Baktopic #4

So far staat dit op het menu;

Egg dishes

1. Egg salad or deviled eggs

Meat

1. Ham
  2. Sausage

Sweet

1. French toast or babka

Pastries

1. Lemon curd cookies
  2. Quiche?
  3. Rhubarb tart

Sides

1. Fruit salad?
  2. Salad?
  3. Home made buns?
4 likes

Klinkt lekker but why in English dear?

1 like

Omdat ik het menu heb gekopieerd en geplakt uit de groepsapp waarin ik het had gedeeld.

1 like

Moeilijk om mooi op de foto te krijgen! Bundt gemaakt (met een kant en klare kwark cake mix en chocolade druppels). Ik denk dat de plekjes die niet mooi zijn (zo bubbelig?) komen door de Pam spray die daar te dik zat? Was de eerste keer dat ik die gebruikte.

(Oja mijn aanrecht is niet vies maar door de vorige eigenaar verkeerd schoon gemaakt waardoor het er altijd vlekkerig uit ziet)

13 likes

Heeft iemand nog een tip voor een fijne handmixer? Eentje met kloppers en deeghaken, die verschillende standen heeft en wel een beetje krachtig is maar waarbij bij stand 1 je niet meteen al de spetters om de oren vliegen.

1 like

https://www.bol.com/nl/nl/p/braun-multimix-3-hm-3100-wh-handmixer-wit/9200000040946743/?Referrer=ADVNLGOO002028-S--9200000040946743-PMAX-C-22283727276&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD5OnmP58ENU3h4umQe__fIVrJ_Nf&gclid=Cj0KCQjwh_i_BhCzARIsANimeoHGLij7JbYcEh35wWwIiDZn2OyZyyjkVqF7m4Zd0_qZTyX7nTI8jrQaAtJaEALw_wcB

Ik wil graag wat lekkers maken voor een vriend die diabetes heeft, het moet dus bij voorkeur laag in suiker/koolhydraten zijn… Ik heb gezocht op Google maar kom dan vooral heel veel tegen met allerlei suikervervangers. Heeft iemand een leuk recept? Mag van alles zijn. Een dessert, cake, koek…

Oke met zweet in mijn reet ga ik vanmiddag weer staan bij de LUSH met mijn koekjes. Echt veel gebakken dus ik hoop dat het weer goed gaat lopen!

41 likes

Ik heb leuke paascakevormpjes die ik met mijn kind wil bakken. Heeft iemand het ultieme recept om ze mooi uit de vorm te krijgen?

Dank!

Echt leuk, bakken.

13 likes

Hier ook flink gebakken voor een verjaardag. Ik vind het echt heel leuk!

Samenvatting

Vanille-frambozen dino cakes met witte chocolade (met de tip van @Chesirecat die ze hier eens deelde gemaakt)

Deze waren echt heerlijk! Van Veggilaine de salted chocolate chip tahin koeken. Echt 10/10, zo lekker.

Deze was een beetje weinig gerezen en daardoor wat klein, maar ook lekker. Olijfolie/citroen/tijm cake van Rudolf bakt.

Pistache chocolade koeken van Veggilaine;

Koninginnendagcake met sinaasappel van Rudolf bakt.

Ik had ook nog vanille framboos deeg gebruikt voor de trein bakvorm, maar die krijg ik nooit zo mooi. Maar echt, die tahin koekjes waren echt zo lekker; ze waren ook als eerste op.

38 likes

Vindt je het plankje eronder handig?

2 likes

Ja best wel, handig om snel te verschuiven maar het is niet dat hij er door van het aanrecht trilt bij zware taken.

1 like

Normaal hou ik niet echt van taarten met marsepein en/of fondant maar heel soms vind ik een stukje wel lekker. Vanochtend zelf een biscuit gebakken, gevuld met aardbeienjam en slagroom en voor het eerst een hele taart bekleed met marsepein om mee te nemen naar een paasbrunch.
Best goed gelukt vind ik zelf (lijkt wat hobbelig op de foto maar is tegen verwachting in super strak geworden).

41 likes

Hoe is het gegaan?

1 like

Banoffee slof met honingroom.
Beetje mislukt want ik kwam er last minute achter dat ik geen acetaatfolie meer had waardoor de zijkanten niet mooi glad zijn en dat ook mijn “drizzle” flesjes op magische wijze verdwenen zijn, maar hij smaakt in elk geval wel

32 likes

Ik zie niet hoe dit mislukt is. Ziet er heerlijk uit!

4 likes

Ik was vergeten goede foto’s te maken maar ik heb mini chocolade konijntjes gemaakt voor de paaslunch.

57 likes

Hoe heb je dit gedaan? Zijn ze hol van binnen? Ziet er heel leuk en lekker uit!

4 likes

Nee van binnen is het luchtige citroencake. Was een verrassend goede combinatie zo.

2 likes