpoeder
Boter, suiker, citroenrasp en zout mengen in een mengkom.Daarna het ei erbij. Daarna de droge ingredienten.Als het deeg klaar is, even in folie in de koelkast om te koelen.
Ik heb dit keer kant en klare spijs gebruikt, een half pakje. De spijs erop spuiten (tot 1 cm van de rand af) en 10 minuten bakken op 210 graden hetelucht.
Ik maak van dit recept 12 - 14 kleine slofjes of 1 grote van 28cm (dan 12 minuten bakken).
Voor de curds heb ik een beetje ge-eyeballed adhv een recept voor lemoncurd.
50 gr. (Diepvries)Kersen
40 gr. suiker
50 gr. boter
3/4e blaadje gelatine
1 ei
Verwarm de kersen en de suiker tot het bijna kookt en de suiker is opgelost. Voeg, al roerend met een garde, het ei toe. Voeg de gelatine en boter toe. Pureer met een staafmixer om het helemaal glad te maken. Giet in een lage schaal, dek af met vershoudfolie en laat afkoelen in de koelkast.
Voor de andere curd hetzelfde, alleen ipv kersen, heb ik sinaasappelsap en smaakpasta van funcakes in de smaak duindoornbes gebruikt.
Voor de room heb ik per smaak een half pakje slagroom en een half pakje mascarpone gebruikt. Klop de slagroom lobbig en mix de mascarpone luchtig. Voeg hier evt je smaakmaker aan toe. Ik heb dus in de ene smaak 2 eetlepels honing gebruikt, en in de ander tonkaboon naar smaak. Meng dit samen.
En als alles goed is (afge)koeld, kun je gaan opbouwen.
Ik ben een Kulfi Tres Leches cake aan het maken voor Eid morgen, heel spannend, hoop dat het lekker wordt!
Sponscake met kardemom en pistache, en dan straks een saffraan infused melkmengsel eroverheen en toppen met slagroom.
klinkt in elk geval fantastisch!
Ik heb nu voor de 2e keer iets met saffraan gemaakt, maar ben nog steeds geen fan van saffraan
https://www.tiktok.com/@zeinabsbakery/video/7484926337245809942
Niet mijn eigen foto maar ik heb wel deze en had je nog een foto beloofd! Dit is de vulkaanzwarte kitchenaid, je ziet de structuur hier heel goed💖
https://www.forumfeminarum.nl/t/het-leed-dat-een-relatie-heet-6/34407/4878?u=the.rebel.club
Ik wil pistachebroodjes maken, dus kaneelbroodjes maar dan met pistachepasta. Ik wil per se die pasta gebruiken want die moet op, maar ik weet niet zo goed of ik het gewoon rechtstreeks kan gebruiken of beter kan mengen met suiker, boter, of weet ik veel. Het is 100% pistache dus niet zoet, maar ik weet niet of dat lekker gaat zijn. Ik zat eventueel te denken aan pistache praline maar dan moet ik dus gewoon de karamel en de pasta mengen ofzo?
Ik zou een banketbakkersroom maken en die mengen met de pistachecreme. Je kan dan zoete broodjes vullen nadat ze gebakken zijn. Ik denk dat als je de pistachecreme meebakt, de smaakt wegvalt.
Hm ja ik wil geen zoete broodjes maken, dan gebruik ik de pasta liever ergens anders voor.
Ik denk dat ik een soort praline ga maken en dan met nog wat extra stukjes grof gesneden pistache erdoorheen.
Ik ben nu bezig met 150 gedecoreerde koekjes! Al het deeg is al klaar, voor mijn eerste bestelling voor een bedrijf ben ik bezig met 25 stuks en een losse bestelling via mijn nieuwe website de paas collectie! De rest van de koekjes worden weer gemaakt voor 19 april als ik bij de LUSH Rotterdam weer ben, zin in maar soms wel zwaar naast full time werk om dit erbij te doen maar ik blijf het té leuk vinden.
Wat leuk! Wat is je site?
Ik heb je even een DM gestuurd !
Gaan jullie nog iets speciaal bakken voor Pasen? Ik denk dat ik babka, scones en lemon bars ga maken.
Wij maken gier altijd duitse quarkbrötchen in een getwiste krans om daarin een gekookt eitje te leggen,
Zoet weet ik nog niet maar ik ben zeker van plan iets te maken. Ik denk iets met lemon curd in ieder geval