Baktopic #4

klinkt in elk geval fantastisch! :drooling_face:

Ik heb nu voor de 2e keer iets met saffraan gemaakt, maar ben nog steeds geen fan van saffraan

https://www.tiktok.com/@zeinabsbakery/video/7484926337245809942

1 like

Niet mijn eigen foto maar ik heb wel deze en had je nog een foto beloofd! Dit is de vulkaanzwarte kitchenaid, je ziet de structuur hier heel goed💖

https://www.forumfeminarum.nl/t/het-leed-dat-een-relatie-heet-6/34407/4878?u=the.rebel.club

4 likes

Ik wil pistachebroodjes maken, dus kaneelbroodjes maar dan met pistachepasta. Ik wil per se die pasta gebruiken want die moet op, maar ik weet niet zo goed of ik het gewoon rechtstreeks kan gebruiken of beter kan mengen met suiker, boter, of weet ik veel. Het is 100% pistache dus niet zoet, maar ik weet niet of dat lekker gaat zijn. Ik zat eventueel te denken aan pistache praline maar dan moet ik dus gewoon de karamel en de pasta mengen ofzo?

Ik zou een banketbakkersroom maken en die mengen met de pistachecreme. Je kan dan zoete broodjes vullen nadat ze gebakken zijn. Ik denk dat als je de pistachecreme meebakt, de smaakt wegvalt.

2 likes

Hm ja ik wil geen zoete broodjes maken, dan gebruik ik de pasta liever ergens anders voor.

Ik denk dat ik een soort praline ga maken en dan met nog wat extra stukjes grof gesneden pistache erdoorheen.

1 like

Ik ben nu bezig met 150 gedecoreerde koekjes! Al het deeg is al klaar, voor mijn eerste bestelling voor een bedrijf ben ik bezig met 25 stuks en een losse bestelling via mijn nieuwe website de paas collectie! De rest van de koekjes worden weer gemaakt voor 19 april als ik bij de LUSH Rotterdam weer ben, zin in maar soms wel zwaar naast full time werk om dit erbij te doen maar ik blijf het té leuk vinden.

22 likes

Wat leuk! Wat is je site?

7 likes

Ik heb je even een DM gestuurd :smiley: !

3 likes

Vanillecake met frangipane en rode vruchten

22 likes

Een red velvet Barbie taart voor m’n jarige kleuter 🩷

41 likes

Gaan jullie nog iets speciaal bakken voor Pasen? Ik denk dat ik babka, scones en lemon bars ga maken.

3 likes

Wij maken gier altijd duitse quarkbrötchen in een getwiste krans om daarin een gekookt eitje te leggen,
Zoet weet ik nog niet maar ik ben zeker van plan iets te maken. Ik denk iets met lemon curd in ieder geval

2 likes

So far staat dit op het menu;

Egg dishes

1. Egg salad or deviled eggs

Meat

1. Ham
  2. Sausage

Sweet

1. French toast or babka

Pastries

1. Lemon curd cookies
  2. Quiche?
  3. Rhubarb tart

Sides

1. Fruit salad?
  2. Salad?
  3. Home made buns?
4 likes

Klinkt lekker but why in English dear?

1 like

Omdat ik het menu heb gekopieerd en geplakt uit de groepsapp waarin ik het had gedeeld.

1 like

Moeilijk om mooi op de foto te krijgen! Bundt gemaakt (met een kant en klare kwark cake mix en chocolade druppels). Ik denk dat de plekjes die niet mooi zijn (zo bubbelig?) komen door de Pam spray die daar te dik zat? Was de eerste keer dat ik die gebruikte.

(Oja mijn aanrecht is niet vies maar door de vorige eigenaar verkeerd schoon gemaakt waardoor het er altijd vlekkerig uit ziet)

13 likes

Heeft iemand nog een tip voor een fijne handmixer? Eentje met kloppers en deeghaken, die verschillende standen heeft en wel een beetje krachtig is maar waarbij bij stand 1 je niet meteen al de spetters om de oren vliegen.

1 like

https://www.bol.com/nl/nl/p/braun-multimix-3-hm-3100-wh-handmixer-wit/9200000040946743/?Referrer=ADVNLGOO002028-S--9200000040946743-PMAX-C-22283727276&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD5OnmP58ENU3h4umQe__fIVrJ_Nf&gclid=Cj0KCQjwh_i_BhCzARIsANimeoHGLij7JbYcEh35wWwIiDZn2OyZyyjkVqF7m4Zd0_qZTyX7nTI8jrQaAtJaEALw_wcB

Oke met zweet in mijn reet ga ik vanmiddag weer staan bij de LUSH met mijn koekjes. Echt veel gebakken dus ik hoop dat het weer goed gaat lopen!

41 likes